Teraz jest 2 maja 2024, o 02:19

CX 500C 1980 r. Wskazywanie temperatury.

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

CX 500C 1980 r. Wskazywanie temperatury.

Post przez Stig » 11 kwi 2017, o 02:37

Cześć.
Dużo słyszałem o przerabianiu CX'sów 500 C na elektryczne wentylatory. Zastanawiałem się zawsze - w sumie po co ?
Ja u siebie mam standardowy i potrafi dość długo utrzymać temp. na niskim poziomie - dopóki chodzi sobie na wolnych obrotach.

Ostatnio parę razy powłóczyłem się w korkach i temperatura skoczyła mi do mniej więcej połowy skali - wskazówka pionowo. Nie wiem co by było gdybym jechał tak np. godzinę :D Ale zaczynałem już szukać jakiejś pustej prostej żeby "się schłodzić"...

I tu pytanka:
1.czy jest tak że zakres normalnej pracy to koniec tej cienkiej kreski a początek grubej ?
2.Czy w korkach i mniej komfortowych dla chłodzenia chwilach wskazówka ma prawo wychylić się nieco w prawo - powiedzmy ponad połowę skali ?
3.A może na standardowym chłodzeniu dłuższe jeżdżenie w korkach jest zabójcze i dlatego przerabia się chłodzenie na takie z wentylatorem elektrycznym ?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500C 1980 r. Wskazywanie temperatury.

Post przez szopen » 11 kwi 2017, o 08:15

Wentylator oryginalny zmienia się dlatego że po 30 latach nagminnie pęka. Uszkadza chłodnice i jak dobrze zblokuje silnik to może też pęknąć wałek rozrządu, bo tu masz od przodu zblokowane a silnik Ci kręci - wałek nie jest super mocny...

Ty sprzedajesz motocykl z tego co rozumiem, to temat zostaw nowemu właścicielowi już. Jeżeli podczas jazdy wskazówka nie utrzymuje się Tobie w połowie to termostat chyba jest przyblokowany bądź popsuty... Wskazówka w połowie podczas jazdy to norma, w korkach powinno pójść do góry pod czerwone.

Zresztą poczytaj sobie bo tu jest wątek o jeździe CXem bez płynu chłodniczego:
http://www.cx-gl.org.uk/viewtopic.php?f=5&t=26103

A few years ago Roger was coming home from Bristol when he had a fluid loss event. When he did eventually stop the engine was so hot that the oil was boiling and exploded out of the filler when he tried to check the level.
After cooling down and wiping the oil off his face he continued home with regular coolant top ups. The engine appeared to suffer no permanent damage.
Although, to be fair, the engine was, shall we say, already well run in so clearances were slackish to begin with.
I reckon short of setting fire to them or actually breaking something there's not much will stop these old girls.


Niestety zmartwię Ciebie, nie grozi Ci przegrzanie silnika nawet jeśli wskazówka w korkach wyjdzie poza skalę.... dopóki korek oleju nie wybucha to wszystko jest ok ;-]

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500C 1980 r. Wskazywanie temperatury.

Post przez Stig » 11 kwi 2017, o 09:48

Pancerne sprzęty :D
Ja nie wiem czy swojego zechcę sprzedać :) Może tak ale jeśli nawet, to na pewno kupię kolejnego i to w niedalekiej przyszłości.
Chciałem po prostu wiedzieć jak to wygląda i przy jakim wskazaniu temperatury należy mieć się na baczności. Jeśli coś było by nie tak to nie chcę też zostawiać tego ewentualnemu nowemu właścicielowi.
Dziwne że przy takim przegrzaniu jak opisane w tekście który zacytowałeś nie poszła przynajmniej uszczelka pod głowicą ! Przecież to standard w jakichkolwiek konstrukcjach chłodzonych cieczą...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500C 1980 r. Wskazywanie temperatury.

Post przez szopen » 11 kwi 2017, o 09:58

pancerne to one nie są, wałki rozrządu zjada, kosze sprzęgłowe się rozpierdalają tak jak w nowych sprzętach... z tymże nie ma gdzie kupić nowych... ogólnie cały silnik jest z plasteliny....

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500C 1980 r. Wskazywanie temperatury.

Post przez Piterrrrr » 11 kwi 2017, o 12:57

Dorzucę jeszcze, że skład mieszanki też ma bardzo duże znaczenie. Ostatnio jak jeździłem, to przez dłuższy czas trzymał końca cieńszej kreski. Dopiero na światłach wyszedł na grubą czyli do połowy skali. Kiedyś przy upałach i skręconych składach w korkach dochodził do końca skali.

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500C 1980 r. Wskazywanie temperatury.

Post przez bromba111 » 11 kwi 2017, o 22:21

U mnie wskazania są na granicy cienkiej i grubej linii - constans bez względu na warunki drogowe czy atmosferyczne. Wahania milimetr w jedną lub w drugą. Uważam że skoki temperatury są wynikiem słabej kondycji silnika ( góry silnika głowica chłodzenie itd) takie mam przynajmniej doświadczenia w samochodach.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX 500C 1980 r. Wskazywanie temperatury.

Post przez szopen » 11 kwi 2017, o 22:31

Nie ma szans, czujniki temperatury są też w różnym stanie a ich wskazania są tylko orientacyjne. Weź np większą pojemność nawet w trase i jedź 60 na godzine, pod czerwoną kreskę masz gwarantowane i wentylator...


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 98 gości