Teraz jest 29 mar 2024, o 03:20

CX 650E z 1987_Holandia

W tym dziale zadawaj pytania dotyczące kupna Hondy CX, na co zwracać uwagę, różnice rocznikowe itp.
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

CX 650E z 1987_Holandia

Post przez eccehomo » 13 gru 2016, o 09:18

Witam wszystkich :)
Długo rozważałem wszystkie za i przeciw zakupu cx-ka. Znaleziony CX650E został sprowadzony z Holandii. O pomoc w ocenie kondycji poprosiłem kolegę z Poznania (właściciel CX 500C), który swoje już przeżył z cx-em.
Po oględzinach i jeździe próbnej wiemy generalnie tyle:
- ciekną/leją lagi,
- silnik pracuje równo i ładnie, ale wg. kolegi nie oddaje odpowiednio mocy (kolega twierdzi, że powinien wyrywać, a tak nie jest),
- wskaźnik temp cieczy chłodzącej nic nie wskazuje - nie ruszył nawet po przejażdżce,
- biegi wchodzą dobrze.
Obaj myślimy, że na "dzień dobry" do zrobienia są:
- lagi,
- czyszczenie i synchronizacja gaźników,
- wymiana oleju, filtrów, świec, płynu chłodzącego.
Kolega twierdzi, że hamulce biorą bardzo dobrze, więc radzi " nie grzebać" i jeździć.
Moje pytanie:
- co kupić i gdzie do naprawy przedniego zawieszenia (wiem, że Szopen ma link pod którym są info o ilości oleju do lag i ciśnieniu),
- jaki olej do silnika,
- jak zabrać się do sprawdzenia wskaźnika temp. cieczy chłodzącej (jak zdiagnozować miejsce awarii?),
- co jeszcze powinienem sprawdzić/ wymienić na początek by ciszyć się jazdą?

Będę wdzięczny za wszystkie uwagi <radocha>

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez szopen » 13 gru 2016, o 10:56

Mówisz o problemach takich jakbyś co najmniej 5 letni motocykl kupował.. lagi ciekną.... ciśnienie jakie w lagach... jakieś tam jest, a i powietrze się znajdzie, gorzej raczej z tym że to CX i jeszcze 650 tka w dodatku.

1. Obejrzyj dokładnie motocykl, plastiki czy nie są połamane, mocowania owiewek, stan baku - w razie ewentualnych problemów najszybciej części kupisz w niemczech za euro. W tym motocyklu co kupujesz jest pełna owiewka akcesoryjna, dziwoląg straszny i motocykl wygląda jak strach na wróble. Wiedz że owiewka przednia do tego motocykla oryginalna z szybą to biały kruk, i w niemczech potrafią za używkę śpiewać nawet 150euro. Także sprawdź kompletność motocykla. Żeby założyć owiewkę będziesz potrzebował również takiego małego stelaża..

2. Sprawdź takie rzeczy jak króćce gaźnikowe - jaki stan, czy nie popękane - zamienników brak, 650euro ma inne króćce niż 500euro. Ja za swoje używki bez pęknięć dałem 50 euro. Do 650 sprawa może wyglądać jeszcze trudniej, bynajmniej jeśli coś się na allegro pojawia z takich rzeczy, że będziesz mógł kiedyś potrzebować to radzę od razu kupić. Również pęka guma na krzyżaku kardana. GL500 tyczy się to samo, króćce są takie same.

3. To jak ktoś podchodził do tego motocykla może nawet Ci powiedzieć... tylna opona.. jest bardzo nietypowa i często jest tak że ludzie zakładają sobie o rozmiar więcej bo taniej i popularniej.. ale motocykl gorzej jedzie. Powinno być 120/80... jaka jest na tym motocyklu? Nie mów.. 120/90??


4. Tak do sprawdzenia od razu na stopce centralnej to jest tylny dyfer, wbij bieg i kręć tylnym kołem i zobacz jaki koło robi luz zanim zacznie silnik stawiać opór.. żeby nie okazało się, że jest problem z dyfrem, bo tu kolega dyfer znalazł dopiero w GB + przesyłka.

5. Jak motocykl stoi na centralnej to sprubój podnieść tylne koło, jeśli możesz podnieść na wiecej niż 0.5cm to znaczy że do roboty jest kiwaczka, są to koszty ale jest to do ogarnięcia:
viewtopic.php?f=13&t=170

6. Kolejna rzecz do sprawdzneia to tylny amortyzator, da się go jak najbardziej zregenerować... na forum nie ma opisu jeszcze, ale jak spuścisz powietrze to powinien być miękki, nabijesz ma się robić twardy, NIe ma być tam prawa żadnych wycieków i oczywiście po zakupie radziłbym wyciągnąć ten amortyzator i pod harmonijkę zajrzeć czy wszystko ok, i czy nie nazbierało się błoto bo wtedy wyciera tłok amortyzatora - trzeba tam od czasu do czasu zajrzeć.

7. Licznik... najprawdopodobniej to że nie działa temperatura to padnięty regulator napięcia w liczniku, lub czujnik na silniku. Trzeba to sprawdzić, dwie rzeczy można naprawić, ale jeśli uszkodzeniu uległ sam licznik to pozamiatane, albo przewiniesz cewkę od wskaźnika, albo życzę powodzenia w znalezieniu nowego. Są bardzo drogie (ok100 euro) i niedostępne. MI się udało kupić w przeciągu roku w niemczech jeden w bdb cenie 80euro z owiewką, oraz w polsce za 100 zł... więcej nie widziałem. A może nie rośnie temperatura bo nie ma termostatu już z jakiegoś powodu? Może po to żeby za szybko się nie rozgrzał i wycieki z głowic żeby nie drażniły kupującego.. weź no palec... trochę śliny i objedź palcem linie uszczelki głowicy i dawaj no palca do gęby, jak czujesz słodko to już wiesz - uszczelki w 650 to spory kłopot, trzeba ściągać z australii albo dorobić w polsce, te z australii są w cenie polskich dorabianych - kupczych dobrych nie kupisz!!!

8. Siedzenie pokrowiec nieoryginalny.. ciekawe czemu ktoś po 50 tys mil miałby wymienić piękny oryginalny pokrowiec z paskami honda.. tak więc motocykl nie wygląda na te 50 tys mil, popatrz też na tarcze, ja widzę lekki próg, tarcze to kolejna niedostęna rzecz i bardzo droga, są do kupienia nowe w niemczech podróbki - 160euro sztuka, tylna tarcza występuje raczej tylko i wyłącznie w euro. Gdzieś tam słyszałem że z innego motocykla da się, ale informacja nie potwierdzona, nie wiem z jakiego motocykla można by założyć tą tarcze, najprędzej zrobić adapter montażowy - także zwróć na nie uwagę i zmierz je. Pojeżdżą ciut dłużej jeśli są na minimum, ale w końcu trzeba będzie je wymienić i tak.

9. CX mają w niektórych rejonach nietrwałe silniki, przede wszystkim, pojechaliście posłuchaliście - cicho.... Cicho to jest rzecz względna, niektóre motocykle po prostu tak mają że chodzą głośno lub akceptowalnie hałasują, ale uwierz.. dobry CX chodzi jak pszczółka.. jest mega cichy tylko łańcuch rozrządu świszczy. Przykładowe filmiki jak to powinno mniej więcej na ucho chodzić masz tu:
viewtopic.php?f=13&t=45


Jeśli słyszysz tylko lekki klekocik i myślisz że "to tak ma być bo one mają tak" to jesteś w błędzie. Jakiś element rozrządu może być już zużyty, albo krzywki albo dźwigienki - co z tym zrobisz po zakupie twoja rzecz.. życzę sporo fantazji i cierpliwości. Górne osiowanie rozrządu da się naprawić, a wałek po regeneracji testuje.. nie wiem czy będzie skuteczne rozwiązanie.
viewtopic.php?f=13&t=31

Gdybyś chociaż u sprzedawcy mógł odkręcić dekiel zaworowy i śrubki regulacyjne i popatrzeć na trzonki zaworów... sporo byś się dowiedział. Jeśli zawór na trzonku ma wżery to już byłbym bardzo ostrożny z tym motocyklem i cena ostro w dół.... wszystko można brać, tylko żeby kupić tanio a te pieniążki przeznaczyć na remont jakiegoś podzespołu.

10. POmpa oleju.. nie sprawdzisz jej, trzeba silnik otwierać.....

11. Zmierz kompresje sinlika, zimny nie powinien mieć raczej mniej niż 8. Nasze po remontach na zimnym silniku mają 9bar (bynajmniej w dwóch znanych mi przypadkach gdzie były mieniane pierścienie), na ciepłym będzie więcej, u mnie kompresja na ciepłym nie podnosi się więcej niż 9.5, ale są takie CXy co mają powyżej 10ciu.

12. Co bys nie robił to w tym motocyklu jest do sprawdzenia jest po zakupie od razu rozrząd, tak jak w aucie. Silnik w dół, tylny dekiel otwierasz i patrzysz jak to wszystko wygląda. Ślizgi rozrządu są niedostępne - często wymagają wymiany. Na ebay są dostępne ślizgi akcesoryjne, rok temu takie założyłem mało co silnika nie rozjebałem:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... pyMDVoWldn

Więc znowu trzeba szukać niedostępnych oryginałów, czasami pojawiają się dobre używki, czasami nowe na ebay w stanach, trzeba sprowadzać czekać.. jest z tym spory problem. Ostatnio załatwiałem tu koledze z forum ślizgi oryginalne używane ładne do 500tki - 400 zł z niemiec z tego co pamiętam. Łańcuch rozrządu też nie jest tani..

13. No i jak już będziesz po zakupie rozrządu to trzeba koniecznie poprawić i obejrzeć automat napinający, nie grzeszą trwałością i często trupią ten silnik:
viewtopic.php?f=13&t=254

14. Piszesz o tym że to nie jedzie.... a to powody mogą być różne, może już rozrząd, może gaźniki, a może układ zapłonowy źle wyregulowany - lampa błyskowa jeśli regulacja to silnik raczej w dół bo trzeba ustawić kąt. EURO mają transystorowe układy zapłonowe i wszystko wskazuje na to, że chodzi to niezbyt dobrze, ja np wymieniam na ignitecha ale rezultaty będą dopiero na sezonie. A może po prostu zajrzyj do filtra powietrza??

15. Warto otwierać silnik też bo one mają tendencje do odkładania nagaru po całym silnik, to też CI powie o przebiegu a i trzeba to przecież wyczyścić, zobacz w tych wątkach jak to wygląda.
viewtopic.php?f=9&t=67
viewtopic.php?f=9&t=28

Żadna płukanka nie usunie szlamu, trzeba rozebrać i ropownicą dokładnie silnik umyć bo po co nagara ma Ci wycierać elementy mechaniczne...

16. Bardzo ważne... rozgrzej motocykl na maksa, jeździj... następnie postaw go spokojnie na luzie i słuchaj silnika w okolicy sprzęgła. Jeśli na luzie zmienia się praca silnika - klekot a po wyciśnięciu ustaje, tzn że kosz sprzęgłowy wymaga uwagi - i to oznacza przebieg większy niż 80 tys na pewno, na tym filmie będzie słychać:
https://www.youtube.com/watch?v=p3fupaWerKg

Tylko słuchaj pracy sprzęgła, bo silnik mój pod koniec już i tak stukał bo zatarły się dźwigienki rozrządu, ale o tym jest w innym temacie. Wątek ze sprzęgłem jest tu:
viewtopic.php?f=13&t=19

17. Możesz wziąć gumowy młotek i obstukać puszkę kolektorową pod silnikiem, jak dzwoni tzn że będzie trzeba ją otworzyć i przeprowadzić spawanko...

18. Ostatnio wyszedł taki problem na forum z boczną stopką - wyrabia się, otwórz boczną stopkę i zobacz czy jest sztywna czy może się chybocze na 2 cm :-pppppppppp :-pppppppppp To samo zrób ze stopką centralną, spróboj zakołysać motocyklem i zobaczyć czy rama się nie chwieje w miejscu śrub montażowych stopki, to będzie to też świadczyło ile ten motocykl był eksploatowany naprawdę

19. Po zakupie można pokusić się o wymiane łożysk kulkowych głowki ramy na stożkowe.

To tak na początek co mi przychodzi do głowy.... 5200.. to chyba dużo... motocykl jest na tyle rzadki że warto go robić i mieć, z drugiej strony wygląda wizualnie lepiej od mojego za którego dałem 3 i mój okazał się strasznym rupieciem. 4000... za 650tke.. no nie wiem, może i byłaby to dobra wyjściowa cena nawet jeśli miałbym skazać się na walkę z maszyną.... Twoja decyzja Panie... a... i nie zapominaj..... to ma już 36 lat.. cudów nie wymagaj i legend o trwałości nie słuchaj.... CX jest przereklamowany, a ludzie nauczyli handlarzy że trzeba cenić bo to CX i jest jak jest...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez eccehomo » 13 gru 2016, o 13:08

Szopen - wielkie dzięki za wskazanie tych kilku rzeczy, które koniecznie muszę jeszcze raz sprawdzić.
Nie zmienia to faktu, że po "lekturze" wskazówek Szopena jestem załamany :-(
Umówiony jestem na sprzedaż za 5000,- .
Jeżeli podczas powtórnego sprawdzenia pojawi się coś listy życzeń Szopena będę negocjował cenę w dół. Rozumiem, że 5000 <krzyk> .

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez jerry » 13 gru 2016, o 18:52

Jeszcze możesz spróbować ocenić wałek rozrządu. Jak zdejmiesz pokrywę zaworów weźmiesz dobrą punktową latarkę piświecisz w dziure przy laskach i pokręcisz silnikiem którąś krzywke zabaczysz... Wałki rozrząduluzem praktycznie nie występują w przyrodzie...

A dyfrs do eurosporta 650 nawet w UK nie kupisz. Ale pasuje od 650 custom - tych jest troche więcej...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez szopen » 13 gru 2016, o 19:59

jerry wątpie... wątpie.... całą krzywke zasłania dźwigienka... ale......

gdyby wyciągnął laskę dźwigienki od strony pompy wody (ona ma "większy otwór w silniku) to wtedy uda mu się ją podnieść w pion i zobaczy... a nawet te od strony wentylatora też więcej widać... ale sprzedawca mu najprawdopodobniej nie pozwoli...

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez jerry » 13 gru 2016, o 20:08

Minimum jedną krzywke da sie obejrzeć. Ja widziałem.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez szopen » 13 gru 2016, o 20:18

Nie kłócę się bo w 650 jest inna głowica i blok więc może to inaczej wyglądać, ale w 500tce po wyciągnięciu popoychaczy da się dźwignie podnieść jakimś haczykiem do góry i wtedy będzie widać wałek rozrządu.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez mlodypisar » 13 gru 2016, o 20:32

No to chyba kolega nie kupi tego motocykla, takie motocykle trzba brać w ciemno z miłości a pozniej sie martwić jak połowa z nas <radocha> No i oczywiście za miską cena <piwo>

 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez jerry » 13 gru 2016, o 20:35

jak nie kupi to może cena spadnie i wtedy Szopen sie skusi <radocha>
Ale masz racje. Chyba sie nie da CXa kupić w pełni świadomie i nawet wysoka cena nie znaczy że kupisz coś dobrego o czym sie osobidcie przekonałem....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 650E z 1987_Holandia

Post przez szopen » 13 gru 2016, o 20:58

widzicie, tajnywspółpracownik również dostał ode mnie litanie, ale po prostu kupił i tyle... więc nie uważam że moje gadanie jest tu kluczowe... a warto poznać wroga zawczasu :)

Następna strona

Powrót do Kupuję Hondę CX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości