Teraz jest 28 kwi 2024, o 10:10

Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez michal_2233 » 19 lip 2018, o 09:57

Szopen, jaka jest temperatura plynu chlodzacego przy rozgrzanym moto?
Czujke od termometru przykleilem do gornej obudowy termostatu, gdy wskaznik w zegarze jest juz poza czerwone pole, termometr ma 70 stopni i nastepuje otwarcie termostatu, bo robi sie nagle goraca metalowa rurka ktora wychodzi z pompy.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez szopen » 19 lip 2018, o 10:19

no to masz odpowiedź, albo się zjebał czujnik temperatury, albo się zjebał licznik... ale termometr pokazuje źle bo temperatura otwarcia termostatu to jakieś chyba 90, a może jakieś "pół otwarcie" to już 70, nie pamiętam w serwisówce jest, wygląda na to że układ pracuje normalnie a szaleje wskaźnik bądź czujnik.

poza tym weź sobie do serca...

1. sprawdź rozrząd
2. wymien raczej pompe wody
3. dokonaj oględzin/konserwacji silnika....
4. Te silniki nie są wieczne, po 40 latach wymagają otwarcia ingerencji.,..

wszystko jest na forum... ostatni dekiel który do mnie zawitał, silnik nie cieknie, ciekł.. pompa wody rozpadła się na 3 części a otwór odpływywy był skorodowany i właściciel nie mógł zauważyć wycieku po prostu:
viewtopic.php?f=13&t=641#p16345

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez michal_2233 » 23 lip 2018, o 13:29

A więc tak, wymieniłem czujnik na nowy, wyplukany układ chłodniczy, zalany nowym płynem i wygląda że obieg działa prawidłowo.
Będzie popsuty zegar gdyż temperatura na elektronicznym 50 stopni gdy jeszcze nawet nie otwiera się termostat, a już wskazówka na czerwonym. Gdy następuje otwarcie to jest już daleko za literka j że prawie wcale jej nie widać.
Trzeba wymieniać cały zegar?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez szopen » 24 lip 2018, o 10:47

Najpierw sprawdz regulator napiecia licznika. Twmaty sa na forum...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez michal_2233 » 2 sie 2018, o 18:00

Napięcie mierzylem na żółtym i zielonym (nie wiem czy na nich się powinno, ale podejrzewam że tak bo takie idą do licznika) na włączonym zapłonie, pokazuje 11v

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez Zik_Cortes » 2 sie 2018, o 18:39

michal_2233 napisał(a):Napięcie mierzylem na żółtym i zielonym (nie wiem czy na nich się powinno, ale podejrzewam że tak bo takie idą do licznika) na włączonym zapłonie, pokazuje 11v


No to masz uszkodzony regulator, albo źle go podłączyłeś. Jeśli masz oryginalną instalację, oryginalny regulator a mimo to pokazuje 11v to zdecydowanie regulator. Powinien dawać okolice 7V. Jeśli masz możliwość - polutuj z części jak ja to zrobiłem - koszt około 5zł, miernik najprostszy, jeśli nie masz żadnego, to 10zł. Na pewno taniej niż najtańszy oryginalny.

Co do zbiorniczka wyrównawczego - nie ufaj mu. Ja zaufałem i mimo pełnego przejechałem po pewnej zimie kawał trasy nim się zdecydowałem jednak zlać cały płyn i wlać nowy - ściekła mi niecała szklanka ;p
Proponuję spuść płyn, zalej normalnie i wtedy dalej testuj - już z działającym regulatorem. Bo wtedy albo wskaźnik uszkodzony, albo czujnik.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez Zik_Cortes » 2 sie 2018, o 18:44

I jeszcze jedno - zielony to jest masa przy regulatorze i do masy powinien iść, a nie do licznika. Bo inaczej prąd masz z minimalnym oporem licznika i będzie dawał na max. W customie do licznika idzie żółty od regulatora oraz (jeśli dobrze widzę w książce - niewyraźne) brązowy lub brązowo niebieski od czujnika temperatury. Czujnik robi za opornik, wskaźnik za prosty amperomierz. Jeśli podłączałeś z pominięciem czujnika to dupa.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez michal_2233 » 2 sie 2018, o 19:30

Chłodnica jest wyczyszczona, i zalany nowy płyn (okolo 2litry).
Miałem oryginalny regulator, mierzylem i nie daje napiecia. Kupiłem używany też oryginalny i podłączyłem tak jak był stary, czyli czarny do czarnego, żółty do żółtego,, zielony do zielonego, i te dwa czyli żółty i zielony wchodzą do licznika. Pomiar właśnie robiłem na tych co idą do licznika.
Napisze jeszcze ze ten czarny dotknął mi niechcąco do lampy na włączonym zapłonie i spalili bezpiecznik 30A Prz aku. Oczywiście już wymieniłem.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez Zik_Cortes » 2 sie 2018, o 19:47

Czarny = +12V z akumulatora
Zielony = masa na wszystkich schematach jakie mam w książce idzie do masy, natomiast do licznika idzie (od regulatora) tylko...
...żółty = wyjście +7V
Do licznika musi też iść kabel od czujnika. Przez zatarte literki w książce nie jestem pewien czy brązowy, czy brązowo niebieski - sprawdź ten kabel jak pod bakiem idzie i dokąd.
Licznik ma dwa wejścia - prąd idzie od regulatora (+7V) żółtym kablem, przechodzi przez licznik, potem tym brązowym do czujnika, który w zależności od temperatury daje opór przez co wskazówka wskaźnika wychyla się w zależności od natężenia.
Jeśli podłączasz do wskaźnika tylko żółty i zielony, to pomijasz czujnik i wskazówka leci na full.
Oczywiście może tak być, że u Ciebie z jakiegoś względu masa jest podłączona do masy licznika, ale i tak muszą do wskaźnika iść obydwa kable: żółty i brązowy.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Problemy z temperaturą, chłodzeniem - czyli cool story

Post przez michal_2233 » 3 sie 2018, o 19:25

Dzięki za szczegółowy opis.
Dziś wszystko porozkrecalem i jest tak jak pisałeś...
Czarny 12V (mierzone) , zielony do masy, żółty do wskaznika, a przy czujniku temperatury jest zielono niebieski który idzie w wiązce pod bakiem do wskaźnika.
Tak jak pisałem dużo wcześniej, wskaźnik na starym regulatorze który dawał 2V (dziś pomiar) nie poruszał się, więc kupiłem drugi oryginalny (używany) który daje 11V i to przy nim wskaźnik idzie na full.
Więc wkoncu doszedłem do sedna problemu ze przyczyną jest wadliwy regulator.
Tylko teraz czy dam rade go samemu zrobić, bo to dla mnie czarna magia :)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości