Teraz jest 19 kwi 2024, o 01:36

Jaki filtr paliwa - zażarte spory

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Jaki filtr paliwa - zażarte spory

Post przez eccehomo » 11 cze 2017, o 15:23

jaki filtr kupiłeś??

Filtrom PS842

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez szopen » 11 cze 2017, o 15:26

oooo widze że seria PS to jest to co motocyklista ptrzebuje
https://www.google.pl/search?q=Filtron+ ... I9sy7TQ5jM:

ja spróbuje w takim razie ten z zasilaniem kątowym może...


o jo a są całkiem ciekawe filtry z podwójnym filtrowaniem np
Filtr Paliwa PS 821

albo
http://www.gawex.com.pl/start.asp?WCU=~TUpQUyA4NjA%3D

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez eccehomo » 11 cze 2017, o 15:36

Miałem podobny w VW Polo GLS 1.3 z 1981

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez Carlo » 11 cze 2017, o 20:55

W samochodach przeważnie są dwa lub trzy etapy filtrowania paliwa.
Pierwszy zgrubny siatkowy oraz drugi dokładniejszy jest w zbiorniku paliwa na ssaku pompy paliwowej i te wymienia się raczej razem z pompą - jak padnie. Stopień filtracji taki aby zabezpieczyć pompę. Filtr paliwa zabezpieczający gaźniki/wtryski jest dokładny ale ma mniej roboty bo filtruje wstępnie oczyszczone paliwo.
Wszystkie kolejne filtry mają odpowiednio dobraną powierzchnię/przepustowość.
A co jest w Cx-ie?
Jak kto oczyścił sumiennie zbiornik, to może się cieszyć jazdą najlepiej z filtrem.
Nie można pchać filtrów dokładnych z pominięciem wstępnych.
Nie można pchać do silnika 500cm3 filtrów od skuterków 50cm3.
Chcecie aby Cx-siak się odpychał to mu dajcie jeść!
Piszecie że średnio pali 5 do 6 litrów - fajnie!
Samochód pali tyle samo, co? A jak dacie gaz to ile auto bierze?
W fiatonie chwilowe 25 l/100km - cwaniaki na 25 skończyli skalę, w starszym Volvo - 99 l/100km bo skala do 99!
Powodzenia w doborze i montażu!
PS
Japoniec i nie tylko on, do zasilania gaźnikowego gdzie dysze mają dziury wielkości krateru przewidział jedynie filtr na kraniku.
I to ma działać bo wszystkie drobne syfy przelecą przez gaźnik.
Gorzej jak zbiornik jest zasyfiały. To ani filtry wstępne ani dokładne na niewiele się zdadzą.
Szybko się zabiją i
... musiałem się filtra pozbyć, no i u macieja tak przepływ spadł w pewnym momencie na filtrze papierowym że mi paliwo odcięło...

PS2
Ten filtr siatkowy na kraniku, wewnątrz baku jest konieczny!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez szopen » 11 cze 2017, o 21:08

masz 100% racji co do zapotrzebowania chwilowego ale.....

1. Ten filtr co pokazałem to zwykły chinol i bylo tak.... zrobiłem 2 km i nagle odciął całkowicie dopływ paliwa mimo że był w środku czyściutki. Motocykl pchałem do garażu szukając przyczyny w końcu dmuchnąłem w wężyk i poczułem opór... trochę mocniej i nagle puścił.... szajs i tyle, przez 2 km szedł dobrze czyli z przepływem to on problemu nie ma i tak.... bądź co bądź ten filtr z aukcji lepiej sobie darować, ale akurat filtron to ciut lepsza firma, a filtr papierowy po wstępnym sitkowym w baku spełni swoją funkcje.

2. Instrukcja obsługi podaje dokładnie ile gaźnik ma dostać paliwa w litrach na 15 min czy coś takiego, jeśli przez filtr zrobisz sobie test i gra to zakładasz w dym bo przecież nie weźmie więcej nawet chwilowo niż w instrukcji jest podane.. sam mówisz że jak japoniec wyliczył to ma być...

3. Jeśli gaźnik zasyfiały to czeka nas po prostu mozolne wymienianie filtrów papierowych, w końcu się odfiltruje...

4. zawsze warto zrobić test i przejechać się bez filtra, ale póki co Robert nie zna tego motocykla to sobie poobserwuje sytuacje, jeśli w filtrze nazbiera mu się dużo syfu to zmieni z 10 filtrów a na koniec przejedzie się bez.... do momentu w którym bak syfi, nie ma sensu nawet ściągać filtra nawet żebyśmy za to płacili gorszym odpychaniem się motocykla, zasyfić czysty gaźnik nie warto...

5. co do szczęścia w wyborze filtra przy samochodzie to nie musi być tak trudno jak sugerujesz.... bo... jak nie elektryczna pompka to waku - i to mocna o sporym przepływie.... tam prędzej filtr wyrwie z korzeniami niz zabraknie paliwa - dlatego w filtrach samochodowych na wypadek takiej sytuacji jest nawet filtr bypass identycznie jak w filtrach olejowych, własnie po to żeby pompy nie zatrzeć i żeby nie chodziła na sucho...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez Carlo » 11 cze 2017, o 21:42

Oczywiście że
zasyfić czysty gaźnik nie warto...

przez 2 km szedł dobrze czyli z przepływem to on problemu nie ma i tak....
zgoda, ale tylko przez 2 km! Filtr do zaniku nominalnego przepływu ma działać nieco dłużej.
zrobiłem 2 km i nagle odciął całkowicie dopływ paliwa mimo że był w środku czyściutki. Motocykl pchałem do garażu szukając przyczyny w końcu dmuchnąłem w wężyk i poczułem opór... trochę mocniej i nagle puścił....

a dmuchałeś zgodnie z przepływem, czy przeciwnie?
Może zrobiłeś tzw. płukanie wsteczne?
Filtron daje radę, ale jak się zbiornika nie wyczyści to i tak lipa.
Syfy zbierają się na dnie a kranik ciągnie ciut wyżej.
Według mnie, jak już są problemy z czystością paliwa to:
1 czyszczenie zbiornika.
2 założenie nowego filtra wstępnego siatkowego, lub porządny serwis starego (jak metalowy to git, z tworzywowym trzeba bardzo uważać).
3 założenie nowego filtra dokładnego (ważne aby miał dużą powierzchnię filtracji - większy przepływ i na dłużej starczy)
4 nie zostawiamy baku na oparach, staramy się mieć paliwa pod korek.
a będziemy długo się cieszyli z jazdy i unikniemy pchania (przynajmniej z powodu paliwa).

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez szopen » 11 cze 2017, o 21:43

Carlo napisał(a):zgoda, ale tylko przez 2 km! Filtr do zaniku nominalnego przepływu ma działać nieco dłużej.


ja ciebie już w temacie o gaźniku nie przekonałem to i tu Ciebie nie przekonam..... filtr będzie w moto działał, sprawdzone na ścigach i innych, akurat ten co założyłem to chiński czaj... <lol>

Carlo napisał(a):a dmuchałeś zgodnie z przepływem, czy przeciwnie?


skąd ja to już znam... wróć z powrotem.. coś przeoczyłeś... :-pppppppppp

szopen napisał(a):a będziemy długo się cieszyli z jazdy i unikniemy pchania (przynajmniej z powodu paliwa).


ahh już sobie wyjaśniłeś.. tylko w przyrodzie nie jest tak prosto... do swojego EURO kupiłem od razu ze 3 filtry bo w ogóle ciężko w euro filtr jakikolwiek dopasować - a ten akurat mi nie podszedł i w ogóle był nie używany... także... <lol2>

nie nie.. u Maćka bak jest czysty jak zła - to filtr jest do dupy i koniec tematu i drążenia w gównie.... tak samo jak napisałem, gaźnik dobrze złożony to dobrze złożony i po temacie

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez Carlo » 11 cze 2017, o 22:16

Pewnie! Filtr od tego jest żeby działał i jak ma normalne warunki to działa.
skąd ja to już znam... wróć z powrotem.. coś przeoczyłeś... :-pppppppppp

Po prostu byłem ciekawy. Ja bym najpierw dmuchnął zgodnie z przepływem - jest opór to dmuchnął bym drugą mańkę, a potem jeszcze raz zgodnie z przepływem (może bym też wylał to paliwo do słoiczka a filtr wypłukał).
Mosiężne lub miedziane siatkowe na kranik do baku można zlutować samemu.
Każdy filtr jaki by nie był stwarza opór miejscowy i pogarsza przepływ, a taki do dupy to może całkiem zaczopować.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez eccehomo » 12 cze 2017, o 08:03

Co tu dużo gadać. Na zdjęciu poniżej naprawiony przez Szopena króciec, gaźniki i moja propozycja filtra paliwa.
Jak widać na zdjęciu spod termokurczki wypłynęło trochę kleju, ale nie ma tragedii.
Silnik pracuje równo, prawidłowo reaguje na dodanie gazu.

Obrazek

Co do filtra to:
-dwa razy zgasł silnik (dłuższa praca na wolnych obrotach),
- przy obciążeniu (podczas jazdy) przepływy są OK (nawet powyżej 7 tys obrotów)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Honda Gl500 Interstate Silverwing

Post przez szopen » 12 cze 2017, o 08:23

podobny jest rozklad u mnie w euro - kranik krócieć.... wyciągałeś może kranik żeby sprawdzić sitko??? u mnie nie było nawet tam łape ktoś wepchał... a teraz mam kranik kupiłem sobie bez pompki bo pompka mnie denerwowała tym zalewaniem paliwa... i trzeba odizolować ten krócieć bo właśnie tak jak mówiłem.. klej powoli się poddaje...

szkoda że to transystorowiec i nie podczepisz sobie ignitecha..., no i chyba automatyczny napinacz.....

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości