Teraz jest 29 mar 2024, o 15:04

Przewody paliwowe takie jak oryginalne...

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przewody paliwowe takie jak oryginalne...

Post przez szopen » 21 cze 2017, o 22:34

ten... brać w ciemno... ty go nigdy nie pokonasz...
http://allegro.pl/waz-semperit-przewod- ... 81102.html

jerry napisał(a):
Dawaj. Co do poloneza to zastanawiałem się czy "hydraulikom" do dorobienia nie dać.....



robiłem taki zabieg jak jeszcze miałem omege bo robiłem tam przekładke silnika i od strzała założyłem fagumita... to w rzeszowie mi fagumit wybuchł.. taki on benzynoodporny, a według producenta odporny na wszystko. Więc pojechałem tutaj do kalinowic jest zakład zakuwania z bardzo dlugą tradycją od strzała mają wszystko, wyciągają z magazynu. WIęc zakuli mi przewody specjalne do paliwa, dałem coś ok 16 zł za metr, marki nie pamiętam.... pojeździły 5 lat i koledze (już nowemu właścicielowi auta) również jebnęły w środku miasta....

Więc tam był taki problem po przekładce silnika że były potrzebne dłuższe przewody to kumpel już trzeci raz się nie motał, według moich wskazówek, ze złomu wziął kilka sztuk poszedł na hydraulikę siłową i sobie oryginalne przewody kazał zakuć kilka do kupyna wymaganą długość, tam troche je na łączeniach delikatnie spęczyli żeby średnicy nie zaniżać na złączce i jeździ po dziś dzień.... problemy się skończyły..

a kto ma ochotę podchodzić naukowo do tematu to ja jestem za, tylko ja już królikiem doświadczalnym nie bedę... jeszcze w motocyklu to ja cie mogę, mogę sobie w kurtce wozić ucięty na wymiar wężyk.. ale w CBR bez rozebrania pół motocykla też nie wymienisz dziadostwa...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przewody paliwowe takie jak oryginalne...

Post przez Carlo » 22 cze 2017, o 08:57

Szanowny Panie Szopen,
wleź Pan na tą stronę co podałem i se tam kup gumowe z różnych gum, takie jakie Ci się zamarzą.
PS
Nie trzeba od razu wszystkiego co nie pochodzi od Najjaśniejszego Pana Szanownej Osoby torpedować i bez sprawdzenia uznawać za bzdury.
PS
Sprawdź se Pan w internetach które tworzywa na co są odporne. Może to Panu coś rozjaśni.
Dotyczy również różnych rodzajów gumy.
Pozdrawiam.
PS
Po co pytać, jak się wie najlepiej?
A gdzie rurka ma pękać, skoro przy zginaniu
zewnętrzna warstwa jest rozciągana a wewnętrzna ściskana? Co?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przewody paliwowe takie jak oryginalne...

Post przez szopen » 22 cze 2017, o 10:04

Carlo napisał(a):wleź Pan na tą stronę co podałem i se tam kup gumowe z różnych gum, takie jakie Ci się zamarzą.


Nie... z pełnym uszanowaniem ale weź ty to zrób.. kup wytestuj i powiedz nam co po roku trzyma a co popękało... widzisz o to się rozchodzi.. bo jak na razie to ja wole kupić katalogowo oryginał, dać 5 zł więcej za metr i mieć wyjebane na te próby... wszystko kosztuje, czas też..

Carlo napisał(a):Sprawdź se Pan w internetach które tworzywa na co są odporne. Może to Panu coś rozjaśni.


Materiały mam sprawdzać ta??? a np NBR to na co jest niby odporny? Kup więc simer NBR jaki bądź czy oring. Szlag go trafia po miesiącu jak dobrze pójdzie, a kup taki sam z ori - też z nadrukiem NBR.. i co? i chodzi 30 lat..... i co mi te twoje teorie dadzą i zachęty do nauk jak life is brutal...


Carlo napisał(a):A gdzie rurka ma pękać, skoro przy zginaniu
zewnętrzna warstwa jest rozciągana a wewnętrzna ściskana? Co?


brawo.. jakbym mógł nie wpaść.... :) tylko że oryginalny też jest przez 30 lat rozciągany i wewnętrznie ściskany więc??? to co z tą teorią?? brzoza załatwiła samolot czy może samoliet brzoze? Jeden Macierewicz wystarczy, ty się aż tak nie poć bo Ci i tak do niego zabraknie..

Carlo napisał(a):Po co pytać, jak się wie najlepiej?


zaraz zaraz... wróć do pytania:

Z czego dokładnie są robione TE przewody paliwowe i czego szukać?? Oto jest pytanie...


TE przewody powtórzę, czyli te oryginalne... japońskie katalogowe, czy niemieckie z vw jakie miałem dotychczas możliwość kupić/porównać...

Jeżeli znasz odpowiedź to mów, jeśli nie to nie odsyłaj mnie do katalogów i stron www żebym się douczał bo właśnie po to założyłem temat, żeby ktoś kto wie mi napisał. Jeśli sam nie wiesz to po co mi wyjeżdżasz od najjaśniejszych??

Ja jak widać z internetów to jeszcze potrafię korzystać.... A że w między czasie zrobił się tu off-top, że takich jak oryginalne się nie kupi to inna rzecz, tzn kupi się.. w hondzie czy u innego producenta ale na metry to nie wiem - dlatego pytam.. i pytam:

Jakich przewodów używałeś i co mam kupić jeśli chce żeby przewód paliwowy posłużył mi tak długo jak oryginaln - 30 lat, wiedzę z czego ten przewód jużpominę - jeszcze zrobię się jaśniejszy niż jestem.., ale jak masz ochotę się podzielić... czemu nie... z czego są robione przewody oryginalne i w czym tkwi ta tajemnica wulkanizacji jednego do drugiego?

Proszę trzymaj się tematu...

EDIT:
wydetowałem bo mnie wpieniłeś z rana..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przewody paliwowe takie jak oryginalne...

Post przez Carlo » 22 cze 2017, o 19:31

Przypominam Panie Szopen.
No to teraz się pochwalcie gdzie takie kupić, bo japońskie przewody trzymają się na motocyklu 30 lat, a co bym nie kupił czy getze, czy fagumit (szajs straszny) to najpóźniej po miesiącu stwardnieje, i popęka.....

Z czego dokładnie są robione te przewody paliwowe i czego szukać?? Oto jest pytanie...


A teraz korespondencja bieżąca.
Nie... z pełnym uszanowaniem ale weź ty to zrób.. kup wytestuj i powiedz nam co po roku trzyma a co popękało... widzisz o to się rozchodzi.. bo jak na razie to ja wole kupić katalogowo oryginał, dać 5 zł więcej za metr i mieć wyjebane na te próby... wszystko kosztuje, czas też..

Ja mam testowanie w poważaniu, kupię dobre przewody w tubesie. Nie będę za 5 groszy odkrywał Ameryki.

Materiały mam sprawdzać ta??? a np NBR to na co jest niby odporny? Kup więc simer NBR jaki bądź czy oring. Szlag go trafia po miesiącu jak dobrze pójdzie, a kup taki sam z ori - też z nadrukiem NBR.. i co? i chodzi 30 lat..... i co mi te twoje teorie dadzą i zachęty do nauk jak life is brutal...

Przypominam Panie Szopen.
Z czego dokładnie są robione te przewody paliwowe i czego szukać?? Oto jest pytanie...

Poza powyższym NBR to ogólna klasyfikacja, dzieci w przedszkolu wiedzą, że od dodatków zależą właściwości mieszaniny, choć każdy producent niezależnie od składu napisze - NBR!
Szkłem d...py nie wytrzesz. Trzeba kupować markowe NBR-y.

brawo.. jakbym mógł nie wpaść.... :) tylko że oryginalny też jest przez 30 lat rozciągany i wewnętrznie ściskany więc??? to co z tą teorią?? brzoza załatwiła samolot czy może samoliet brzoze? Jeden Macierewicz wystarczy, ty się aż tak nie poć bo Ci i tak do niego zabraknie..

No właśnie. Trzeba troszkę łączyć fakty, a wnioski same przyjdą.

EDIT:
wydetowałem bo mnie wpieniłeś z rana..

I to niestety nie koniec wpieniania.
No, pamiętam, że niby wyskoczyłem z przewodami silikonowymi.
To nieprawda, nic takiego nie pisałem.

zaraz zaraz... wróć do pytania:

Z czego dokładnie są robione TE przewody paliwowe i czego szukać?? Oto jest pytanie...
TE przewody powtórzę, czyli te oryginalne... japońskie katalogowe, czy niemieckie z vw jakie miałem dotychczas możliwość kupić/porównać...

No fakt, skoro nie znam składu i technologii to po co się wtrącam?

A propos
ten... brać w ciemno... ty go nigdy nie pokonasz...
http://allegro.pl/waz-semperit-przewod- ... 81102.html

Polecany przez Szopena - Przewód pneumatyczny sprężonego powietrza antystatyczny MP 20 - [size=200]EPDM
renomowanej firmy SEMPERIT[/size]

EPDM (terpolimer etylenowo-propylenowo-dienowy) - guma usieciowana w procesie wulkanizacji nadtlenkowej lub siarkowej. Posiada dobrą zdolność do odwracalnej deformacji pod wpływem sił mechanicznych. Guma ta jest odporna na działanie warunków atmosferycznych m.in. na ozon, wodę (zimną i gorącą), lekkie kwasy i zasady, wysoką temperaturę (do +130°C) oraz jest elastyczna w temperaturze do -50°C. Guma ta jest również odporna na działanie detergentów, roztworów mydła i środków piorących i płyny hamulcowe na bazie glikoli. Nie jest odporna na działanie smarów i olejów mineralnych, węglowodorów alifatycznych, aromatycznych i chlorowanych. W zależności od napełniaczy i domieszek można uzyskać twardośc w zakresie 40° - 90° Shore'a. Dzięki swoim właściwością stała się najczęściej stosowanym surowcem w przemyśle gumowym. Stosuje się ją szeroko w przemyśle motoryzacyjnym (amortyzatory, dętki, opony, uszczelki drzwiowe, odbijaki), przemyśle budowlanym (uszczelnienia pokryć dachowych, uszczelki w rynnach, odboje drzwiowe, uszczelki okienne i drzwiowe, węże hydrauliczne, osłony kabli, uszczelki kanalizacyjne), przemyśle AGD (uszczelki płaskie węży pralek, piecyków do wody itp) oraz wszędzie tam gdzie wymaga się od gumy odporności na czynniki atmosferyczne.

Oringi EPDM - Kauczuk etylenowo-propylenowo-dienowy. Oringi EPDM są odporne na temperatury od -50°C do +150°C.

Oringi EPDM charakteryzują się:

znakomitą odpornością na płyny hamulcowe, parę wodną, różnego rodzaju mydła i środki piorące, kwasy, zasady, trudnopalne ciecze hydrauliczne typu HSC, HSD
znakomita odporność na czynniki i starzenie atmosferyczne
nie są odporne na oleje mineralne o benzynę

Skoro się czepiamy to:
kto chce niechaj wierzy, kto nie chce niech nie wierzy....
Szopen w przeciwieństwie do reszty świata WYTESTOWAŁ i jest git.
Też lubię mieć ostatnie słowo. <luzik>

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przewody paliwowe takie jak oryginalne...

Post przez szopen » 22 cze 2017, o 19:37

ale ja epdm nie wytestowałem z paliwem, używam go jako przewód pneumatyczny - jest zajebisty - a wiele przewodów bardzo drogich dedykowanych w internecie do sprężonego powietrza jest po prostu do kitu. Co do paliwowych to według mnie dalej nie masz racji.... jak kupisz, przetestujesz dopiero daj znać.. a nie że już rozumy pozjadałeś a twój przewód jest, ale na półce w internecie... to ja se też tak mogę... i też nie masz pojęcia co to za mieszanka oprócz tego że wysnuwasz generalne wnioski że nbr to mieszanka - to ja wiem bo guma to zawsze mieszanka, eureka amerykę odkryłeś... tylko jak możesz już z góry zakładać że jakiś tam przewodzik z internetowego sklepu to już będzie cud miód.. kupuj.. testuj... a ja kupie oryginał bo mi szkoda czasu...

a na pytanie i tak nie odpowiedziałeś... pytanie było - z jakiego materiału jest ori przewód i skoro jest to wulkanizowany przewód z dwóch materiałów to gdzie taki kupić... resztę rozważań mnie nie interesuje bo wiem o istnieniu sklepów internetowych z przewodami i olewam temat...

a zresztą drugi przykład z życia, żadne tam teoretyzowanie.. przewody hamulcowe, powiedz który przewód hamulcowy wytrzyma tyle ile oryginał na aucie? Kupczy jest miedziany, fabryczny jest stalowy... 30 lat i go nic nie strzela, i co znowu będziesz katalogi przeglądał? takich przewodów jak są w oryginale na aucie nie kupisz.... a miedziany będziesz wymieniał co 2 lata..

i mi nie przetłumaczysz.. i to co robię robię dobrze i widać tego efekty więc?? róbta co chceta.... ja swojego zdania nie zmienię...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przewody paliwowe takie jak oryginalne...

Post przez Carlo » 23 cze 2017, o 01:20

W temacie jest:
Przewody paliwowe takie jak oryginalne...
Pisz jasno i wyraźnie, a do mnie to już na pewno dużymi literami na dokładkę.
Nie każdy nadąża za Twoim tokiem myślenia, a już na pewno, nie da rady nic odszyfrować pomiędzy wierszami. Po prostu się nie da!
ale ja epdm nie wytestowałem z paliwem, używam go jako przewód pneumatyczny..

Ze swej strony mogę też polecić parę różnych przewodów do innych zastosowań, nawet w tym dziale/temacie.
A tak poza tym, jeżeli tam gdzie są opary paliwa lub oleju to i tak wcześniej czy później Ci go wpi...li.
tylko jak możesz już zakładać że jakiś tam przewodzik z internetowego sklepu to już będzie cud miód..

Znam firmę, wiem jacy odbiorcy się u nich zaopatrują i wiem jakiej jakości przewody/węże sprzedają, dlatego kupię właśnie to co mi doradzą i może nawet u nich.
a zresztą drugi przykład z życia, żadne tam teoretyzowanie.. przewody hamulcowe, powiedz który przewód hamulcowy wytrzyma tyle ile oryginał na aucie? Kupczy jest miedziany, fabryczny jest stalowy... 30 lat i go nic nie strzela, i co znowu będziesz katalogi przeglądał? takich przewodów jak są w oryginale na aucie nie kupisz.... a miedziany będziesz wymieniał co 2 lata..

Fajne pytania zadajesz.
Trącą z lekka retoryką i "i tak moje na wierzchu".
A powiedz, który dach szybciej wymienisz fabryczny stalowy czy kupczy miedziany? Zrób to bez przeglądania katalogów, tak jak ja.
A jak już coś przytoczysz to dla niedowiarków takich...
PS
Widziałem już niejedne stalowe przewody w.....bane przez rdzę i niejedne miedziane w dobrym stanie.
Powiedz proszę, co jest tańsze w produkcji stal czy miedź? jak myślisz, dlaczego na pierwszy montaż obecnie jest stal?
A tak w ogóle, to czemu ci producenci/wytwórcy nie robią np. z nierdzewki albo nawet lepiej - z kwasówki (ostatecznie może być też tanie alu) całych konstrukcji?
Co ich przed tym powstrzymuje, żeby do idealnych przewodów hamulcowych (wg niektórych) nie dorobić idealnej reszty?
Z deczka pokręcona filozofia - pytanie czyja?
już rozumy pozjadałeś ... i też nie masz pojęcia co do za mieszanka oprócz tego że wyciągasz generalne wnioski że nbr to mieszanka

Nic nie pozjadałem, ja wyciągam wnioski, a jak z tym u Ciebie?
Przepraszam bardzo, podaj skład i technologię czegoś co jest obecnie wytwarzane na skalę przemysłową. Ciekawe kto Ci to udostępni?
Powodzenia w dociekaniach!
Pozdrawiam i trzymam kciuki za owocne poszukiwania!

PS
i mi nie przetłumaczysz.. i to co robię robię dobrze i widać tego efekty więc?? róbta co chceta.... ja swojego zdania nie zmienię...

To chyba dodałeś później, co?
Zdania, jak nie jesteś przekonany to oczywiście nie zmieniaj!
Dodam tylko skromnie, że tyczy się to każdej dziedziny.
Jeszcze raz pozdrawiam.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Przewody paliwowe takie jak oryginalne...

Post przez szopen » 23 cze 2017, o 07:38

Carlo napisał(a):A tak poza tym, jeżeli tam gdzie są opary paliwa lub oleju to i tak wcześniej czy później Ci go wpi...li.


Znowu powtarzanie tych samych bzdur.... oryginalny wpier... ale po 30 latach... twoje nie wytrzymają 30 lat (zginanie i ściskanie <lol> )


Carlo napisał(a):Fajne pytania zadajesz.
Trącą z lekka retoryką i "i tak moje na wierzchu".
A powiedz, który dach szybciej wymienisz fabryczny stalowy czy kupczy miedziany? Zrób to bez przeglądania katalogów, tak jak ja.
A jak już coś przytoczysz to dla niedowiarków takich...
PS
Widziałem już niejedne stalowe przewody w.....bane przez rdzę i niejedne miedziane w dobrym stanie.


Zadaje fajne pytania bo wiem, że będziesz zaraz gmerał w teoriach. Obecnie jeżdżę autem z 94 roku które ma wszystkie oryginalne stalowe przewody oprócz jednego - który nie skorodował tylko ukręcił się na gwincie kiedy była potrzeba go odkręcić 2 lata temu... żadne zamienne miedziane przewody nie wytrzymają 30 zim na aucie więc skończ proszę teoretyzować... to nie jest moja pierwsza styczność z tematem, i nie tylko ja tą opinie podzielam.. nie kupisz już takich przewodów jak oryginalne stalowe... łatwość montażu, wyginania pomińmy bo ja jedno.. a ty drugie niekoniecznie związane z tym co ja powiedziałem...

Carlo napisał(a):Zdania, jak nie jesteś przekonany to oczywiście nie zmieniaj!


mogłem zmienić styl odpowiedzi ale nie racje.... od początku wiem że nie masz racji i w dodatku nie słuchasz. Ja chce przewód jakości oryginalnego na 30 lat - wytestowany, ty mi rzucasz hasła żebym sobie kupił w internecie tylko z tego powodu bo sklep jest markowy lub że ktoś tam kupuje i że guma lepsza mieszanka bo tak ty wiesz że lepsza bo markowa. To nie jest żadnym wyznacznikiem.. nie muszę kupować przewodu za 20 zeta metr fi 8 żeby przekonać się po dwóch latach, że pęknie - sam napisałeś że wcześniej czy później pęknie (bo tu go wygina a tam go ściska <lol2> ) zresztą już takie poszukiwania przerabiałem i w tym wypadku równie dobrze mogę pójść po rozum do głowy i kupić przewód paliwowy z kosy albo kosiarki chiński bądź bardziej markowy i on będzie chodził bardzo długo - ale i tak nie będzie to taki przewód jak oryginał. Dla mnie nie jest wyznacznikiem kto sprzedaje, i tak jak ty od razu coś negujesz bo tanie, bo niemarkowe, tylko jak co działa i fakty.... w CX też masz wałeczki 15HRC i byli tu tacy inżynierowie co twierdzili że tak nie jest bo niemożliwe - a jednak... więc po co ta gadka, będziesz miał jakieś doświadczenie to daj mi znać, w innym wypadku ja Ciebie zlewam.... o innych rzeczach w zakresie swojego tematu też Cię nie będę przekonywał bo jeszcze niedawno szukałbyś markowego płynu do myjki a okazuje się że płyn do mycia naczyń za 5 zeta czyści.. i możesz mi pierd i pokazywać w sklepach internetowaych środki po 100 zł za 1L.. wiesz gdzie ja to mam?? w dupie...

Także kup sobie ten przewód z tubesa - bo jeszcze nie wiesz jaki jest i o tym otwarcie piszesz, wytestuj i zdaj relacje co się z nim dzieje po 2 latach.

PS. to nie ty pisałeś o silikonach więc uderzam się w pierś...

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości