Strona 2 z 3

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 2 maja 2016, o 17:07
przez szopen
Do sprawdzenia masz

1. Termostat
2. Korek chlodnicy
3. Szczelność uszczelek pod głowicą.


W Twoim wypadku masz taki objaw że ciśnienie płynu chłodniczego przełamuje Tobie opór korka chłodnicy, wtedy płyn wpada Ci do zbiorniczka z powodu wysokiej temperatury zwiększa się jego objętość. Czym to może być spowodowane, albo termostat nie otwiera i zaczyna Ci w chłodnicy płyn przegotowywać, albo ciśnienie powstaje z kompresji, dostaje się do układu chłodniczego i przechodzi Ci do zbiorniczka...

Układu w Cxie się nie odpowietrza z bardzo prozaicznej przyczyny, korek chłodnicy jest wyżej niż najwyższy punkt z płynem chłodniczym na silniku, jeśli zbierają się tam jakieś pęcherzyki to tylko pod korkiem i nie ma to żadnego znaczenia.

Ja zacząłbym od termostatu, wykręciłbym go, termometr i do wody w garku na kuchenkę,

Początek otwarcia: 80° to 84C
Pełne otwarcie: 93 to 97C
Wysokość uniesienia się: Minimum 8 mm przy 95C

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 3 maja 2016, o 20:36
przez maciastattoo
Problem rozwiązany. Możecie mnie zlinczować... korek chłodnicy był niedokręcony. dosłownie 3mm...

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 3 maja 2016, o 21:51
przez szopen
no i ci łapał powietrze i doprowadzało do wrzenia płyn...

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 4 maja 2016, o 00:05
przez Piterrrrr
Czyli korek, dobrze że napisałeś przyda się dla potomnych.

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 6 maja 2016, o 20:21
przez masa03
szkoda ze u mne to nie jest korek tylko upg... <bezradny>

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 31 lip 2016, o 13:02
przez Gbodnar
witam. moja Hania tez mi sie zaczeła grzać. na kontrolnym zegarze dochodzi pod czerwone pole . a na korku mam pomiar oleju w silniku i 100 stopni pokazuje. i co to za jaja?

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 31 lip 2016, o 13:21
przez szopen
Nie przekłądaj temperatury oleju na temperaturę wody, olej ma inne właściwości, ma sporo większa stabilność temperaturową niż płyn chłodniczy, zwróć też uwagę że płynem chłodzi się płaszcze cylindrów i głowice a nie silnik, w misie olej będzie miał zawsze taką samą temperaturę nawet jeśli płynu chłodniczego by nie było.

Nie wiem czy przeczytałeś ten wątek, ale uszkodzeniu mógł ulec również i czujnik temperatury i... stabilizator napięcia w liczniku, on chyba też może powodować jajowe wskazania, ale co by nie było należy wyjść od czujnika temperatury w termostacie, wykręcić go i przegotować wodę, podpiąć pod niego miernik i sprawdzić czy prawidłowo zmienia oporność.

Przy okazji wyciągnać termostat i albo go sprawdzić we wrzątku albo już dla świętego spokoju kupić nowy.

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 2 sie 2016, o 16:29
przez Gbodnar
hej, dzieki za podpowiedz. niebardzo moge znależć ten termostat na necie. podeslij prosze linka gdzie mozna kupic taki nowy termostat. moja honda jest z 1980 roku i custom.

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 2 sie 2016, o 16:47
przez szopen

Re: odpowietrzanie układu chłodzenia

PostNapisane: 2 sie 2016, o 20:12
przez Gbodnar
juz wiem czemu sie grzeje. pali tylko na jeden prawy cylinder. zamienialem swiece miejscami i zsiagalem fajki gdy pracowal silnik
. jak sciagne lewa pracuje, jak sciagne prawa to gasnie. fajki mam nowe i swiece tez. no i nie wiem co jest grane.