Teraz jest 28 mar 2024, o 21:29

Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

W tym dziale zadawaj pytania dotyczące kupna Hondy CX, na co zwracać uwagę, różnice rocznikowe itp.
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez orzech » 18 wrz 2016, o 19:26

Witam wszystkich.
Chcę wrócić do korzeni i jak w powstaniu opisałem historię mojej pierwszej Hondy.
Planuję zakup jakiegoś taniego egzemplarza który wyglądem nie będzie powalał na kolana jednak chodzi mi o 3 podstawowe kryteria wyszukiwania:
1 stan techniczny silnika/skrzyni i kardana
2 łatwość przeróbki na Cafe
2 poj zbiornika
W związku z powyższym moje pytania:
Czy prawdą jest że zbiornik w 500 to 17l a w 500C to tylko 11l?
Czy ramy w tych 2 powyższych modelach są takie same ?
Czy wersja GL500 / 650 po rozegraniu z owiewek i zbędnych plastików da zbliżony efekt dążenia do clear 500 -ki?
Przypominam że chodzi mi o bazę do Cafe .
Dziękuję za cenne wskazówki i porady
Pozdrawiam .

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez szopen » 18 wrz 2016, o 20:21

w customie jedynie zbiornik ma 11L, w normalnym cx 15 czy 17.... Gl i EURO mają długie ramy i wydaje mi się że nie dadzą porządengo efektu przy przeróbce.

Wydaje mi się też - to jest moje prywatne zdanie ponieważ motocykli CX w oryginale jest coraz mniej, że nie warto rozłupywać ładnego oryginalnego egzemplarza tylko nim jeździć, niedługo sytuacja się odwróci bo każdy będzie miał kafe.... a oryginała nikt i tu będzie ukryty biały kruk.

Co do stanu silnika i innych to juz tyle było pisane, trzeba szukać motocykla z małym przebiegiem w niemczech w granicy 2-2500 euro.. tylko później takiego naprawdę szkoda kroić...wbrew obiegowym opiniom o przebiegach rzędu pół miliona kilometrów - to tylko mity, silniki cxa są w niektórych miejscach bardzo delikatne i podatne na zużycie, tak jak przeglądasz oferty rynkowe to trzeba się nastawić na to że 35 lat to kawał życia, chyba że motocykl naprawdę stał w szopie.... więc należy pójść innym kierunkiem, kupić nawet kilka w cenie skarpetek i coś składać od podstaw żeby nie było szkoda ciąć, bo takiego chyba byś nie pociął?

viewtopic.php?f=10&t=153

Mamy kilka tematów remontowych, np mój, kolegi zbyszka...
viewtopic.php?f=9&t=183

viewtopic.php?f=9&t=28

Musisz się rozejrzeć po forum, zrobi Ci się jaśniej...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez orzech » 19 wrz 2016, o 18:43

I o to chodzi :-)
Trzeźwe spojrzenie innych motocyklistów.
Dziękuję za odpowiedź.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez szopen » 19 wrz 2016, o 20:21

To tylko moje spojrzenie, dziwne że Jaca Tobie nic nie napisał ;-]

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez jaca cx » 20 wrz 2016, o 17:49

Ja mogę napisać tylko tyle że pod przeróbkę CX w każdej wersji jest <okok> ale najlepiej że złoma z małym przebiegiem . Jeśli chcesz na nim dłużej popyrkać to remoncik silnika musisz wliczyć w koszty ( a to nie mały wydatek i dużo zachodu ) CX fajna baza ale wbrew pozorom droga impreza jak by się w temat zagłębić ... Zapytaj Krzyśka (100) i Pawła ( Szopen ) worek kasy mile widziany <tak>
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez jerry » 20 wrz 2016, o 20:38

A ja właśnie się zbieram na wymianę silnika na egzemplarz z GL650, który mam nadzieję zgnił a nie zajeździł się ...

Kasa kasa kasa + brak dostępnych części ..... Idealny motor jak żona nie lubi jak jeździsz a przymyka oko na drenaż konta.

Avatar użytkownika
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 cze 2016, o 08:13
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez optymistiq » 20 wrz 2016, o 22:40

szopen napisał(a):w customie jedynie zbiornik ma 11L, w normalnym cx 15 czy 17....


O żesz kur.... To ja na zajebistym farcie latam lub mój moto wogóle nie potrzebuje paliwa. Średnie spalanie wynikowe z zalanego paliwa wychodzi mi niecałe 6l w mieście a ja robie nim ok 200km i dopiero zjeżdzam na stację. Rezerwa wogóle nie używana. W sumie dziwiłem się jak lałem, ale miałem wrażenie że ponad 11 to wchodzi w CX 500c? A może rezerwa mi nie działa? Lub ktoś grzebał i wężyki pomylił? jest taka opcja?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez szopen » 20 wrz 2016, o 22:40

Nie, a może jest 12L, wiem że coś mało...

Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez Henryk Kwinto » 20 wrz 2016, o 23:05

Nie więcej niż 12l, po ok 130-140km zaczyna słabnąć - czas przełączyć na Reserve. Jak śmiało operujesz manetką to po 130 km trzeba szukać stacji (raz żona dowoziła mi paliwko - zbrakło mi 0,5 setki- jeździłem na resereve - happy). Czyli średnio 6l/100 - może mam zbyt ciężki nadgarstek :|

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Co lepsze 500 czy 500 C ? :-)

Post przez orzech » 17 lis 2016, o 22:35

No i udało się kupić moto ale nie Cx 500,650 lecz Gl 500 z 1982 roku.
Obecnie "zabawiam" się w renowację.
Moto w oryginalnym czarnym malowaniu z niskim przebiegiem 27tys od 2 go właściciela.
Stało 8 lat u jednego w tym ostatnie 2 lata tylko sporadycznie odpalanie.
Ze względu na ogolny brak dbałości przez poprzedniego właściciela rozbieram moto do gołego,piaskuje,wymieniam wszystkie uszczelki ,łozyska,linki,przewody gumowe itd.
Trzymajcie kciuki .

Następna strona

Powrót do Kupuję Hondę CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość