Teraz jest 29 mar 2024, o 15:10

Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 18 lis 2017, o 18:01

NIe nie.. to nie może być tak, tu jest kolejny płyn g12 który nadaje się do chłodnic lutowanych:
http://www.aldar-czesci.pl/product-pl-3 ... LICAR.html

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez Carlo » 18 lis 2017, o 20:06

Otóż może.
Przykładowy opis
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=PETRYGO-PLUS-G12-KONCENTRAT.aspx
Nawet nie karta produktu, ale koncern jasno pisze „Petrygo PLUS G12+ w formie koncentratu to nowej generacji płyn do chłodnic samochodowych skomponowany na technologii kwasów organicznych Organic Acid Technology OAT.”
Wszystkie OAT (G12 i G12+) wpierniczą w pierwszym rzędzie ołów.
Firma http://www.gli-therm.pl może pisać co jej się spodoba, który posiadacz starucha poda ją do sądu?

http://www.gli-therm.pl/motoryzacja
„Profesjonalny płyn niskokrzepnący na bazie glikolu etylenowego (MEG) do chłodnic samochodowych. Dzięki zawartości skutecznego zestawu dodatków antykorozyjnych, antyutleniaczy, stabilizatorów i środków antypiennych, skutecznie chroni metale układu chłodzenia przed korozją, a elementom gumowym zapewnia wieloletnią trwałość. Przeznaczony jest do stosowania w układach chłodzenia silników samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusach, maszynach budowlanych, sprzęcie wojskowym, ciągnikach rolniczych oraz silnikach stacjonarnych wyposażonych, zarówno w chłodnice mosiężne (miedziane) lutowane, jak i aluminiowe. Zapewnia ochronę układu chłodzenia silnika przez okres 5 lat lub 250tys. km ciągłej eksploatacji.

Produkt posiada normy: PN93/C-40008-10;PN-C-40007;ASTM D 5931-13;ASTM D 1287-11;PN 93/C-40008-05;PN-C-4008-06:1993/AZ 1:2000, Atest Polskiego Zakładu Higieny oraz spełnia wymagania dla płynów niskokrzepnących do układów chłodzenia silników spalinowych wszystkich producentów.

Produkt dostępny w kolorze różowym.

Dostępne opakowania: kanister: 1, 5, 20 litrów, beczka: 120, 200 litrów, paletopojemnik: 1000 litrów.”

Brakuje tylko Łodzi podwodnych i promów kosmicznych.
.....skutecznego zestawu dodatków antykorozyjnych....? Jakich? OAT?
Gdzie karta produktu?

Inna sprawa, że luty mogą być różne. Dotychczas nie było mi dane rozwalanie cx-owej chłodnicy, więc nie wiem co tam siedzi.

Pozdrawiam życząc długiej eksploatacji.

PS
Lepiej kupować płyny posiadające ogólnodostępny skład lub kartę produktu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 18 lis 2017, o 20:20

nie ma takich. nie wiadomo też czy G12 wymaga w składzie czegoś co z góry zakłada zniszczenie lutów, jest to płyn na bazie glikolu etylowego a nie propylenowego to na pewno - a zestaw dodatków, może nie muszą być to dodatki które od razu pozamiatają luty mimo że spełniają normę G12. HOAT również zawierają te twoje kwasy organiczne jednak mogą być stosowane do lutów - może liczy się koncentracja??..... co innego że to produkują tutaj lokalnie więc czemu mieliby oszukiwać?

Borygo się bym nie bał lać, sam leje i nic się nie dzieje.... jest napisane wyraźnie, to jest poważny producent.

Specyfikacja na nalepce nie wiele daje, jeśli nie wierzymy producentowi który twierdzi że można, to jaką mamy pewność że jeśli będizemy mieli podaną specyfikację według której wybierzemy płyn to nie zrobimy się w bambuko?? Producent zawsze może dodać coś co zniszczy luty mimo specyfikacji, a później np wyprze się, bo w opisie produktu nie wymienił chłodnic lutowanych, w takim razie jeśli producent pisze że się nadaje do lutowanych, to czemu mieliby kłamać? Robi się paranoja....

Popatrz też na całą linię produktów petrygo, G12 oraz G12+ nie wymienia innych niż aluminiowe, pozostałe produkty Q oraz NEW wymieniają aluminiowe jak i również stare typu układów chłodzenia - co mam przez to rozumieć?? stary typ układu chłodzenia??? Chłodnice mosiężne w latach 90tych oraz nawet później szły równorzędnie w autach wraz z aluminiowymi. Baa... chłodnice aluminiowe były już stosowane we wczesnych latach 80tych.... golf I miał chłodnice alu.... - jakbym miał auto z lat 85 na chłodnicy alu to mam zakładać że jest to nowy czy stary typ układu chłodniczego??? Np w mercedesach na wisko często były stosowane mosiężne lutowane nawet po 90 tym roku....

Z tego wszystkiego tylko Borygo napisało wyraźnie - do chłodnic lutowanych.... tego bym się trzymał.

PS.
prestone.... niby do wszystkich typów chłodnic a wedlug opisu zgodny z G12 oraz 12++ - najwidoczniej da się to przy tej normie pogodzić?
http://prestone.pl/produkty/prestone-pl ... odnic-37c/

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 18 lis 2017, o 21:36

Gęsior do twojego silnika zalałem ten płyn
http://www.amtra.pl/katalog-produktow,7 ... ?brand=961

G12, ale no było napisane że "do wszystkich typów chłodnic"... teraz nie wiem.. jak chcesz to wymieniaj ten płyn na borygo bo pamiętam borygo wlewałem do macieja i na jego motocyklu mi się skończył, jak poszedłem kupić to mieli tylko zielony i niebieski więc kupiłem ten kierując się opisem....

Sam zdecyduj...


PS.
kolejny płyn w oat niby dla wszystkich chłodnic:
http://www.motochemia.pl/dynagel-2000-5 ... -3290.html

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez Carlo » 19 lis 2017, o 03:59

Super jest ten Dynagel 2000+.
Mocno uniwersalny. Pewno jeszcze nadaje się do mycia naczyń i prania ciuchów.
Producent pisze:
http://www.autoland.pl/produkty/dynagel-2000--DxFgKQ
„SPEŁNIA WYMAGANIA NORMY G12 ++” - czyli HOAT.
Dwie linijki niżej:
„Oparty na technologii kwasów organicznych (Organic Acid Technology).” Czyli G12 w porywach G12+ (OAT).
Gdzie leży prawda? Kto to wie?
Producenci piszą czasem różne rzeczy, handlarzy natomiast prawie zawsze ponosi fantazja - mają wszystko do wszystkiego.

Ten
http://www.amtra.pl/katalog-produktow,782/plyn-do-chlodnic-czerwony?brand=961
również G12 (OAT).
Piszą:
„Do wszystkich rodzajów chłodnic - produkt przeznaczony jest dostosowania w chłodnicach wykonanych z aluminium oraz innych stopów metali.”
O lucie ani słowa.

Do staruchów nadają się G11 (IAT) i G12++, G13 (HOAT).
Niestety żyjemy w czasach, w których prawie każdy zawija gówno w papierek i mówi że to cukierek.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 19 lis 2017, o 10:57

jak zwykle przesadzasz.... w HOAT są takie same dodatki jak i w OAT przynajmniej po części, liczy się koncentracja.... nie wiemy też dokładnie czy w skład dodatków OAT nie może być takich które najzwyczajniej nie szkodzą lutom.

Ty wziąłeś 1:1 to co piszą na necie w wikipedii - OAT szkodzi..... tylko nie bierzesz pod uwagę, kto to napisał, czym to potwierdził itp. i czy wszystkie kwasy organiczne podchodzące pod OAT rzeczywiście niszczą luty.... NIe wierzę, że np taki PRESTONE wywali CI chłodnicę bo sam mam go zalanego w CBR od 2011 roku i nic...... a jest to płyn OAT jeśli spełnia G12... może jest to HOAT nigdzie nie pisze, ale pisze że do wszystkich chłodnic

Dla bezpieczeństwa zalejcie czerwone borygo gdzie jest napisane wyraźnie - do chłodnic lutowanych, nie przejmując się czy jest to OAT HOAT czy IAT... (nie wierze że jest to IAT)

Przy g11 orlen też nie podaje bezpośrednio że jest to do lutowanych
http://www.petrostar.pl/plyny/uklad-chl ... 1596724471

więc można takim tokiem rozumowania założyć, że niektóre płyny G11 dla lutowanych sie nie nadają... co mi za różnica jeśli producent napisze...

G11 - dla wszystkich rodzajów chłodnic
G12 - dla wszystkich rodzajów chłodnic

PS. Dynagel to dobry chwalony płyn chłodniczy i jeśli się nie mylę mój kolega ma go zalanego w magnie...

„SPEŁNIA WYMAGANIA NORMY G12 ++” - czyli HOAT.


nie widzę tego przy opisie autolandu... ale zakładająć że tak jest tzn że można wyprodukować płyn oat spełniający HOAT.... wszystko zależy od dodatków... specyfikacja pewnie uwzględnia korozyjność i trwałość po jakimś czasie, ten płyn to po prostu spełnia...

PS. zobacz co w wiki napisali o g12++, że jest niemieszalny z g12.... jak to się ma do płynu g12+ skody gdzie na etykiecie jest napisane - mieszalny z g12 ;-] ;-]

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez Carlo » 19 lis 2017, o 11:54

Oczywiście jak zwykle masz rację.
Oczywiście mój błąd - Organic Acid może w uzasadnionych przypadkach i w niektórych regionach nie być organicznym kwasem, a płyny OAT mogą mieć także inne droższe dodatki czyniące z nich produkty o klasę lub nawet dwie lepsze. I to wszystko gratis!
Stężenie - koncentracja się liczy głównie dla producenta. To dość drogi składnik w porównaniu do wody i uwierz, każdy producent da go minimalną ilość.
Kiedyś można było po kolorze sklasyfikować płyn.
I tak niebieska i zielona - IAT.
Wspomniane petrygo ma kolor niebieski więc powinno być G11 (IAT).
Pisałem jak pamiętasz:
Do staruchów nadają się G11 (IAT) i G12++, G13 (HOAT).
Chwalić i zalewać każdy może.
Każdy też sam se zdecyduje, sam se kupi i sam se zaleje.
Ale nie każdy po czasie sam se wymieni chłodnicę.
PS
Luty są różne, nie każdy musi wchodzić w reakcję.
Strzeżonego......
PS
Lepszy do gorszego możesz dolać - nic nie pogorszysz, jednak dolewając gorszy do lepszego zawsze spierd...lisz.
G11 i G12++ nie wpierniczają pierników, G12 i G12+ wpierniczają.
Teraz dodaj i zobacz co wyszło!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 19 lis 2017, o 12:30

Carlo napisał(a):Oczywiście mój błąd - Organic Acid może w uzasadnionych przypadkach i w niektórych regionach nie być organicznym kwasem, a płyny OAT mogą mieć także inne droższe dodatki czyniące z nich produkty o klasę lub nawet dwie lepsze. I to wszystko gratis!


znowu nie czytasz co się pisze... nie chce mieć racji....

ja wlewam nowy borygo... na etykiecie jest napisane - do chłodnic lutowanych,

ty będziesz zalewał IAT, gdzie jest napisane do wszystkich typów chłodnic - bez wyszczególnienia że do tych lutowanych też......

jaka rzecz... niech inni sobie wyciągną wnioski i zaleją co chcą... jak producent podaje G12 i pozwala na stosowanie do wszystkich chłodnic to ja nie mając tak naprawdę bladego pojęcia o składzie i produkcji takiego płynu mam to podważać po lekturze artykułu w moto świecie??? ... Co mam iść w zaparte w to, że jeśli napisali, że płyn jest w OAT a w google pisze że OAT niszczy luty tzn, że producent nie wie co pisze??? Czemu mam to od razu zakładać??? Przecież oni wiedzą że OAT niszczy luty, ale jeśli pisza do wszystkich chłodnic to może mają jakiś powód dlaczego tak podają. Zamiast trzymać się kurczowo tego to może napisać do producenta, żeby wyjaśnił dlaczego ich płyn z dodatkiem OAT może być stosowany do każdego rodzaju chłodnic wbrew ogólnodostępnych informacji, z czego to wynika... wydaje mi się że producent DYNAGEL udzieli Ci odpowiedzi na takie zapytanie, co jak i dlaczego i wie to lepiej niż google... tak mi się tylko wydaje...

Ja mam wszelakie racje gdzieś... w tym momencie na rynku wychodzi na to, że jest tylko jeden płyn z wyszczególnieniem że można go stosować do chłodnic lutowanych... i nie do końca mnie obchodzi że to jest iat czy oat... ja zaleje to co chce, i ty też...

w tym temacie zostało już chyba wszystko powiedziane...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez Carlo » 19 lis 2017, o 13:31

Howgh!

PS
Nie chcem ale muszem. <brawo>

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez gesior » 20 lis 2017, o 12:36

Dzięki Paweł za informację. Zostanę przy tym płynie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości