Teraz jest 27 kwi 2024, o 07:53

Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 lut 2024, o 14:56
Galeria: Przesłane zdjęcia

Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez cinek77 » 10 mar 2024, o 20:18

Cześć

Pacjent CX 500 81 rok, pocięty, poprzerabiany, wyremontowany ? ale nie przez ze mnie. Kupiony jako gotowy projekt cafe R.
Motocykl długo stał, kilka lat, jako "wyposażenie" lokalu. Miał ciepło i sucho.
Po tym postoju zalany paliwem odpalił od trzeciego zakręcenia.
Problemy się zaczęły po 100km, olej spod głowic itd, ale to luz, temat ogarnięty. Głowice, uszczelki itd

do dziś mechanik nie może porodzić sobie z tym przerywaniem. jak zimny wkręca się bez problemu, po rozgrzaniu do 1/3 rollgazu jest ok, natomiast każde mocniejsze odwinięcie to dławienie się.
Są założone stożki KN, wjechał jet kit ze stanów do tych gaźników... dalej dupa. Gaźniki jutro jadą ostani raz na ultradzwieki. Były klika razy ściągane, zakładane, regulowane.
Fakt zardzewiał bak od stania tyle lat bez paliwa, ale to zostało zrobione, bak zabezpieczony, założony filterek, paliwo jest czyste.

Jeśli nie pomoże czyszczenie gaźników w myjce to co robić ? Walka z przerwami trwa już od kilku miechów. Co w tym padle może jeszcze być odpowiedzialne za takie zachowanie.

Zawory ustawione jak robione były głowice ...

Ps.Jak tu najlepiej/najłatwiej wrzucać zdjęcia ??

i z góry dzięki za każdą sugestię, mnie już ch... strzela z tym gruzem ;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez szopen » 10 mar 2024, o 20:49

Przede wszystkim żaden rozsądny majster nie zmieni ci oryginalnych dysz gaźnika na te z keyster bo to jest bardzo żałosna podróba. Chyba że na twoje życzenie, ale ja bym ci nie zmienił nawet jakbyś chciał. A to że strzela i problemy to pewnie moduł ale gaźnik musi wrócić do fabrycznych klamotow. cx nie chodzi dobrze na stozkach, a jeśli chodzi o zapłon to chyba dzwoniłeś i dalej jesteś w punkcie wyjścia? Albo ciebie z kimś mylę. Polecam kupić ignitecha. Oferta ode.mnie jest na sprzedajemy.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez jerry » 10 mar 2024, o 21:18

Wiesz tam wszystko było fabrycznie "skalibrowane" zgrane w optymalny (wg fabryki) sposób. I każda zmiana to rozjechanie ustawień. Paweł np. długo walczył z brakiem mocy w "oryginalnym" CX500E. Na końcu się okazało, że winny był airbox, który okazał się jednak nieoryginalny od innego modelu .....
Obstawiam, że masz całkowicie przebudowany wydech.....
Ale... jeżeli masz tam CDI to - jak radzi Paweł - poszedłbym w ignitecha. Układ zapłonowy jest stary i ma swoje problemy. Dodatkowo ma tylko 2 ustawienia przyspieszenia zapłonu - dla wolnych i dla wysokich obrotów.....

 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 lut 2024, o 14:56
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez cinek77 » 10 mar 2024, o 21:28

jeśli chodzi o ten kit do gaźników było zamawiane tutaj https://www.6sigmajetkit.com/honda-cx500-jet-kit.html
to jest jakiś shit szopen ??

nie nie, to nie my rozmawialiśmy ( jeszcze ;) . Ten Ignitech jest plug and play czy coś trzeba przerabiać. Jak kolejna próba ustawienia i czyszczenie gaźników nie pomoże to kolejny punkt to zapłon.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez szopen » 10 mar 2024, o 21:36

Nie znam tego zestawu, widzę żę jest jakiś autorski i nie wiem na jakich komponentach. Myślałem, że użyłeś zestawów keyster usa - z tymi miałem do czynienia dwa razy, raz na życzenie klienta żeby oryginalne wyrzucić bo stare i założyć "te nowe z zestawu" - odmówiłem, zrobiłem gaźnik jak należy, motor odjechał na oryginalnych.

Drugi raz z tym zestawem miałem do czynienia u klienta który sam sobie to założył, no i nie działalo.. długa historia.

U ciebie po pierwsze - na odwrót - najpierw ignitech, później gaźnik ewentualnie. Ty masz typowy objaw walniętego zapłonuy. A ten zestaw co pokazałeś? Może działa, nie wypowiem się, widzę żę tam są jakieś wiertełka do rozwiercania czyli jak coś rozwiercisz to masz one way ticket. Ale ja tego nie robiłem, nie używałem, nie znam ludzi którzy by potwierdzili czy ten zestaw pomaga czy to ściema - więc nie wiem.

 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 lut 2024, o 14:56
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez cinek77 » 10 mar 2024, o 21:49

nie mam pojęcia jak ten zestaw wyglądał i jak jest zrobiony, wierzę, że ten człowiek co mi to ogarnia, wie co robi.
Btw. ignitech do modelu z 81r będzie pasował, mam CDI ? Sorry, za takie pytania, ale powoli dopiero zaczynam czytać to CX'ach... Kupiłem bo było ładne i co "Honda to Honda" a miałem dwie lub trzy bardziej nowożytne i zawsze sprzęty nie do zaje...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez szopen » 10 mar 2024, o 21:54

ignitech to ignitech, wystarczy poczytać na grupie, zamienia oryginalne cdi.

 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 lut 2024, o 14:56
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez cinek77 » 10 mar 2024, o 22:09

szopen napisał(a):ignitech to ignitech, wystarczy poczytać na grupie, zamienia oryginalne cdi.


jak coś będę pisał na priv odnośnie zakupu lub ratunku <mysli2>

 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 lut 2024, o 14:56
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez cinek77 » 12 mar 2024, o 22:39

Hey

rozmawiałem z mechanikiem, pomierzył wartości na statorze ? wrzucam link do zdjęć. Jego pomiary zapisane na kartce oraz to co mówi serwisówka, czy kotoś kumaty mógłby na to zerknąć, na jednym pomiarze jest większy odchył GREEN -WHITE bodajże, reszta w normie lub z niewielkim odchyłem.

Czy to może mieć wpływ na to, że po rozgrzaniu moto się dławi przy odwinięciu rollgazu, tak na prawdę mechanik mówi, że jeden cylinder tak się zachowuje, drugi pracuje normalnie.

Czy wymieniać odrazu na Ignitecha ? sorry, za głupie pytania, ale czy ignitech skoryguje np te wartości, które źle wyszły na pomiarze oporności statora ?

Ja totalnie nie ma pojęcia o elektryce.

W tym tygodniu gaźnik wraca z ultradźwięków. Jeśli to nie pomoże to chyba problem w tym pieprzonym zapłonie


https://photos.app.goo.gl/jUTgsJvetFajxVb38

ps. Szopen podeślij mi nr na priv, dopytam o zakup igintecha i może coś podpowiesz w kwestii tego problemu

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problem po rozgrzaniu moto (dławienie)

Post przez bromba111 » 21 mar 2024, o 21:47

Ja bym stawiał że to cewki na altku a nie sam moduł. Tak czy siak ignitech.

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości