Teraz jest 27 kwi 2024, o 15:24

Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 gru 2022, o 15:22
Lokalizacja: Schiller Park Illinois USA
Galeria: Przesłane zdjęcia

Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez JacekFil » 8 gru 2022, o 16:06

Problem jaki mam z moja Honda CX500C polega na bardzo trudnym rozruchu po kilkudniowym postoju. Jesli juz uruchomie silnik i zgasze to ponowne odpalenie nie stanowi zadnego problemu pali doslownie na dotyk startera . Powiedzmy ze pojade do pracy i po 8 godzinach odpalam zimny motocykl to odpala po krotkim kreceniu ale jesli stoi w garazu od weekendu do weekendu to problem z odpaleniem zawsze ten sam. Elektryke sprawdzilem wszystko ok wezyki podcisnieniowe ok kranik otwiera paliwo po zakreceniu odrazu. Paliwo z gaznikow nie kapie tak ze nie wyglada jak by poziom paliwa byl za duzy i zalewal sie. Raczej wyglada jak by brakowalo paliwa ale gazniki paliwo dostaja . Zanim zaczne rwac gazniki chcialem zapytac tutaj moze ktos spotkal sie z podobnym problemem . Przez zime musze rozwiazac problem. Zapomniaalem dodac ze swiece nowe NGK wg instrukcji kable wn jak nowe nie wykazuja przebic. Przy motocyklu pracuje sam od urodzenia hehe. Nigdy nie korzystalem z zadnych serwisow od 1986 i mojego pierwszego motocykla jakim byl Junak M10
Kontakt ze mna na email lub sms
Tel: 001 773 6035271 Jacek

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez jerry » 8 gru 2022, o 23:35

Jak ma podciśnieniowy kranik to można na chwilę podnieść ciśnienie w tym wężyku co jest luzem - spowoduje to otwarcie kranika i dolanie paliwa.
Znaczy podmuchać w ten wężyk....

 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 gru 2022, o 15:22
Lokalizacja: Schiller Park Illinois USA
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez JacekFil » 11 gru 2022, o 04:21

Wezyk pracuje na podcisnieniu tak ze dmuchanie to wiesz hehe ale dziekuje chciales dobrze

 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 wrz 2021, o 01:00
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez wojtex » 11 gru 2022, o 11:50

Czy ten sam problem jest jak poczekasz dłużej (z 10 min) od odkrecenia kranika do proby odpalenia?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez szopen » 11 gru 2022, o 13:55

JacekFil napisał(a):Wezyk pracuje na podcisnieniu tak ze dmuchanie to wiesz hehe ale dziekuje chciales dobrze


jerry jest użytkownikiem euro - modelu który ma kranik z pompką podciśnieniową, custom nie ma takiej pompki i pewnie już od dzisiaj jerry będzie to widział - nie zauważył zaś, że napisałeś że po odkręceniu samego kranika leci. Inna inszość, kranik euro ma dwa króćce, jeden waku drugi odpowietrzający - dmuchając w ten odpowietrzający paliwo poleci, ale powtarzam custom nie ma takiego kranika. Ja wywnioskowałem, że w tej pogodzie motocykl stoi w zimnym garażu a ty się niepotrzebnie stresujesz, że nie pali i chcesz zimą to ogarniać - więc proponuje po prostu odpuścić i poczekać do normalnych temperatur. Co bądź.. są tu ludzie, którzy w sumie potrafią pomóc, tylko powiedz, dlaczego ty tej pomocy nie chcesz? Twój problem jest banalny, CX to motocykl na gaźniku który karmi się mieszanką. Niezależnie od tego czy zapala czy stoi na jałowym czy jedzie. Jeśli jak już zapali pracuje normalnie, to znaczy że jest nienormalnie kiedy nie zapala po dłuższym przestoju - albo brak paliwa albo jego nadmiar w stosunku do powietrza, należy to ustalić - no i iskra. PS. nie kojarzę gdzie ty w CX CUSOM masz jakiekolwiek wężyki podciśnieniowe bo z mojej wiedzy wynika, że ich nie ma. Chyba że jakimś cudem custom usa posiada taki kranik, ale wersje jednotarczowe usa - z tego co przeglądam w google, maja normalne kraniki.

pzdr ciebie... aha.. telefon do mnie +4564894796879812 - antarktyda jakby co.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez jerry » 11 gru 2022, o 14:06

JacekFil napisał(a):Wezyk pracuje na podcisnieniu tak ze dmuchanie to wiesz hehe ale dziekuje chciales dobrze


Kranik masz podciśnieniowy czy nie? Bo pisałeś że sprawdzone przewody podciśnienia ....
Jeśli podciśnieniowy to owszem. Pracuje na podciśnieniu. W kolektorach ssących. I jest drugi wężyk - nie prowadzi do niczego. Znaczy panuje w nim ciśnienie atmosferyczne. Podczas kręcenia silnikiem spada ciśnienie w kolektorach dolotowych, pojawia się różnica między ciśnieniem w wężyku od powietrza atmosferycznego a podpiętym pod kolektor.
Różnice ciśnień można też wywołać pompując / dmuchając w luźny wężyk, co powoduje otwarcie kranika i uzupełnienie paliwa w gaźnikach.

A jak nie masz podciśnieniowego... Cóż ... przed odpalaniem odtwierasz kranik i czekasz mniej więcej czas potrzebny do wypalenia papierosa. Dopiero potem przystępujesz do próby odpalenia.... Jak pisał Paweł - ja mam CX650E i kranik podciśnieniowy. Więc tej wersji nie stosuję. Ale dmuchanie - owszem. Pomaga ;P

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez szopen » 11 gru 2022, o 14:08

jerry napisał(a):Kranik masz podciśnieniowy czy nie?


custom w eu takiego kranika nie miał (być może 83), zaś wygląda na to, że usa od któregoś roku dostawał tego typu kranik - na ebay najczęściej sprzedawane kraniki z rocznika 81.

jerry napisał(a):Cóż ... przed odpalaniem odtwierasz kranik i czekasz mniej więcej czas potrzebny do wypalenia papierosa.


on to napisał w pierwszym poście - po otworzeniu kranika paliwo leci.

PS.sorry pomyłka

o ok wezyki podcisnieniowe ok kranik otwiera paliwo po zakreceniu odrazu



OK.... chwila searchu i są takie kraniki na ebay usa, wystawione jako kraniki do customa z podciśnieniem - rocznik 81 wzwyz - musieli tam takie montować, więc, jerry dobrze ci mówi, dmuchaj w odpowietrznik aż napełnisz gaźnik, sprawdź co się dzieje z poziomem paliwa w komorach pływakowych, przed i po zalaniu paliwem.

PS. będzie taka przypadłoś na tym kraniku, że dopiero jak sobie dmuchniesz przez moment i porządnie komory zapełnisz, to dopiero odpali. Między innymi dlatego ja wywaliłem ten kranik, załozyłem normalny.

jerry napisał(a): I jest drugi wężyk - nie prowadzi do niczego.


on tego wężyka już nie ma, po prostu ma goły króciec przy kraniku, dlatego nie rozumie co się do niego pisze :) przynajmniej się dowiedział, że gdzieś w lepszym czasie dla tego motocykla ten wężyk tam był.

 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 gru 2022, o 15:22
Lokalizacja: Schiller Park Illinois USA
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez JacekFil » 18 gru 2022, o 05:54

Dziekuje wszystkim za porady , uporalem sie z problemem . Nie wiem jakie wersje sa w Europie. Kupilem dla zabawy cx500 ze wzgledu na fajny silnik i dobry stan . Bede go sprzedawal na wiosne i nie chcialem kupujacemu sprzedac knota . Tutaj czesci sa dostepne wszystkie a jesli czegos nie ma w usa mozna kupic w Japonii tylko ceny tam sa kosmiczne.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez szopen » 18 gru 2022, o 11:40

Jak się uporałeś to chociaż było napisać co było, bo tak to temat nadaje się do śmietnika.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Cx500c 1980 Bardzo trudny rozruch .

Post przez jerry » 18 gru 2022, o 22:33

JacekFil napisał(a):Dziekuje wszystkim za porady , uporalem sie z problemem . Nie wiem jakie wersje sa w Europie. Kupilem dla zabawy cx500 ze wzgledu na fajny silnik i dobry stan . Bede go sprzedawal na wiosne i nie chcialem kupujacemu sprzedac knota . Tutaj czesci sa dostepne wszystkie a jesli czegos nie ma w usa mozna kupic w Japonii tylko ceny tam sa kosmiczne.


To może zostaniesz eksporterem części z USA do UE skoro tam wszystko dostępne.
Nie wiem w jakich cenach można przesyłki przesyłać, ale koszt przesyłki z ebaya zabija sens zakupów ....

A są tam u Was ślizgi do wersji z automatycznym napinaczem ?

https://www.cmsnl.com/honda-cx650e-1983 ... st/B1.html

poz. 5 - ślizg/napinacz, 14511MC7000
poz. 8 - ślizg/napinacz 14620MC7000

Mowa o oryginałach !!! zamienniki już w rękach miałem. Kupione na niemieckim ebayu z Niemiec. Dziękuję....


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości