Teraz jest 28 kwi 2024, o 17:11

CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez mateus_ » 18 wrz 2016, o 21:29

Zginął mój post, tak jak zapowiadał Szopen, a szło to mniej więcej tak:

CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)
Post przez mateus_ » dzisiaj, o 00:10


Serdecznie powitał wszystkich na forum.

Kilka tygodni temu kupiłem dość okazyjnie CX 500 po dość długim postoju (około 8 lat). Ku mojemu zdziwieniu po wyczyszczeniu gaźników sprzęt zagadał, ale ma pewne niedomagania . Mianowicie obroty nie idą miarowo do końca skali, powyżej 5 tysięcy obrotów sprzęt zaczyna wolniej wchodzić na obroty. Jest to wersja sprowadzona z Niemiec, wykastrowana do 20kW, ale mimo wszystko raczej nie powinno tak być. Dodatkowo strzela w wydechy przy odpuszczaniu gazu oraz okopca świece na czarno. Czy znakiem tego mieszanka jest nieodpowiednia? Śrubki do regulacji mieszanki mam wykręcone na dwa obroty. Anomalia jakie zaobserwowałem to delikatnie dziurawe membranki od air cut valve. Czy to może mieć wpływ, czy raczej kwestia regulacji gaźników?

Mam jeszcze jedną zagwozdkę, sprzęt jest bez kwita i nie mogę sprawdzić jaki jest rocznik i oryginalna wersja. Jedyne co można odczytać z tabliczki znamionowej to P.V.A. 77.6548 oraz numer ramy 6004346. Da się coś z tego wywnioskować?

Post przez szopen » dzisiaj, o 00:19
oczywiśćie że 20kw, jeszcze z zablokowanymi kolankami będzie się odpychać słabo... motocykl stał 8 lat, więc co można napisać, gaźnik przydałoby się umyć w ultradźwiękach, luzy zaworowe sprawdzić, gaźnik zsynchronizować, jak świece są czarne to albo olej podpala albo tak jak piszesz za dużo paliwa, ale na dwóch obrotach nie powinno ich zarzucać, zejdź do 1.5 ra.... jasne że dziurawe membrany aircut to dyskwalifikacja, usuń usterki bo przez to również będzie strzelać... synchronizowałeś gaźniki?


Post przez mateus_ » dzisiaj, o 00:59
Dzięki za odpowiedź. Gaźniki myte w ultradźwiękach ale ich nie synchronizowałem, luzy zaworowe ustawiałem. Sprawdzę jeszcze z tą śrubą od mieszanki, w sumie nie wkręcałem jej, a raczej wykręcałem przy regulacjach.

Post przez szopen » dzisiaj, o 09:34
bez synchronizacji będzie strzelać, zrób synchronizacje...

Post przez mateus_ » 47 minut temu
Ok, a z tym rocznikiem i wersją coś wiadomo?


Post przez szopen » 34 minuty temu
Daj spokój, to nie istotne zupełnie, jak jesteś w pobliżu zamościa to możesz wpadać na synchro to ci pomogę... ale regulacje i czyszczenia to po 8 latach sprawa najważniejsza, co się będzie działo po tym to już inne decyzji, ale będzie strzelał przy rozjechanej synchronizacji, i nie będzie się wkręcał na obroty.

20kw to też trzeba sobie z tym poradzić...

PS. Mamy forum po awarii, więc jeśli zamierzasz pisać u nas dłużej to miej na uwadzę, że może dojść do sytuacji że wróci nam zawartość forum z przed 3 tygodni, bo wszyscy na to czekamy i jesteśmy w takim "zawieszeniu". Jeśli stanie się tak że pewnego dnia się zarejestrować nie będziesz mógł, to wtedy wiadomo będzie że musisz zarejestrować się ponownie.. tak na zaś mówię, o szczegółach całej sytuacji można poczytać w dziale ogłoszeń.

Post przez mateus_ » 19 minut temu
Ok, dzięki za info. Mieszkam w Krakowie od kilku lat, choć pochodzę z Lubelskiego. Synchro może sam spróbuję zrobić. Co do oddławienia to czytałem trochę, niby chodzą słuchy jak to zrobić (kolanka, gaźniki) ale nie znalazłem info aby komuś się udało.

Post przez szopen » 12 minut temu
gaźników ruszać nie musisz, w kolankach znajdują się przy wejściu na cylidrach podkładki redukcyjne, trzeba je wyszlifować, ale pozostaje jeszcze kwestia średnicy rur, której do końca nikt nie ogarnia, ale mam wieści od jednego z uzytkowników który ma dwa komplety rur i ponoć te 50kw mają większy przelot, ale co dokładnie i jak to trzeba przychodzić na forum i śledzić informacje bo będą.

Mnie samego to interesuje bo nie mogę swojego cxa ogarnąć, żeby jechał jak należy a właśnie też w dowodzie 20kw i jest uważam słaby... jednak po wyszlifowaniu redukcji powinieneś odczuć znaczną poprawę.

Post przez mateus_ » 4 minuty temu
To chętnie będę śledził temat:) Na gaźnikach mam również wybite 20kw, a i słyszałem że gaźniki różnią się dyszami. Tak czy inaczej mimo drobnych niedociągnięć wczoraj odbyłem jazdę testową i muszę powiedzieć że bomba. Doznania bardzo fajne. Silniczek przyjemnie mruczy, choć denerwuje mnie dość głośno chodząca klawiatura. Podczas jazdy tego nie słychać, ale na postoju daje równo. Z filmów na YT słychać że ten typ tak ma chyba...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez szopen » 18 wrz 2016, o 22:26

Generalnie to mam fotki swoich kolanek to później wrzucę do swojego wątku...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez mateus_ » 19 wrz 2016, o 22:16

To jestem Ciekaw tych kolanek. Jesteś pewien że gaźnika nie trzeba ruszać, dysz ani nic? Dziś zobaczyłem że jak moto jest na ssaniu to ładnie się wkręca na obroty, tzn miarowo. Po wyłączeniu ssania zaczyna przymulać od 4tyś obrotów wzwyż. Zastanawiam się czy to nie będą jednak te zaworki aircut. W tygodniu zrobię synchronizację gaźników to przynajmniej jedno się wykluczy.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez szopen » 19 wrz 2016, o 22:19

Zaworki air cut służą do tego że jak puszczasz motocykl z gazu to membranka zatyka kanał powietrzny, i motocykl np jak schodzi z obrotów podczas jazdy na zamkniętej przepustnicy nie strzela. U nas nazywają to antymarchewka, tak czy siak musi być sprawne, w innym wypadku odchudza mieszankę gaźnika.

jeśli chodzi zaś o gaźnik w całości, to na 99.9% jest taki sam ja ten 50 konny, w soim motocyklu sprawdzałem już 3 gaźnik w tym jeden z wybitym 20kw, na każdym jeździ tak samo, w obecnym momencie posiadam gaźnik USA z pompkami przyspieszenia i ten jest najgorszy z nich wszystkich...

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez Piterrrrr » 20 wrz 2016, o 08:00

Czyli te pompki przyśpieszacza nie takie fajne?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez szopen » 20 wrz 2016, o 08:02

zalewa silnik, chyba że na ignitechu będzie lepiej.

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez jaca cx » 20 wrz 2016, o 17:57

Śruby składu mieszanki sprawdż wykręć je porządnie przeczyść gniazda i obadaj te dwa małe oringi czy są całe ... kolejność składania oring podkładka sprężyna śruba .Wkręć do oporu i wykręć o te 2.5 obrotu a następnie wakuometr i świeca diagnostyczna do ustawienia mieszany i skoryguj ustawienia po przejechaniu 100km ... <haha>
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez mateus_ » 20 wrz 2016, o 21:05

Dzięki Jaca, tak będę robił. Macie jakiś patent na adaptery M5 do króćców, czy trzeba brać takie ja tu: https://gmoto.pl/adapter-m5-08x40mm-honda,10543.html

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez jaca cx » 20 wrz 2016, o 21:11

Wiem tylko tyle że trzeba bardzo uważać żeby tam gwintu nie zniszczyć bo silnik mocno rozgrzany oczywiście i o to nie trudno ... ja mam taki komplet plastikowych ale troszkę się wyrabiają już ... (były w zestawie z waku )
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500 nowy nabytek, nowe problemy:)

Post przez mateus_ » 20 wrz 2016, o 21:17

a zerknij na to: http://allegro.pl/smarowniczka-kalamitk ... 77637.html dodać tylko oring i powinno grać

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości