Teraz jest 26 kwi 2024, o 07:20

Rodzaje silników i zamienność części?

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez ZBYCH » 8 lip 2016, o 02:49

Panowie, jakie są rodzaje silników w cx pomijając pojemność?
PC01
PC02...
Jak jest z zamiennością części pomiędzy wersjami silników? Często w opisie części i uszczelek jest, że pasują do 500 i 650.
Będę zobowiązany za podpowiedź.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 8 lip 2016, o 05:42

sinliki 500 różnią się modułami zapłonowymi/koszami sprzęgłowymi ale generalnie to brak różnic... silnik PC01 wrzucisz do ramy PC06 PC02 itp. Silnik 650 mimo tego że ma uszczelki takie same to można powiedzieć, że jest całkowicie innym silnikiem.

Żeby w budę 500 wrzucić 650 to będzie sporo zmian, niby te same motocykle ale wiele części innych, z tych najważniejszych to uchwyty mocujące sinlika, inny chyba wahacz oraz na pewno inna główka dyfra. Jest też inny amortyzator i elementy kiwaka wahacza. Tylne koło może się różnic, a jeśli nie to wieloklin do dyfra jest na 100% inny więc jest dużo po prostu zmian.

Tutaj masz instrukcje
viewtopic.php?f=13&t=27

Na samym końcu są katalogi części do CX500 oraz 650, ściągnij i patrz na różnice

http://allegro.pl/stelaz-mocowanie-cx-6 ... 64640.html

Zmian może być tyle, że przeróbka nie koniecznie będzie się opłacać, dyfer jak Jerry szukał to znalazł... ale w anglii, także szukanie części na pewno będzie utrudnione. Ja powiem Tobie tak, popatrz na mój temat w dziale naprawiam, jak motocykl jest wykończony i to czujesz to zniż cenę do oporu i nie naprawiaj tego. Lub... jeśli buda jest naprawdę super to można zakupić w niemczech silnik, taki z przebiegiem w okolicach 50 000 km kosztuje 1500EU, ale czy się opłaca skoro cały motocykl z przebiegiem 20 tys km można kupić od 1700 - 2000 EU? A zauważam, że zdarzają się.

Przejście na 650 to również szukanie silnika w Polsce, z czym to się wiąże to wiesz, sprzedawanie grata jako cud, w razie wtopy lichwa i brak zwrotu kasy.... to musiałbyś prawie cały silnik u sprzedawcy rozłożyć na atomy żeby być pewnym, to nie suzuki sv, że sinliki z anglii przyjeżdżają na paletach do sprzedaży w polsce z motocykli z ubezpieczalni. Mogę zagadać w Niemczech czy nie znają do kupienia silnika, ale to będą koszty jak powyżej, w przypadku 650 nie wiaodmo czy nie więcej, zresztą sprawdź na ebay.de, ale.... i tam można kupić barachło...

Nie wiem co też sprawia, że uważasz że Twój silnik to trup, musiałbyś go otworzyć i zobaczyć...

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez ZBYCH » 8 lip 2016, o 14:47

Nie napisałem, że trup, napisałem, że zaczyna się sypać ( padła stacyjka, wystrzelił uszczelniacz lewej lagi - ćwok nie założył zabezpieczenia, stukanie z okolic rozrządu i stukanie z lewego cylindra ) poza tym odpala ok, nie cieknie, rozbujać można do około 140-150 ( ważę ponad 100kg i mam 190cm wzrostu ). Wiedziałem, że go biorę jak tylko na niego usiadłem :). A jeszcze obrotomierz szarpie przy 5-7 tyś obrotów i wskaźnik paliwa szaleje już po zużyciu 1/3 baku paliwa. Wymieniłem uszczelniacze na lagach z olejem oczywiście, filtry i olej, ustawiłem zawory.
Dalej zobaczymy. Abym nie musiał go pchać do garażu po którejś przejażdżce.

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez jerry » 8 lip 2016, o 14:51

Co do podmiany na 650 życzę powodzenia w szukaniu w Polsce. Przez 2 lata chyba był jeden wyglądający na logiczny (drugi miał pourywane mocowania) i leży teraz w mojej piwnicy <lol>
Z tego co kojarzę 500-tka ma mocowanie od góry w tylnej obudowie (eurosport 500 też?), którego nie ma 650-tka. Ale to by się na 80% dało podmienić z zepsutej 500-tki. Nie mam pojęcia czy różni się reszta mocowań.

Co do dyfra to znalazłem w Anglii... Ale nie do Eurosporta tylko do customa. Ale pasuje tylko mocowanie amortyzatora trzeba wykręcić. Dyfer do euro 650 jest delikatnie mówiąc trudno dostępny

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 8 lip 2016, o 14:53

Za dużo rzeczy na raz, oczywiście zawieszenie to nie silnik.

A silnik może być zdrowy, zdrowy to dla mnie taki który ma wał korbowy w stanie dobrym że można np. nowe panewki kłaść. Jak przestrzelisz moment z rozrządem to pozamiatasz sobie silnik do końca, a kupno w polsce to loteria. Sam wał w dobrym stanie bez rys to już skarb...

Ja bym go rozebrał na atomy mimo sezonu, widzisz bo jak masz pęknięty np ślizg rozrządu to nawet mógłbym Ci stary swój odsprzedać tanio tak żeby dojeździć do końca sezonu żebys nie musiał kupować nowego kompletu. Nowy komplet ślizgów to ok 500 zł w niemczech, ale jeszcze łańcuszek rozrządu zostaje czyli następne 300 zeta... no ja bym patrzył. Jerry z tego co wiem też na automatyczny napinacz nowe ślizgi dawał i Peter też więc w sumie mamy na forum 3 używane komplety, coś by się z tych starych nazbierało, można by rzucić zdjęcia co kto ma. (Oczywiście będziesz potrzebował kompletu uszczelek do silnika to jestem do usług <lol> )

Jeśli chodzi o stuki z lewej głowicy to trudno stwierdzić co CI stuka, może tłok się wyrobił na sworzniu i klekocze lekko o głowicę, może - co w CX jest bardzo częste - osiowanie dźwigienek górnych, może wyklepany masz wałek rozrządu i dźwigienki dolne.

Wszystko jest na forum w dziale napraw, oraz w moim wątku jak robiłem silnik to pokazywałem. U PItera w wątku jest sporo o rozrządzie.

Ja bym tam zajrzał..... bo o ile wyklepany rozrząd będzie tarabanił ale jak pojeździsz sezon to nic nie zniszczysz, to jak przeskoczy łańcuszek rozrządu to pozamiatasz sobie wszystko i narobisz kosztów.


Wskazówka obrotomierza jak podskakuje to trudno coś powiedzieć, może linka się blokuje?


A tak przy okazji, jak już tak jeździsz te 150, to dasz radę na 5tce go rozbujać do 9 tys obrotów?

jerry napisał(a):Z tego co kojarzę 500-tka ma mocowanie od góry w tylnej obudowie (eurosport 500 też?), którego nie ma 650-tka.


tak ma CUSTOM oraz ten normalny, GL oraz EURO nie mają tego uchwytu, dekiel można wymienić... akurat eurosporty 500 i 650 mają nawet takie same ramy...

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez ZBYCH » 8 lip 2016, o 19:21

Właśnie wróciłem z przejażdżki. Rozbujał się do 140 z małym haczykiem. więcej nie chce iść. stukanie z lewej strony chyba gdzieś z rozrządu, słychać co 2 suw. I tak jestem nim zajarany, fajnie się jeździ tak po wertepach i po asfalcie - moto w miarę uniwersalne.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 8 lip 2016, o 19:50

Tak zgadza się, moto jest i sprawne na szosie i nawet po złej drodze dość fajne...

tylko widzisz, ja też kupiłem motocykl który nie jechał na piątce powyżej 7tys obrotów, czepiłem się remontów dosłownie wszystkiego, i powiem Ci tak.. dalej nie mogę przekroczyć tych 7 tys choć inne cxy z łatwością łapią 9 tys na 5tce... I już nie chodzi o vmax tylko o to, że w całym spektrum obrotów motocykl idzie lepiej....

NIe chce krakać, ale chyba czeka CIebie długa droga, bo ja już zrobiłem wszystko... ostatnia jeszcze moja deska ratunku to moduł zapłonowy za 650 zł który teraz z chłopakami tutaj zamawiamy z czech....

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 8 lip 2016, o 20:01

pytanie dodatkowe, masz w dowodzie 25kw czy 37kw?

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez jerry » 8 lip 2016, o 21:04

szopen napisał(a):
NIe chce krakać, ale chyba czeka CIebie długa droga, bo ja już zrobiłem wszystko... ostatnia jeszcze moja deska ratunku to moduł zapłonowy za 650 zł który teraz z chłopakami tutaj zamawiamy z czech....



A te moduły z BMW zakładałeś ?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 8 lip 2016, o 21:07

to nic nie da, zakładałem kolejny komplet neców wysłany przez znajomego... teraz na allegro są dwa moduły nec za 129 zł.. to bdb cena...

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości