Teraz jest 29 mar 2024, o 04:36

Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 171
Dołączył(a): 15 maja 2017, o 21:18
Lokalizacja: Leżajsk
Galeria: Przesłane zdjęcia

Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez justom71 » 16 lis 2017, o 22:13

Zbliża się niestety "sen zimowy" wieszości motocykli. Jestem zmuszony postawić CX 500 na ten okres w nie ogrzewanym garażu. Mam pytanie bo płunu chłodniczego nie wymieniałem po zakupie od maja tego roku. Jest jakaś metoda sprawdzenia tego płynu czy lepiej spuścić?

Avatar użytkownika
 
Posty: 815
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez Piterrrrr » 16 lis 2017, o 23:18

Jest to jakiś blaszak czy normalny garaż? Jeśli nie jesteś pewny płynu to zmień np. na motula.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 17 lis 2017, o 10:12

http://allegro.pl/tester-plynu-chlodnic ... 64357.html

płyn chłodniczy motula kosztuje 23 zł za litr to powodzenia....

ps. nie martw się durnotami i weź się w zimie za motocykl bo masz łańcuch rozrządu do wymiany.... chyba że już to wymieniłeś...

Avatar użytkownika
 
Posty: 815
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez Piterrrrr » 17 lis 2017, o 11:03

Ja mam motula wlanego. Płynu chłodniczego się nie zmienia często, to użyłem lepszego.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 17 lis 2017, o 11:13

Piotrze co ty pleciesz....

G12 motula kosztuje
http://allegro.pl/motul-inugel-g13-37-1 ... 35881.html

a oryginalny skody albo vw jeszcze taniej
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-g12-g ... 63430.html

Tu g13 oryginalny koncentrat na 3L płynu to ile wychodzi litr???
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-konce ... 68132.html

nie warto przepłacać nawet dla zasady za coś co ma nalepkę motul i nie jest lepszy bo w czym??? ... kupić normalny płyn borygo do alu i mosiądzu, zalać i jeździć... 12zł 1l, kupić sobie piątke i w razie w mieć do auta na dolewke czy coś...


 
Posty: 2380
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez jerry » 17 lis 2017, o 18:47

Gdzieś coś pisało nie pamiętam gdzie, że w płynie nie może być jakiegoś dodatku bo szkodzi.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 17 lis 2017, o 20:54

borygo jest dobre
https://www.borygo.pl/produkty/borygo-nowy

do tej pory to lałem nie było problemów z tymżę... rzeczywiśćie kupiłem jakiś tańszy płyn czerwony a tu gdzieś że się potrafią przy mieszaniu wytrącić osady no dobra..... i chyba się tak stało bo juz pisałem we wkurzam się żę mi nagrzewnica w pasacie przestała działać.... trzeba płukać...

ja tam lałem ten borygo czerwony zawsze on był najtaniej 45 zł za 5L i pisze jak dla głupich - do chłodnic mosiężnych lutowanych... lepiej nie trza...

nie.. to nie możliwe... obydwa płyny to g12 i nie miałoby się tam prawa nic wytrącić..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez Carlo » 18 lis 2017, o 11:55

G12 to klasyfikacja a nie skład.
Zawsze może się coś zryćkać jeżeli mieszamy płyny.
Najlepiej lać ten sam.
PS
Do chłodnic lutowanych lutami Sn-Pb nie nadają się płyny zawierające kwasy organiczne (zamiast krzemianów).
Czyli raczej odpada G12 i G12+.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Zimowanie CX-500 w nieogrzewanym garażu.

Post przez szopen » 18 lis 2017, o 15:34

kwestia tego czy jak kupujesz tańszy płyn g12 to czy on rzeczywiśćie jest g12... ale zobacze co dokładnie zalałem do gęsiora to najwyżejej gęsior będziesz musiał sobie opróżnić układ chłodniczy.... bo wiem że mam czerwone borygo, ale jeden rodzaj to jest borygo nowy, a drugi borygo premium i ten drugi jest g12



Borygo Premium Extended Life zapewnia długotrwałą ochronę przed mrozem, przegrzaniem i korozją. Płyn może być stosowany w silnikach spalinowych wyposażonych w układy chłodzenia z aluminium, miedzi oraz ich stopów.

Borygo Premium jest produktem o przedłużonej żywotności, zapewnia ochronę układu chłodzenia silnika przez okres 5 lat lub 250 tys. km ciągłej eksploatacji.
Borygo Premium może być stosowany do zalewów fabrycznych. Spełnia wymagania normy G12 i G12+

BOrygo Nowy
Przeznaczony jest do stosowania w układach chłodzenia silników samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusach, maszynach budowlanych, sprzęcie wojskowym, ciągnikach rolniczych oraz silnikach stacjonarnych wyposażonych, zarówno w chłodnice mosiężne (miedziane) lutowane, jak i aluminiowe.

Zastosowanie

Układy chłodzenia silników samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów, maszyny budowlane, sprzęt wojskowy, ciągniki rolnicze i silniki stacjonarne wyposażone zarówno w chłodnice mosiężne (miedziane) lutowane jak i aluminiowe.


W tym premium nie pisze nic o lutowaniu z tymże, ja nie widziałem mosiężnej chłodnicy żeby nie była lutowana... ;-/ <hmmm> Na logikę powinien się nadawać...

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości