Teraz jest 26 kwi 2024, o 10:09

Rodzaje silników i zamienność części?

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez jerry » 8 lip 2016, o 21:16

Nie kuś bo qrde w piwnicy gdzieś mi powinny leżeć a nie mogę znaleźć ...

Jeszcze masz opcję pożyczenia aparatu zapłonowego ;D

Ja tam sie boję sprawdzać do ilu się kręci ale 6500 na 5-tce to ot tak po prostu jedzie ... Może powinieneś tam jednak 650 wsadzić :D

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 8 lip 2016, o 21:30

tak to całkiem możliwe, ale już z niemiec przyszły części do ignitecha więc trzeba stare rupiecie i tak pogonić z motocykla... w innym życiu najwyżej...

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez ZBYCH » 17 lip 2016, o 10:55

37

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 17 lip 2016, o 12:22

??

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez ZBYCH » 17 lip 2016, o 20:32

25 czy 37kw w dowodzie. Mam wbite 37kw

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 17 lip 2016, o 20:37

no więc powinien na piątce lecieć 9500 obrota :) Do 8.5tys nie powinien mieć większych problemów :>

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez ZBYCH » 1 sie 2016, o 17:41

Kosz sprzęgłowy z tłumikiem drgań- sprężyny i bez sprężyn. Są jakieś różnice w użytkowaniu?
Teoretycznie pasuje kosz bez sprężyn po wyjęciu dystansu. Można tak?
Do których silników były zakładane kosze bez tłumika drgań?
Dużo pytani nie <luzik>

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez szopen » 1 sie 2016, o 18:08

Są różnice, ale zacznijmy od tego, że obydwa kosze mają tłumik drgań, ten bez sprężyn ma w środku tuleje gumowe które też się zużywają:

Obrazek

Temat z próbami regeneracji kosza sprzęgłowego na sprężynach masz tu:
viewtopic.php?f=13&t=19

Ja próbowałem przejść na kosz bez sprężyn ale bez sukcesu z tymże do rzeczy.

Pierwsza rzecz to taka, że jeśli masz możliwość to przy wymianie kosza wymień również współpracujące koło zębate te które jest przykręcone na wale korbowym, żeby po prostu pracowały w komplecie. Jeśli nie masz koła zębatego to też ujdzie.

Ale w montażu są różnice i tak:

koło zamachowe stary typ:
Obrazek

koło zamachowe nowy typ - ze sprężynami:
Obrazek

I teraz zobacz od strony sinlika stary typ ma podkładkę - inną niż nowy typ, następnie tuleje nr 2- znowuż jest to tuleja inna niż ta w koszu ze sprężynami, jest dłuższa.

Następnie w nowym koszu jest podkładka 16 w środku kosza, tej podkładki nie masz w starym koszu bo jest ona że tak powiem w odlewie sprzęgła. I jest jeszcze dodatkowy dystans nr 12, jest całkiem inaczej odsadzenie wykonane.

Jesli nie masz kompletu, czyli podkładka ta inna i tuleja to nie założysz tego sprzęgła. W tuleji również jest rowek z otworem smarującym, musi się odpowiednio pokryć chyba z otworkiem na wałku sprzęgłą (tak mi się wydaje choć mogę pleść głupoty).

W każdym bądź razie, tak to wygląda i bez tych elementów kosze nie są zamienne, zamieniając należy mieć komplet.

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez ZBYCH » 1 sie 2016, o 19:36

Mam kompletny z tulejkami i po wyjęciu dystansu 12 na oko pasuje idealnie. Nigdzie nie haczy i licuje się z kołami zębatymi na wale. Grubość tarcz ciernych koło 4mm- teoretycznie jak nowe. Złożę i zobaczymy czy zadziała - jak nie to założę od starego ( nie wiem jeszcze jaki mam w starym silniku PC02).

 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 lip 2016, o 01:04
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Rodzaje silników i zamienność części?

Post przez ZBYCH » 9 sie 2016, o 22:18

Tak jak w moim wątku ,, Euro Zbycha " -Szopen chciał dać tytuł BOLĄCZKA ZBYCHA-. Pompa od 650 jest zamienna ( ma większą wydajność, większa zębatka i obudowa, pokrywa przednia identyczna ) trzeba wymienić tylko smok. Testy - jak odpalę swój silnik- podzielę się wrażeniami.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości