Teraz jest 29 mar 2024, o 12:19

CX 650c vs CX 500c

W tym dziale zadawaj pytania dotyczące kupna Hondy CX, na co zwracać uwagę, różnice rocznikowe itp.
Avatar użytkownika
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 cze 2016, o 08:13
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

CX 650c vs CX 500c

Post przez optymistiq » 10 cze 2016, o 08:34

o ho ho.... pierwszy post? nie może być!

Ok. Przejdę do rzeczy. Mocno zastanawiam się nad jednym z dwóch motocykli jak w temacie. Czy ktoś jeździł na obu? Jakie różnice? Nie pytam czy warto bo wiadomo że nie usłyszę tu opinii negatywnej odnośnie tych motocykli :D
Pytania:
- czy jest duża różnica w pozycji za kierownicą na obu?
- czy różnica jest w wielkości samego moto?
- jak spisują się te motocykle w jeździe miejskiej? Najczęściej bym jeździł tym do pracy, więc najważniejsze szerokość moto i możliwość łatwego manewrowania w korku.

Ogólnie chciałbym rocznik '83 co by był moim rówieśnikiem. Czy o ktoś coś słyszał negatywnego związanego z tym rocznikiem? Może jednak celować w inne roczniki?

I jeszcze jedno pytanie. Wyczytałem w necie że model CX650c był produkowany tylko w roku 1983. W necie znalazłem ten model na sprzedaż z opisem że wyprodukowany w 1985. Czy była wtedy jeszcze produkcja tych motocykli? Może jest ktoś kto się orientuje i zweryfikuje moją wiedzę?

Ogólnie zastanawiam się nad jednym i drugim. Nie potrzebuję maszyny do zapieprzania a raczej płynnej jazdy w mieście ale i czasami wypadów na weekend gdzieś dalej (raczej nie dalej niż 200km w jedną stronę) ;-) Czy te motocykle nadają się do tego? Może jakieś inne propozycje choperowatych lub boberów? ;-)

Pozdrowienia

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez szopen » 10 cze 2016, o 08:34

Wszystkie modele ma masa03, mam na myśli silniki.. posiada i 500 i 650, jego pytaj o wrażenia.. przypuszczam, że 650 chce jechać...

Nasz kolega sprzedaje zadbanego Customa 500, Pewnie coś byś wynegocjował, ten motocykl jest warty kupna, są tu filmy na forum, kolega ma dokumentacje z pracy nad tyłem silnika - wszystko tam było pięknie:
http://olx.pl/oferta/honda-cx500-custom ... 199a5c80e7

CX650 bardzo długo wisi ten, tylko tlumików oryginalnych już nie ma na motocyklu... ciekawe czemu, bo rury hydrauliczne niby ładniejsze? Membran w gaźnikach CX się nie wymienia - ściemnia - nic przy nim nie zrobił.
http://olx.pl/oferta/honda-cx-650c-rc-1 ... 05aa3b9dda

Ten dobrze wygląda i ma więcej klamotów na sobie, ale kierunki ma wiejskie - uważałbym na takie elementy na motocyklu bo mogą świadczyć o ogólnym podejściu poprzedniego właściciela do napraw.... wolałbym mimo wszystko wziąć od naszego... popatrz jak zamocował grilla chłodnicy na dole, jakieś kołki do drewna - w silniku będzie to samo.. zero pomyślunku, jedna jaskółka wiosny nie czyni - może nie być źle ale już widać z czym można będzie mieć do czynienia. Ja sobie już kiedyś powiedziałem.. że nie kupuje sprzętów ze śladami srebrzanki i takimi jakimiś śrubami od drewna.
http://olx.pl/oferta/honda-cx-cx-500-cu ... d538ed6bb4

0. Co byś nie wybierał miej na uwadze, że są to 30 letnie motocykle, pochłaniające pieniążki - uwierz.
1. Nie jeździłem na 650, ma więcej mocy sporo, silniki gabarytowo są takie same, CX to zwinne motocykle, rozmiarowo wszędzie podobnie, porównaj na stronie motorcycle specs wymiary.
2. W mieście dasz rady, w trasie też dasz radę, są uniwersalne.

3.
gólnie chciałbym rocznik '83 co by był moim rówieśnikiem. Czy o ktoś coś słyszał negatywnego związanego z tym rocznikiem? Może jednak celować w inne roczniki?


Ja bym poszedł o krok dalej, szukałbym motocykla produkowanego tylko w 1983 (np yamaha vision 83 usa) - totalnie idiotyczne założenie samo w sobie, i totalnie idiotyczne założenie w zderzeniu z klimatem CXa i z czym się to je.... Jeśli z 82 będzie piękny motocykl a z 83 rebro to kupisz rebro? Zrobisz jak wolisz.... różnic "modelowych" na 650 nie bylo, w 500tkach różnice owszem były... to założenie może Ci uniemożliwić kupno CXa w ogóle, szczególnie 650 - ich praktycznie nie ma...

4. 1985 - data rejestracji a nie data produkcji...
5.
Ogólnie zastanawiam się nad jednym i drugim.

Tak nadają się, ale są to stare motocykle mimo wszystko, którym należy wybaczać, 500 tki są bardzo wiotkie, trzeba raczej poprawić hamulce. (Euro nie) Osobiście uważam że najlepiej nadaje się do tego wszystkiego co napisałeś wersja EURO. Ma najlepsze zawieszenia ze wszystkich CX, jeździ się najbardziej nowocześnie i nie jest tak duża jak wersja GL. Jeśli jesteś wysoki nawet nie patrz w stronę CUSTOMów - będziesz się męczył, kup wtedy EURO. Co byś nie wybrał jeździsz teraz nowoczesnym motocyklem, po wejściu na CXa będzie przepaść - mniejsza o samą moc silnika, zawieszeniowo jest moim zdaniem źle, ale w tych latach wszystkie motocykle po prostu takie były. No i Customy mają 12L zbiornik tylko... warte przemyślenia jeśli chodzi o jazdę w trasy.
6. 500 Custom jest motocyklem ładniejszym od 650Custom.... jest bardziej klasyczny, ma piękne koła Comstary, wygląda bardziej metalowo - ale to moje subiektywne odczucia.

PS.
pojawiają się też czasem takie ogłoszenia, można się skusić.. ale szykuj min 10 tys na odbudowe:
http://olx.pl/oferta/honda-cx-CID5-IDfX ... 844eb72383

byłem kiedyś chłopaki są w porządku, wynegocjowałbyś.. nie wiem jak ze stanem:
http://olx.pl/oferta/honda-cx500-e-cx-5 ... 3f31cc4ca8

Ten motocykl też wyglądał ładnie, ciekawe czy się sprzedał.
http://olx.pl/oferta/honda-cx-orginal-CID5-IDeAc6r.html

Nie wiem na czym Ci zależy, ale w ogóle to 500tka jest powszechniejszym motocyklem, dostępniejsze części są. Miej na uwadze, że w przyrodzie nie występuje taki termin jak "gotowy do jazdy" w przypadku CXa... samo obejrzenie rozrządu to silnik w dół - i uszczelki <lol> A jak coś do roboty jest to już zaczyna się sprowadzanie części z zagranicy...

(Może nie zawsze bo motocykl z pierwszego ogłoszenia miał silnik otwierany i kolega zdjęcia pokazywał i jest tam żyleta... )

Inne motocykle żebyś się wyróżniał? Magna? Szadołka i Dragstar, Intrduder... czyli przegląd brodaczy polskich.. ;-d jesteś na forum CXa... pamiętaj...

PS.
gdyby jednak, mam znajomego któy ma piękną magne 750 w oryginale, nic nie grzebane wszystko porobione, on jej nie chce sprzedać ale za odpowiednią cenę ją wypuści bo u niego raczej wszystko jest na sprzedaż.... strzelam.. 8 tys? Przyjeżdżasz, zabierasz i jesteś zadowolony... jeździsz... ale to nie CX, jak jeździsz CXem to brodacze się pytają co to za motocykl...

Avatar użytkownika
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 cze 2016, o 08:13
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez optymistiq » 10 cze 2016, o 14:07

WOW....spodziewałem się odpowiedzi ale nie aż tak rozbudowanej.
Dzięki szopen za dogłębną i szczegółową analizę mojego pytania:D
Tyle informacji że teraz muszę porządnie się wczytać i przeanalizować :D

Co do magny to bardzo ładny motocykl. Z tym że nie wiem czy dla mnie nie za duży przy założeniu jazdy głównie w mieście ;-) Musiałbym dosiąść bo nie miałem jeszcze okazji ani na CX ani na innych jak to nazwałeś "brodaczach" :D
Raz jeszcze dzięki wielkie

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez szopen » 10 cze 2016, o 14:14

Wzrost? Tą stronę znasz... jest pomocna...
http://cycle-ergo.com/

CX650C vs CX500C

PS. Magna i CX to porównywalne motocykle..

I nie bierz tak mocno tego do serca co piszę, poczekaj na innych bo nie muszą się ze mną zgadzać... choć nie powiem.. ja tu żądzem... <lol2>

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez bromba111 » 10 cze 2016, o 18:34

Jeśli chodzi o rocznik to może być taka sytuacja że Niemiec sobie kupił za granicą w 85'. W Niiemczech nie ma w dokumentacji pojazdu pojęcia "rok produkcji"tylko "data pierwszej rejestracji".(W niemczech). Ale to tylko mój wywód skąd się może wziąść niewłaściwy rocznik. Nie wiem jak to jest z faktyczną produkcją. Mój custom sprowadzony z Niemiec miał rok 95' Dopiero w serwisie Hondy dostałem zaświadczenie że ten egzemplarz został wyprodukowany w 80' i tak mam teraz w dowodzie.

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez jerry » 10 cze 2016, o 19:07

Ja też "prostowałem" rocznik (i moc) - miałem 1984 a okazało się że 1982, tak że jak będziesz kupować 1983 może Ci nie wiadomo co tak naprawdę wyjść ;D
A czy CX jest dobry do miasta ... Ja bym wolał coś mniejszego / zwinniejszego ;)

[edit]
A jakbyś myślał o euro to pomyśl o dostępności części. A właściwie braku ... Motor moim zdaniem najładniejszy szczególnie w wersji 650 ale szukanie specyficznych dla niego części to dramat....

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez Henryk Kwinto » 10 cze 2016, o 20:40

Hej mój jest rocznik 83' :] jakbyś był zainteresowany to wwięcej szczegółów na priv - chociaż serce mi pęka <beczy>

Avatar użytkownika
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 cze 2016, o 08:13
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez optymistiq » 11 cze 2016, o 06:50

Co do rocznika macie 100% racji! 3 dni temu zadałem pytanie facetowi z tej aukcji ( bo rocznik mi nie pasował do moto):
http://olx.pl/oferta/honda-cx-650c-rc-1 ... fQROx.html
odpowiedz:
"...Faktycznie, ma pan rację, rok produkcji jest z dowodu rejestracyjnego, 1985. natomiast motocykl jest z 1983 r. po numerze silnika: RC10E3000351 i numerze ramy: RC113000156..."

Podejrzewam że po tych numerach historii moto się nie dowiem :-D

jerry, co proponujesz innego na miasto. CX podoba mi się wizualnie. Nie miałem okazji jechać na nim. Może ktoś z wawy na forum to chętnie bym się przymierzył jakiegoś pięknego dnia? ;-)
Byłem już prawie przekonany do heist cleveland (o ile słyszeliscie już o takiej nowince na polskich drogach?). 2 znajomych kupiło i są zadowoleni. Co prawda kupili 125cc bo bez prawka jeżdzą. Widziałem, słyszałem,oniemiałem. Wygląd super (przyciąga wzrok na ulicy;-)), głos silnika o dziwo zaskakująco przyjemny, ale 8KM sprawia że to nie jedzie. Jest jeszcze 250cc 12KM ale stwierdziłem że raczej klasyk i min 500cc musi być żeby było bezpiecznie. No może jeszcze coś 400cc ale chyba raczej nie mniej do w miarę dynamicznej jazdy jeśli zachodzi taka potrzeba. Ogólnie teraz mam 85KM w 650cc i naprawdę nie wykorzystuję tej mocy. W zasadzie prędkości rzędu 100 do max 120km/h mnie zadowalają. Gdyby jeszcze pozycja była bardziej wyluzowana a nie spięta to było by idealnie. Jeździłem wcześniej przez 2 lata pożyczonym gs500e '94 i też dawał radę choć pozycja zbliżona do bandita.

Kwinto, próbuję się dobić na priv ale niech mi ktoś powie dlaczego wiadomości wysłane nie trafiają do wysłanych tylko folderu "do wysłania"??
Czy to wogóle dochodzi?

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez jerry » 11 cze 2016, o 09:12

Nic nie zaproponuję bo Euro 650 jest w zasadzie jedynym motorem na którym jeżdżę :D (WSKi 175 oraz CZ-ty 175 20 lat temu nie liczę).
Być może wynikło to z małej wprawy albo przykrótkich nóżek ale zdarzyło mi się dwa razy nie utrzymać motora po zatrzymaniu a kilka razy ledwo utrzymać - szczególnie jak droga była pochyła.
Ot coś jak gościu tutaj na końcu tylko ja bez poślizgu:

https://www.youtube.com/watch?v=9GVbKF6mca8

Po numerze ramy pelnej historii pewnie sie nie dowiesz ale mi honda przyslala na maila wyciąg z homologacji mojego egzeplarza

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650c vs CX 500c

Post przez szopen » 11 cze 2016, o 10:22

Cx jest wystarczająco zwinny na miasto, jeśli chodzi o motocykl co łączy miasto i trasę to nie ma co wydziwiać. Custom jest jeszcze zwrotniejszy niż euro bo jest krótszy... a i Euro jest świetny, na rondach i innych pięknie się kładzie w zakręty. W ogóle se tym głowy nie zaprzątaj, EURO prowadzi sie jak rower, Custom w mieście będzie dobry......

heist cleveland

daj spokój, toż to ma chiński silnik...a widziałeś SR500 SR400??? kawasaki w800 ??

ale CX jest super, bo to "dziwactwo" i dopiero ludzie zwracają uwagę... <lol> ... ale ty mówisz miasto trasa, jeśli ma być Custom no to niech i będzie Custom - nie jest zły, przecież ludzie tym robią sporo kilometrów... ale EURO mimo wszystko w jeździe jest o wiele lepszy, i na miasto / TRASA.. o wiele lepszy. Ma lepszą ramę, pompowane zawieszenia, sztywniejsze grubsze, skok jakościowy jest podobny jakbyś przesiadł się z WSK na MZ.... ale CUSTOM jest ładniejszym motocyklem jeśli reflektujesz styl świecący... no i jest na forum na razie motocykl, za który można zaręczyć. bo te wszystkie EURO co są to nikt nic nie wie, a są to ponad 30 letnie motocykle.... także dmuchaj na zimne, bo CX z nieznajomego źródła potrafi pociągnąć po kieszeni, i my coś już o tym wiemy. No chyba, że masz klucze, garaż, czas, cierplliwość, zakładasz budżet 10 tys... to ja bym kupił tego:
http://olx.pl/oferta/honda-cx-650-CID5- ... 05aa3b9dda

a te owiewki bym wyrzucił i kupił oryginalne części miał zajebiste euro w 650tce.., różnice cen przeznaczył bym w przygotowanie motocykla do jazdy...

Ale jak nie masz zdolności, boisz się gaźnika rozebrać, to już raczej kupowałbym od tutejszego kolegi i nie wydziwiał.... no i stary, ale to tylko moje zdanie, gdybym miał wybierać między 650 custom, a 500 custom to chyba wybrał bym 500, bo jest po prostu ładniejszy... 650tka to taka shadołka z silnikiem od CXa i wygląda identycznie jak shadow700
http://i288.photobucket.com/albums/ll17 ... CN2043.jpg

oczywiście gdybym miał wybór między CX650 CUSTOM a powyższym to wziąłbym CXa :)

optymistiq napisał(a):Kwinto, próbuję się dobić na priv ale niech mi ktoś powie dlaczego wiadomości wysłane nie trafiają do wysłanych tylko folderu "do wysłania"??
Czy to wogóle dochodzi?


wszystko jest ok... tak ma być... jak ktoś odbierze to dopiero będą wysłane co nie?

Następna strona

Powrót do Kupuję Hondę CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość