Strona 3 z 4

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 27 sty 2016, o 12:52
przez jaca cx

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 27 sty 2016, o 19:15
przez szopen
Piterrrrr napisał(a):Dzięki! Teraz proszę o podpowiedź gdzie kupić dysze paliwowe do naszych gaźników.


ale jeżeli dysze są dobre, drożne i nikt ich nie przewiercał niczym, ani gmerał stalowymi drutami, to nie ma sensu ich kupować ponieważ są dobre, to się nie zużywa.

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 25 cze 2017, o 11:30
przez szopen
jaca cx napisał(a):Oring 3x1 pasuje i myślę że można spokojnie go zostawić ale kupiłem takie zestawy za niewielkie piniądzory na allegro gdzie znajdują się wszystkie potrzebne gumy <radocha>
Obrazek


Proszę uważać na te zestawy... są tanie nawet 20 zł za sztukę, ale......

uszczelki w kontakcie z benzyną robią się większe.... na moje nieszczęście po tygodniu czy dwóch gaźnik musiałem rozebrać i uszczelki nie mogłem już upchać na swoje miejsce, upychając jedną i skręcając przyszczypnąłem i miałem gratis wyciek z komory pływakowej... skończyło się na zakupie zestawów turmax - jakość gumy o wiele lepsza nawet w dotyku, turmax jest elastyczniejszy, na tym zestawie mogło mi ciągnąć lewe powietrze na o-ringach składu bo miał zwłokę na zejściu z obrotów - zobaczymy jak na turmaxie ale uszczelki turmax lepiej się układają do stożka w gaźniku...

Co jeszcze, zaworki iglicowe w tych zestawach różnią się od wykonania turmaxa, turmax trzyma wyższy poziom paliwa, zaworek jest ciut krótszy i amortyzator na zaworku "załapuje" również później...

warto dopłacić do turmaxa

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 28 cze 2017, o 11:56
przez 100
Zawory AIR CUT czasami mają inną sprężynę. Czy to mam znaczenie? I jeden i drugi opisali Marka: TOURMAX
Allegro i mxparts.pl <mysli2>
Obrazek

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 28 cze 2017, o 12:53
przez szopen
NIe tylko inną sprężyne ale również i grzybek w membranie... to zależy od rocznika, musiałbyś zrobić zdjęcie kapsla od zaworka, płaski kapsel ma stożkową sprężynę, kapsel wypukły ma sprężyne prostą i inną całkiem membrane. Jeśli Twoje nie są podarte i nie prześwitują pod światło to nie wymieniaj bo to nic nie pomoże.... jak pęknięte już to wymień.

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 28 cze 2017, o 13:24
przez 100
W mojej galerii jest fotka:
Obrazek

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 28 cze 2017, o 13:34
przez szopen
ale na tej fotce nie widać kapsli od aircutów... ale widać że gaziory z pompką przyspieszenia :)

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 28 cze 2017, o 14:09
przez 100
Kiedyś trzeba się za to wziąć :|
Jest tu w okolicy gość z myjką ale trochę się boję, bo nie wiem czy w ręce nie dostanie tego jakiś młodociany pracownik. <shock> W Twoim przypadku obawiam się jedynie transportu. Paweł daj proszę znać na PW jak to wygląda finansowo.

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 28 cze 2017, o 16:26
przez szopen
Panie czego ty się boisz.... :)

Re: dysza/śrubka mieszanki

PostNapisane: 28 cze 2017, o 16:26
przez bartini
Z tego co pamiętam ze studiów, to kształt sprężyn jest jedną z cech fizycznych wpływających na współczynnik tłumienia, tj. w tym przypadku ściskania. Sądzę, że w przypadku air-cut przemieszczenie zaworka w cyklu pracy jest małe, jak i również siła wymuszająca działająca na membrany nie jest jakaś gigantyczna, więc wydaje mi się, że jak zamienisz sprężynki na inne, to możesz zmienić zakres pracy zaworków - to tak z punktu widzenia fizycznego. Nie mam pojęcia jak znaczący wpływ mają air-cut'y (jak ich zakres pracy wpływa na podawanie lub skład mieszanki), lecz przy takich maleństwach może to zmienić pracę gaźników. Jak się mylę, to proszę poprawić - sam kiedyś to rozkminiałem, jak to jest z tymi zaworkami.