więc tak....
1. przestawiony zapłon na mechanizmie wyprzedzenia zapłonu.. iskra pojawia się zanim tłok dojdzie do TDC, wtedy go cofa i zrywa sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika i robi to z wielkim hukiem. Nie radzę tak długo tego ćwiczyć bo rozpizga Ci tam sprzęgło nie będzie co zbierać, a bez rozbiórki silnika się nie obejdzie.
2. Zniszczone bieżne sprzęgła jednokierunkowego rozrusznika oraz rolki, Jeżeli wszystko jest jeszcze w naprawialnym stanie to samą bieżnie można szlifować na szlifierce do wałków a same rolki zmienić:
3. Powód prozaiczny.... rozrusznik jest w słabym stanie, szczotki tulejki i stracił na mocy, nie ma siły pokonać siły narastającej kompresji + zapłonu.
4. Słaby prąd rozruchowy z akumulatora lub spadki napięcia na przewodach, rozrusznik nie ma mocy żeby przełamać opór odpalającego silnika. Może nawet słabe ładowanie rzędu 13.0v, motocykl jeździ, prądów nie brakuje, ale aku jest już niedoładowywane, szczególnie jeśli robisz krótkie odcinki.
Któroś z tych... punkt 4 sprawdzisz dając prąd z samochodowego akumulatora.