Teraz jest 28 mar 2024, o 12:14

odpowietrzanie układu chłodzenia

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez szopen » 2 maja 2016, o 17:07

Do sprawdzenia masz

1. Termostat
2. Korek chlodnicy
3. Szczelność uszczelek pod głowicą.


W Twoim wypadku masz taki objaw że ciśnienie płynu chłodniczego przełamuje Tobie opór korka chłodnicy, wtedy płyn wpada Ci do zbiorniczka z powodu wysokiej temperatury zwiększa się jego objętość. Czym to może być spowodowane, albo termostat nie otwiera i zaczyna Ci w chłodnicy płyn przegotowywać, albo ciśnienie powstaje z kompresji, dostaje się do układu chłodniczego i przechodzi Ci do zbiorniczka...

Układu w Cxie się nie odpowietrza z bardzo prozaicznej przyczyny, korek chłodnicy jest wyżej niż najwyższy punkt z płynem chłodniczym na silniku, jeśli zbierają się tam jakieś pęcherzyki to tylko pod korkiem i nie ma to żadnego znaczenia.

Ja zacząłbym od termostatu, wykręciłbym go, termometr i do wody w garku na kuchenkę,

Początek otwarcia: 80° to 84C
Pełne otwarcie: 93 to 97C
Wysokość uniesienia się: Minimum 8 mm przy 95C

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez maciastattoo » 3 maja 2016, o 20:36

Problem rozwiązany. Możecie mnie zlinczować... korek chłodnicy był niedokręcony. dosłownie 3mm...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez szopen » 3 maja 2016, o 21:51

no i ci łapał powietrze i doprowadzało do wrzenia płyn...

Avatar użytkownika
 
Posty: 815
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez Piterrrrr » 4 maja 2016, o 00:05

Czyli korek, dobrze że napisałeś przyda się dla potomnych.

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez masa03 » 6 maja 2016, o 20:21

szkoda ze u mne to nie jest korek tylko upg... <bezradny>

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez Gbodnar » 31 lip 2016, o 13:02

witam. moja Hania tez mi sie zaczeła grzać. na kontrolnym zegarze dochodzi pod czerwone pole . a na korku mam pomiar oleju w silniku i 100 stopni pokazuje. i co to za jaja?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez szopen » 31 lip 2016, o 13:21

Nie przekłądaj temperatury oleju na temperaturę wody, olej ma inne właściwości, ma sporo większa stabilność temperaturową niż płyn chłodniczy, zwróć też uwagę że płynem chłodzi się płaszcze cylindrów i głowice a nie silnik, w misie olej będzie miał zawsze taką samą temperaturę nawet jeśli płynu chłodniczego by nie było.

Nie wiem czy przeczytałeś ten wątek, ale uszkodzeniu mógł ulec również i czujnik temperatury i... stabilizator napięcia w liczniku, on chyba też może powodować jajowe wskazania, ale co by nie było należy wyjść od czujnika temperatury w termostacie, wykręcić go i przegotować wodę, podpiąć pod niego miernik i sprawdzić czy prawidłowo zmienia oporność.

Przy okazji wyciągnać termostat i albo go sprawdzić we wrzątku albo już dla świętego spokoju kupić nowy.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez Gbodnar » 2 sie 2016, o 16:29

hej, dzieki za podpowiedz. niebardzo moge znależć ten termostat na necie. podeslij prosze linka gdzie mozna kupic taki nowy termostat. moja honda jest z 1980 roku i custom.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez szopen » 2 sie 2016, o 16:47


 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

Post przez Gbodnar » 2 sie 2016, o 20:12

juz wiem czemu sie grzeje. pali tylko na jeden prawy cylinder. zamienialem swiece miejscami i zsiagalem fajki gdy pracowal silnik
. jak sciagne lewa pracuje, jak sciagne prawa to gasnie. fajki mam nowe i swiece tez. no i nie wiem co jest grane.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości