Strona 3 z 3

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 4 lip 2017, o 17:55
przez Maksymilian
Najchętniej wymienić na nowy, lub w jakiś sposób regenerować. Ale o nowym pewnie mogę zapomnieć... Nie jest z nim tak źle no ale na tyle źle że olej dostaje się na uszczelniacz. Poza tym nie wiem w jaki sposób, ale zblokował się wirnik pompy co spowodowało że oberwał wieloklin. Niby zęby są ale do ideału brakuje.

A tak przy okazji szukam też samego wirnika :)

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 4 lip 2017, o 18:15
przez szopen
element niedostępny w sprzedaży hondy, jedynie wraz z używanym wałkiem rozrzadu, wałek w takim razie obojętnie w jakim stanie, oby odzyskać wirnik pompy. Napęd można wykonać również u tokarza/frezera który ma podzielnice. Olej dostaje się na uszczelniacz bo w karterze simering już jest stary i twardy.

Napęd wirnika jest wbity na gorąco na -0.10mm.... należy ogrzać równomiernie dokoła na lekko czerwonawy kolor odseparowując przy tej robocie termicznie wałek rozrządu, czyli za tym elementem musisz sobie zmotać jakąś blache która będzie pełniła rolę ekranu a również podeprzesz o nią napęd wirnika i będzie ona pełniła role ściągacza - coś na wzór separatora do łożysk. Grzejesz napęd w okół a wałek ciągniesz w rękawicy spawalniczej powoli w dół opierając o ten ekran który sobie przygotowałeś - i z czuciem, zaraz po ściągnięciu wałek w wode... ogólnie trzeba to robić bardzo szybko żeby nie wpuścić temperatury w wałek rozrządu. Dwie osoby wskazane.

Tak samo z powrotem, nagrzewasz, zabijasz i wałek rozrządu w wodę, nie koniecznie gorący wirnik bo nie potrzebujesz tam naprężeń.

Napęd polecam wykonać ze stali 40hmt czylli 40H/hm w stanie ulepszonym...

przy robocie sumiennie ocenić rozrząd, łańcuch pewnie wżarł się w karter, będzie potrzebny nowy prawy ślizg jak i sam łańcuch.

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 4 lip 2017, o 18:19
przez szopen
PS. posiadam taki napęd sprawny i mógłbym się zastanowić nad odsprzedaniem, ale w grę wchodziłaby raczej usługa wymiany czyli przesłanie twojego wałka do mnie.... nie posiadam wirnika pompy wody, posiadam również do odsprzedania nowy simering pod napęd pompy wody oryginalny.

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 4 lip 2017, o 20:10
przez jerry
Maksymilian napisał(a):Najchętniej wymienić na nowy, lub w jakiś sposób regenerować. Ale o nowym pewnie mogę zapomnieć... Nie jest z nim tak źle no ale na tyle źle że olej dostaje się na uszczelniacz. Poza tym nie wiem w jaki sposób, ale zblokował się wirnik pompy co spowodowało że oberwał wieloklin. Niby zęby są ale do ideału brakuje.

A tak przy okazji szukam też samego wirnika :)


a zęby się oberwały na wałku czy w wirniku?
Może na bardziej sprawnym wirniku bedzie ok ...

co do oleju - wymień simmering w karterze winno pomóc choć może trzeba by dobrać mniejszy ...

a wirnik możliwe że na allegro leży tylko gl500 silver pisze.

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 4 lip 2017, o 20:17
przez Maksymilian
Ok, dzięki wielkie za podpowiedź :D jeszcze pytanie czy są może gdzieś dostępne dokładne wymiary tego wałka napędzającego pompę?

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 4 lip 2017, o 20:18
przez szopen
no przecież masz go w ręku to masz wymiary <marzyciel> <marzyciel>

skoro chcesz wykonywać nowy element to są dwa wyjścia.. będziesz robił nowy napęd, więc robisz sobie dłuto o jakimś tam profilu wpustu mniejsza o większość jakim - 60 stopni np albo kwadrat, powiększasz średnice wielowypustu na napędzie, bierzesz to na stół podziałowy i dłutownice, robisz nowy wielowypust, powiększasz średnice w wirniku wtedy, tym samym dłutem robisz kolejny wielowypust i po temacie....

to jeszcze można prościej załatwić.. robisz nowy napęd, w miejscu wielowypustu robisz lewy gwint drobnozwojny np M10, wirnik rozwiercasz i robisz też tam gwint.... chcesz to Ci wykonam taką końcówkę napędu.

Będzie to działało na takiej zasadzie że... wirnik pompy będziesz zakręcał sobie na wałek w lewo, a nakrętką kołpakową tą oryginalną będziesz kontrował w prawo.. nawet na klej.. i będzie fruwać jak ta lala...

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 4 lip 2017, o 20:58
przez jerry
Tylko jak będziesz składał nie zapomnij o podkładce - dystansie co idzie pod wirnik.

https://www.cmsnl.com/honda-cx500-1980- ... ml#results

element nr. 10

U mnie na pierwszy rzut oka nie było widać że jest, ale jak wyczyściłem to się "oddzielił" od reszty wałka.

A co wałka to tu jest

http://allegro.pl/honda-gl-500-silverwi ... l#imglayer

Czy sprawny nie ocenie. Niektórzy tu twierdzą, że one fabrycznie popsute są <rotfl>

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 5 lip 2017, o 17:14
przez Maksymilian
Powiem że bardzo ciekawa propozycja z Twojej strony. Pytanie jak to rozegrać logistycznie? Oczywiście interesuje mnie również cena i przybliżony termin na kiedy element mógłby być gotowy. Sezon w naszym pięknym kraju krótki, a motocykl stoi rozebrany :(
Czekam na odpowiedz

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 5 lip 2017, o 17:16
przez szopen
PW napisałem

Re: Regeneracja / naprawa pompy wodnej cx500 81r

PostNapisane: 12 lip 2017, o 08:22
przez szopen
Gdyby ktoś robił silnik i miał problem z karterem to mam narzędzie do powiększania otworu:
http://hondacx500.cba.pl/viewtopic.php?f=13&t=433&p=10232#p10232