Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:02

Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Podłączenie Chińskiego modulu DC-CDI do motocykla TI

Post przez szopen » 15 maja 2016, o 20:35

Wydzielone z wątku o ignitechu


A wiecie co można jeszcze odwalić <mysli2>

Można kupić dwa moduły DC-CDI z regulacją kąta zapłonu, a następnie podpiąć je pod moje czujniki hall

http://obrazki.elektroda.pl/3193623800_1396503322.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Capacitor ... ion#AC-CDI

Jutro zasuwam do człowieka który u nas naprawia skutery, niech mi daje na testy takie moduł do zasilania +12v.. zobaczymy czy grzyb odpali... Jeśli odpali to występują moduły z regulowanym kątem zapłonu na potencjometrze... :))))

__________________________________
Idąc tym tropem:
http://www.motocdi.com/viewtopic.php?f= ... &view=next

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez jaca cx » 15 maja 2016, o 21:35

Ja pierdziula rzeczywiście przerąbany temat Panie Pawle <bezradny> <smutny>
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez szopen » 15 maja 2016, o 21:38

No nie ma bata musi chodzić

http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=490&start=45

Problemem jest tylko to że... trzeba dwa takie moduły... nikt nie napisał jaki max przyspieszenia zapłonu ma ten moduł, ale obczajcie bazę... występuje DC CDI ze stałym zapłonem... czyli można takie podpiąć do CXa EURO zamiast modułów NEC, przyspieszenie zapłonu będziemy dalej mieli z mechanicznego przyspieszacza :)

No ja bym chętnie przyspieszacza się pozbył więc zaspawałbym go na stałe żeby w ogóle nie pracował, niech moduł dokonuje korekty kąta, ale... jest tam potencjometr.. nikt nie sprawdził lampą stroboskopową do jakiego kąta te moduły DC CDI gnają..

Znowu potrzebna sprawna lampa <lol2>

Gdyby okazało się że pulsery z hondy nie działają.. to można zastosować w silniku chińskie:
http://allegro.pl/czujnik-polozenia-wal ... 29690.html

Nowe za 7 zł:d
_____________________________________

a ten jest jeszcze ciekawszy
http://allegro.pl/bashan-atv-modul-zapl ... 07767.html

duł GOLD CASOLI - Elektronicznie robi mapę zapłonu i dostosowuje automatycznie kąt zapłonu do pracy silnika, nawet podczas jazdy w zależności od warunków automatycznie dostosowywuje zapłon do największej wydajności silnika.
Zwiększa się czułość na dodawanie gazu oraz zrywność quada nawet od obrotów biegu jałowego.


Edit:
Zauważyłem coś bardzo ciekawego w tym momencie, w dokumencie tego kolesia z australi jest takie coś:
Obrazek

To co ja widzę to są dwa moduły od skutera, wlutowane na płytę PCB z nowymi wyjściami pod kable.... zobaczcie sami:
Obrazek

Jedynie są usunięte białe kostki i to jest wlutowane na płytę żeby były dwa.

PO co i jak ja nie wiem, wiem że ten moduł z LEDami który przykręca się z tyłu silnika jest w stanie zasilić cewki zapłonowe od motocykla TI. Zaś jeśli ktoś chce zasilać CDI to musi zastosować i ten moduł TAI oraz ten moduł na dwóch modułach od skutera.

Po cholere to nie wiem, podejrzewam, że po to że ten TAI daje informacje o zmianie kąta zapłonu.... ale po co to robić, czy nie wygodniej kupić 2 nowe cewki od skutera czy innego żeby zasilać od razu z TAI???

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez Piterrrrr » 16 maja 2016, o 09:17

I wcięło mi wątek.

Co do potencjometru to nie jest dobry do końca pomysł. Z mojego doświadczenia wynika że traci on po czasie swoje parametry, tracąc jednocześnie dokładność. Zależy na ile ten potencjometr tam musi trzymać parametry.

No ciężki wybór masz bo tak:

Ignitech: sprawdzony w boju, być może w niektórych przypadkach awaryjny, potrzebne części z motocykla CDI, cięższy montaż tych części (rozebranie silnika), ogólnie droższa zabawa
Australia: montaż plug&play, niby też sprawdzony, elektronika pracuje w wysokiej temperaturze, mniej solidny?
TI: fabrycznie sprawdzony, mechanizm odśrodkowego wyprzedzenia kata zapłonu tylko używany, niemożność sprawdzenia tego mechanizmu bez montażu i bez lampy stroboskopowej, kupno lampy

Ja bym zaryzykował ten z Australii. Masz mniej roboty. Moduł niby śmiga fajnie. Jedynie ta temperatura pracy. Elektronika na pewno będzie się nagrzewać. Kwestia czy producent wziął to pod uwagę. Pewnie tak...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez szopen » 16 maja 2016, o 09:23

Piterrrrr napisał(a):Co do potencjometru to nie jest dobry do końca pomysł. Z mojego doświadczenia wynika że traci on po czasie swoje parametry, tracąc jednocześnie dokładność. Zależy na ile ten potencjometr tam musi trzymać parametry.


jeśli odnosisz się do potencjometru na tym układzie DC CDI to zupełnie nie masz racji... gdyby nim kręcić co drugi dzień to masz rację, on by stracił parametry.. po drugie... gdybyśmy nawet przyjęli że po jakimś czasie traci parametry.. np po ilu?? po roku? po dwóch latach??? To wiesz ile taki moduł kosztuje?? sprawdź... 35 zł :)

ODpowiedź z australi o tym module DC CDI od typa:

Ok - i use these modules ( or virtually identical DC_CDI-GY6) in my cdi ignitions to do the spak generation - but I control the advance myself - and just tell them when to fire.

They should be able to be triggered by the stock pickup and they incorporate an automatic gain circuit so that should take care of most of the issue for you -
you will need to replace the TAI coils with CDI ones, and you'll need to get the polarity correct to get the advance the right way - but its only two wires so there are only 2 possibilties.

the adjustable advance is really quite ineffective - so dont bother or just wind it to the max -
You'll get about 15 -20 degrees of advance ( a cx ideally uses 22) but it should be enough and it should work well enough.

They're designed to operate with 2 strokes so they're fine until 15000 - 20000 rpm.

https://www.google.com.au/search?q=gy6+ ... 7lEfd9M%3A

https://www.google.com.au/search?q=gy6+ ... DdvqdbM%3A

these two links should give you enough to experiment with

regards
Ray


Jak widzimy wszystko będzie działać, tylko wyprzedzenie nawet na tych regulowanych jest rachityczne - gość twierdzi że i tak wystartczy, rozmawiam z nim dalej... ale.... to juz jest opcja jakaś dla użytkowników modułów GL oraz EURO.
Bo jeśli padnie moduł NEC, a mamy mechanizm odśrodkowy sprawny, to kupujemy moduły DC CDI - bez regulacji kąta zapłonu, podpinamy zamiast NECów i jeździmy, a wyprzedzenie cały czas robi nam mechanizm odśrodkowy.

I teraz Jerry sugerował że pożyczy mi swoj mechanizm... no więc to jest tak.. one się niczym nie różnią... nawet jak się patrze na internecie to są identyczne, sprężyny nie budzą zadnych wątpliwości co do różnic między 500 a 650. Tylko dlaczego według instrukcji obslugi... 500tka ma wyprzedznie 45 stopni na 3000 obrotach... a 650 ma 35 przy 3500 obrotach. Bo sprężyny są różne... i teraz dojdź ładu dlaczego mój grzyb nie jedzie jak tam nagmerane ;-/


I jeszcze jedna rzecz Jerry, te układy generują bardzo mocną iskrę z tego co mówią kolesie na forum, znacznie lepszą niż układy oryginalne na CXie, poprawa jest wyraźna, zaraz zasuwam do znajomego może ma taki moduł i cewkę zapłonową - dla tego modułu musi być cewka zapłonowa dla CDI, jeśli mój CX wyzwoli iskrę to masz odpowiedź.... tanie zamienniki dla euro :)


EDIT:

ok this one first -
Im talking additional degrees 0- ie on top of the base 15. Cx varies 15BTDC - to 15 + 22 = 37 degrees.


Czyli wyprzedzenie modułu DC-CDI ze śrubką nie jest złe ponieważ typ podał wyprzedzenie od punktu jałowego.... punkt jałowy to 15 + 22 z modułu chińskiego to 37 - tyle jest potrzebne w CX!!!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez szopen » 16 maja 2016, o 14:35

Na razie dosałem w ręce taki moduł

Obrazek

i nic... iskry nie ma głucho... tylko czemu, na chłopski rozum powinno wszystko działać... może sie zalogować na tym forum moto-cdi i tam pomogą?

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez jerry » 16 maja 2016, o 17:38

Mi póki co iskra wystarcza. Jak motor kupiłem to pomimo walniętego (chyba) rozrusznika palił idealnie nawet jak rozruch wyglądał ziuuuuuuuuuuuuuuumziuuuuuuuuuum (nie umiem tego inaczej opisać) odpalał za drugim ziumnnięciem. Niestety jak postał to mu sie coś pogorszyło - i na ten sezon dostał nowy aku + inny rozrusznik i kręci. Więc jedyne co mam w planie to przetestowanie dwóch modułów nec które leżą w reklamówce z częściami jaką dostałem wraz z motorem. Słaba bo słaba, ale jest nadzieja, że jeden z nich przynajmniej sprawny będzie. Miałem ochotę przetestować moduł zapłonowy od poloneza ale przeszukałem piwnicę i nie zlokalizowałem (co nie oznacza, że go tam nie ma). Myślę, że mógłby działać bo zasada jest chyba podobna a że w polonezie napędza 4 cylindry do 6000 RPM to powinien dać sobie radę z jednym do 9000.

Co do różnic TI 650/500 coś musi być - może sprężynki, może ciężarki, a na pewno 650 ma inne (większe) wyprzedzenie statyczne - na australijskim forum z tego co zrozumiałem ludzie skarżyli się, że wyprzedzenie w 650 jest tak duże że rozruszniki nie dają rady i niektórzy wręcz rzeźbią, żeby przy rozruchu było mniej a na obrotach "fabrycznie".

Próbowałeś już przyspieszyć zapłon ? Wiem, że roboty z tym w cholerę ... Mi w dodatku nie udało sie ustawić tak, żeby było dobrze dla obu cylindrów. No ale jak pisał Hayes - jak nie wychodzi dobrze dla obu cylindrów należy dać pośrodku. A że pali i moc ma dla mnie wystarczającą nie planuje grzebać. Chyba że opóźnienie może dać zmniejszenie spalania kosztem mocy to mógłbym się zdecydować bo dla mnie i tak za dużo jest.
Do kompletu należy też ustawić szczelinę między "wirnikiem" a czujnikiem ustawiałeś ?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez szopen » 16 maja 2016, o 18:05

jerry napisał(a):Co do różnic TI 650/500 coś musi być - może sprężynki, może ciężarki, a na pewno 650 ma inne (większe) wyprzedzenie statyczne - na australijskim forum z tego co zrozumiałem ludzie skarżyli się, że wyprzedzenie w 650 jest tak duże że rozruszniki nie dają rady i niektórzy wręcz rzeźbią, żeby przy rozruchu było mniej a na obrotach "fabrycznie".


sorry... to CX650 custom ma inne wyprzedzenie od CX650..... tak to wygląda:

________________1500_____________3000obr______________35000obr
CX500/650_______15 stopni____________45 stopni
CX650Custom_____15_______________________________________40st

Jeśli honda grzebała w mechanizmie to tylko w CUstomie, na trudność w odpalaniu 650tki nakłada się dwie przyczyny. Za mocne wyprzedzenie w momencie rozruchu przy zwiększonej pojemności silnika, pojawia się kickback bo jest juz zapłon a rozrusznik nie ma siły przezwyciężyć kompresji, wtedy wali po sprzęgle rozruchowym - były przypadki że ukruszylo wał. Druga sprawa to.... w niektórych 650 zastosowano rozrusznik nowego typu. W CX występowały dwa rodzaje - z dwoma śrubami gwiazdkowymi po środku, oraz z 4 roma śrubami, które trzymają magnesy. Te rozruszniki, które mają 4 śruby są mocniejsze. Jedyne rozwiązanie to zamontować rozrusznik z 4ma śrubami na obudowie, gęściejsze pole magnetyczne - 4 magnesy zamiast dwóch.

jerry napisał(a):Próbowałeś już przyspieszyć zapłon ? Wiem, że roboty z tym w cholerę ...


Nie nie mam potrzeby.. ja to ustawiłem wszystko perfekt, zrobiłem sobie przyrząd:
viewtopic.php?f=12&t=64

Dzisiaj dodatkowo bawiłem się lampą... on wyprzedza.. ale nie jestem w stanie podać konkretnie dalej co się dzieje.. ale o tym u mnie w wątku.

Rejestruje się na forum motocdi, dam wam znać jak mnie pokierują...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez szopen » 16 maja 2016, o 23:30

Na tym forum CDI to chyba mi nie odpowiedzą... nie za często ktoś się tam pojawia, jest tam dwóch gości którzy budują układy zapłonowe, chyba z tego żyją... reszta to przeciętni zjadacze chleba którzy mają problemy typu prądy się podziały....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez szopen » 18 maja 2016, o 08:38

a ja rozesłałem wiadomości do niektórych ludzi z tego wątka:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 6#11273216

Piszą tu o rzeczach, które jestem świadomy ale u mnie nie chodzi... a tak w ogóle to musi działać.. jestem od tego dosłownie o krok...

Piotrze tak jak rozmawialiśmy wczoraj.. moje obawy potwierdziły sie, jeden człowiek napisał jeszcze że "biegun" ujemny impulsatora tworzy większe napięcia szczytowe, więc należy być ostrożnym jeśli chodzi o podłączanie pod wejście CDI odwrotnie... drugi napisał, że to nie możliwe żeby coś upaliło ze względu na "ramkę tolerancji" cdików - czyli tak jak mówiłem, mogłem ale nie musiałem wejście impulsatora na tym CDIku z marszu zjarać.. kto wie:d

Ale do tej zabawy będzie potrzeby oscyloskop, to jestem w stanie kupić bo i tak miałem to kupić bo mi potrzebny nawet przy moich ograniczonych zasobach wiedzy. Wydawać się może, że Ci ludzie znają wykresy pracy chińskich czujników więc jeśli bym podałbym im wykres ze swojego to może metodą porównań coś by się w końcu dało. No tak jak mówiłem tobie, da się podnieść napięcie bez problemu z wyjścia pulsera gdyby to stanowiło problem...

Na razie węszę i czekam na reakcje ludzi.. może ktoś pomoże z tym..., a zabawa jest warta zachodu..

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości