Teraz jest 27 kwi 2024, o 14:40

Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez szopen » 26 maja 2016, o 13:21

Nie mieszają tylko to jest międzynarodowe oznaczenie...

Układ zapłonowy
1 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona pierwotna, napięcie nominalne)
1a, 1b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami
2 Przerywacz zapłonu
4 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona wtórna, wysokie napięcie)
4a, 4b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami (wysokie napięcie)
7 Zacisk przewodu oporowego zapłonu, do rozdzielacza zapłonu
15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki
15a Z przewodu oporowego do cewki zapłonowej i rozrusznika

Podgrzewanie wstępne (diesel)
15 Wejście podgrzewania
17 Start
19 Świeca żarowa

Rozrusznik
50 Włącznik rozrusznika (bendiks)

Akumulator
15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki
30 Zasilanie + (akumulator)
30a Zasilanie + (akumulator dodatkowy)
31 Masa - (akumulator)
31a Masa - (akumulator dodatkowy)
31b Masa - (akumulator przez przełącznik odcinający instalację)

Silniki elektryczne
32 Masa -
33 Zacisk główny (zasilanie +)
33a Ogranicznik
33b Cewka stojana
33f Obroty bieg 2
33g Obroty bieg 3
33h Obroty bieg 4
33L Obroty lewo
33R Obroty prawo

Kierunkowskazy
49 Wejście przerywacza/przekaźnika
49a Wyjście przerywacza/przekaźnika, wejście kontrolki
49b Wyjście 2 obwodu kierunkowskazów
49c Wyjście 3 obwodu kierunkowskazów
C Kontrolka działania kierunkowskazu 1
C2 Kontrolka działania kierunkowskazu 2
C3 Kontrolka działania kierunkowskazu 3
L Kierunkowskazy strona lewa
R Kierunkowskazy strona prawa
L54 Wyjście na światła, lewa strona
R54 Wyjście na światła, prawa strona

Alternator/prądnica, regulator napięcia
51 Napięcie stałe (mostek prostowniczy - wyjście)
51e Jak zacisk 51, z cewką dławiącą
59 Wyjście prądu przemiennego, wejście na mostek prostowniczy, przełącznik świateł
59a Ładowanie, wyjście z wirnika
64 Lampka kontrola alternatora
61 Lampka kontrolna ładowania
B+ Akumulator +
B- Akumulator -
D+ Prądnica/alternator +
D- Prądnica/alternator -
DF Pole magnetyczne (szczotka)
DF1 Pole magnetyczne (szczotka) 1
DF2 Pole magnetyczne (szczotka) 2
U, V, W Trzy fazy prądu przemiennego

Oświetlenie
54 Światło stop
55 Światło przeciwmgłowe
56 Światło punktowe (reflektor punktowy)
56a Reflektor przedni – światło drogowe, oraz kontrolka
56b Światła mijania
56d Sygnał błysk "flash"
57 Światła postojowe
57a Światła postojowe
57L Światła postojowe lewe
57R Światła postojowe prawe
58 Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie deski wskaźników
58d Ściemniacz oświetlenia deski wskaźników

Spryskiwacze/wycieraczki szyb
53 Silnik wycieraczki + wejście
53a Silnik wycieraczki położenie krańcowe +
53b Silnik wycieraczki położenie krańcowe -
53c Pompka spryskiwacza
53e Masa stop
53i Silnik wycieraczki trzecia szczotka (najszybszy bieg) +

Klakson/ostrzeżenie dźwiękowe
71 Klakson wejście
71a Klakson wyjście (niski ton)
71b Klakson wyjście (wysoki ton)
72 Przełącznik świateł ostrzegawczych
85c Przełącznik dźwięku ostrzegawczego

Przełączniki
81 Otwarcie
81a 1 wyjście
81b 2 wyjście
82 Zamknięcie
82a Pierwsze wyjście
82b Drugie wyjście
82z Pierwsze wejście
82y Drugie wejście
83 Wielopozycyjny przełącznik, wejście
83a Pozycja wyjściowa 1
83b Pozycja wyjściowa 2

Przekaźniki
85 Cewka przekaźnika -
86 Cewka przekaźnika +
87 Zacisk wspólny
87a Zacisk NC normalnie zamknięty
87b Zacisk NO normalnie otwarty
88 Zacisk wspólny 2
88a Zacisk NC normalnie zamknięty 2
88b Zacisk NO normalnie otwarty 2

Inne
52 Sygnał podłączenia przyczepy
54g Zawory magnetyczne hamulców przyczepy
75 Radio, popielniczka
77 Zawory sterujące drzwiami pneumatycznymi



Jerry nie ważne jaki mam, na moim jest chyba B+ - itp itd... To nic nie zmienia, zauważam że tych modułów jest w pip rodzajów, kto wie czy niektóre z nich nie są w pełni cyfrowe że tak powiem, tak samo jak moduł chiński DC CDI

A moduł mam chyba oryginalny BMW..

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez szopen » 26 maja 2016, o 13:26

Badanie cewki zapłonowej pod kątem jej zdolności do wytwarzania napięcia zapłonu polega, w najprostszej metodzie pomiarowej, na zmierzeniu długości iskry wytworzonej przez cewkę. Do tego celu służy iskiernik ostrzowy np. KP-6/24



Schemat układu do pomiaru napięcia wtórnego za pomocą iskiernika ostrzowego

Zmierzoną odległość, nazywaną długością iskry, należy porównać z danymi fabrycznymi. W przypadku braku takich danych można uznać cewkę za sprawną, jeżeli długość iskry wyniesie przynajmniej:

9 mm dla cewek zapłonowych standardowych,
12 mm dla cewek zapłonowych dużej mocy,
14 mm dla cewek elektronicznych układów zapłonowych.


E.... u mnie chyba od 5 tys obrotów iskra przeskakuje na "teście ostrzowym" jedynie 3 mm... później już ją "zrywa"



ale ty... masz napisane, że S+ oraz S- to jest podłączenie impulsatora...

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez jerry » 26 maja 2016, o 20:46

Dzięki - nie wiedziałem o tej "normie".
Ale z tego wynika, że kupiłem coś innego niż jest w tych katalogach - tam jest opisane zasilanie w miejscu gdzie u mnie jest 31 a masa tam gdzie 15 .....

Tu:
http://www.e30club.ru/forum/index.php?topic=93091.0

Jest rozrysowany aparat zapłonowy od BMW.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez szopen » 26 maja 2016, o 20:53

widzieł ty tarczke impulsową w tym bmw???.. to naprawdę może zadziałać ;-o mechaniczny przyspieszacz na waku:d, jutro rzucę fotkę co mam, ale wychodzi na to że rzeczywiście musi być to moduł BMW M10...

W zasadzie wszystkie samochodowe pracujące z takimi tarczkami będa pracować, czy tam u ruskich napisali ile oporu mają cewki?

PS.cena jest po prostu śmieszna <lol>

http://allegro.pl/modul-bmw-nr-1705607- ... 27875.html

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez jerry » 26 maja 2016, o 21:23

Widziałem - jakbym nie widział to bym linka nie dał.
Niestety słabo czytam po rosyjsku, ale myślę że i po angielsku można by schematy znaleźć. Ale google mi rosyjskie nie wiem czemu daje
Ciekawy:

http://twlwtwo.appspot.com/shema-zazhiganiya.html

Razpredielitiel zażygania :D



Cewka gdzieś chyba niestety widziałem, że 0.8 Oma jest ....

Powiedz mi jeszcze jeśli możesz czy masz i ewentualnie co ma być na czarnym i brązowym przewodzie.
U mnie czarny idzie na PIN 15, brązowy - na 31

Ceny też znam. Niestety moduły z wtyczkami są kapkę droższe ;D
Ostatnio edytowano 26 maja 2016, o 21:34 przez jerry, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez szopen » 26 maja 2016, o 22:13

15 to plus po stacyjce.. czyli plus.. 31 to masa.... - 100%

Wtyczki nie są aż tak potrzebne, da się ładnie wlutować w te wyjścia i zrobić uniwersalną kostkę na standardowe konektory..

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez jerry » 26 maja 2016, o 22:32

A tu:

http://pkfnpo.ru/auto/bmw/5-e28-e34/5-7 ... a-tci.html

mi się wyjaśniło. Bosh ma inaczej podawane zasilanie niż siemens/telefunken ....

Fajnie....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez szopen » 26 maja 2016, o 22:44

sorry ja po rusku nie czaje, powiedziałem Ci gdzie jest plus gdzie minus.. po co to drążyć...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez szopen » 28 maja 2016, o 11:08

Przyglądnąłem się na ten schemat jeszcze raz... więc wydawaje się że ten moduł z szeroką wtyczką 7pinową, też pracuje z tym rozdzielaczem... ciekawe jakie to silniki...

Avatar użytkownika
 
Posty: 284
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 09:59
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez Lawender cx 650 € » 3 cze 2016, o 14:00

Czyli za 35 zeta można mieć mapowanie w czasie rzeczywistym rodem z GT? Chce!!! :-)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości