Teraz jest 8 gru 2021, o 15:32

wymiana stacyjki Honda cx 500

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 8909
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez szopen » 9 sie 2018, o 22:03

ps. a allegro też nie widze ani jednego zdjęcia z pozycją ACC, a twoja rozkładówka pinów ma się nijak do schematu motocykla TI, motocykl TI w pozycji:

ON - łączy 2 pary wejść
OFF - nic
P-lock - jedna para
LOCk - nic...

to popatrz na swój schemat gdzie w pozycji ON są połączone 4 pary, a w pozycji P są połączone 2 pary... to nie byłą w ogóle stacyjka do CXa..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez Zik_Cortes » 9 sie 2018, o 22:06

Była była, zerknij do Haynes - zarówno moja stara jak i obecna ma połączenia takie jak tam. A ta którą miałem co mi nie pasowała, to miała dokładnie takie jak podałem i jakie są na ostatnim schemacie (właśnie do customa 82)

Avatar użytkownika
 
Posty: 8909
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez szopen » 9 sie 2018, o 22:10

Mylisz... stacyjka o numerze 7615830 posiada pozycje ACC, jest to stacyjka od GL500, i np w pozycji ON łączy całkowicie inaczej bo dokładnie zwiera *** oraz ** , w pozycji P zwiera ***

To nie taka stacyjka jak mi trzeba... u mnie jest inna... z przełącznika jest kabel i wisi wtyczka, do 500/650 euro nie kupi się stacyjki, występują tylko na ebay w UK w cenie 35 funtów to jest drogo, u nas w polsce są stacyjki do hond VF750 i ta może podpasować..

zresztą widać że przełącznik jes tinny
https://www.cmsnl.com/honda-cx650e-1983 ... 101mc5000/

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez Zik_Cortes » 9 sie 2018, o 22:17

To powiedz Haynesowi, że błędnie pokazał połączenia stacyjki do CX500C '82 i www.cmsnl.com, że "GL500" nazwali "CX500C USA" i dali złe zdjęcie ;p Obydwa te źródła pokazują, że CX500C z 82 był TI.
Kim ja jestem by się znać, ja tylko podaję informacje ze źródeł i z tego co widziałem i miałem w dłoniach.
Nie twierdzę, że stacyjka od customa będzie pasowała do Twojego, bo nie ma 'kabelka'. Do Twojego dałem link wcześniej:

To chyba taka jak szukasz? CX500E z 82 roku:
https://www.cmsnl.com/honda-cx500e-1982 ... 2yZrsIyWJA
35100-MC5-007

Nie wiem tez gdzie mógłbyś taką kupić, pytałeś po czym rozróżniłem która jest do TI a która do CDI - to odpowiadam jeszcze raz:
Obie stacyjki różnią się głównie tym, że w TI odcina zapłon odcinając prąd (rozłączając dwa piny), natomiast w CDI musi zewrzeć kabel do masy (więc musi złączyć dwa piny).

Avatar użytkownika
 
Posty: 8909
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez szopen » 9 sie 2018, o 22:39

Zik_Cortes napisał(a):CX500C z 82 był TI.


a no bo taki był i też, ale ja nie jestem pewny że będzie tam stacyjka z ACC, nie wiem bo GL ma więcej bajerów, zostawia prąd np na radio czy inne szmery bajery które tam ma, może dlatego to ACC (accessories??) nie wiem... ta z magny będize dobra oby fizycznie się nie różniła.. chyba się nie różni...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez Zik_Cortes » 9 sie 2018, o 22:44

No na schemacie customa 82 (str. 155 Haynes) do ACC w stacyjce po kablu jest taki dziwny obiekt, który prawdopodobnie jest gniazdem zapalniczki albo jakąś wtyczką do właśnie akcesoriów - nie wiem jak to fizycznie tam wyglądało. Ja mam Customa US 81, więc zapalniczkę musiałem sam podłączyć ;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 8909
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez szopen » 9 sie 2018, o 22:52

GL możę mieć te zapalniczki i inne, to że był CUSTOM z TI to na pewno, czy miał wówczas stacyjkę z ACC - nie pamiętam, jak jesteś ciekawy zapytaj Cyprysa4, on ma oryginała Customa z TI właśnie.. zresztą i STANDARD wychodził również w oryginale na TI...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez Zik_Cortes » 9 sie 2018, o 23:17

szopen napisał(a):to że był CUSTOM z TI to na pewno, czy miał wówczas stacyjkę z ACC - nie pamiętam, jak jesteś ciekawy zapytaj Cyprysa4, on ma oryginała Customa z TI właśnie..

Ja tylko mówię, że na schemacie ze strony 155 czyli Custom '82 masz stacyjkę z ACC i jest podłączenie pod (prawdopodobnie) gniazdo. A być może różnie: ja mam Customa US '81, na schemacie mam stacyjkę z LOCK, a oryginalnie miałem bez tej pozycji, dopiero jak kupowałem (ze względu na zniszczone gniazdo) nową to już była z LOCK.
W sumie to do końca nie wiem jaki to jest model. Rama PC01, wskazuje na customa B, wygląd na customa US (tu się posiłkuję stroną www.cmsnl.com i zdjęciami CXów na niej) - czarny bak, czarne plastiki, czorny jak diobeł ;) A instalację miał europejską jak w wersji angielskiej (str 154 Haynes). I bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze. Patrząc na uszkodzenia jakie miał (przednie kierunki oderwane, dospawane na nowo chyba od MZ, wgniecenie korka oleju na dyfrze i otarcia dyfra, stelaż popękany) to może być jakaś ulepa.

Avatar użytkownika
 
Posty: 8909
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez szopen » 10 sie 2018, o 07:33

Zik_Cortes napisał(a):na schemacie mam stacyjkę z LOCK, a oryginalnie miałem bez tej pozycji,


bo tej pozycji w customie nigdy nie ma, blokada kierownica jest w zamku przy główce ramy... amerykańskie instalacje mają takie dodatkowe ustrojstwo obok modułu, nie pamiętam od czego to jest, ale siedzi tam taka kosteczka.... miałem jeden raz motocykl z tym czymś na warsztacie ale też nie wnikałem.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: wymiana stacyjki Honda cx 500

Post przez Zik_Cortes » 10 sie 2018, o 09:37

Jup, na szczęście wystający ze stacyjki bolec blokady nie przeszkadza. A co do zamka blokady - da się go jakoś wymienić nie mając kluczyka? I skąd taki dorwać? Wygodniejsze to by było, bo łatwiej zauważyć, że kierownica się nie rusza, niż pamiętać o blokadzie na tarczy hamulca (już sobie kiedyś przerysowałem lusterko tak ;p )

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość