Teraz jest 6 lip 2022, o 08:32

Gaźniki CX500

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez jackjan73 » 5 kwi 2019, o 21:24

Reguluję jak gaźnik czyli, przy rozgrzanym odkręcam śruby składu po 1/4 obrotu i słucham. Obroty wzrastają to śrubą główna obniżam i znów śruby składu odkręcam. Obroty wzrastają ..... powtarzam. Kończę wykręcanie jak obroty są stabilne, świece kawa z mlekiem i brak strzałów z rur. U mnie powyższy stan osiągam po wykręceniu śrub na 6-7 obrotów (granica wypadnięcia śrub składu). Poszukuje więc innych możliwości regulacji (może coś źle robię?), no to pytam ekspertów? Więc...?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9074
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez szopen » 5 kwi 2019, o 22:17

zrobisz jak chcesz... zresztą nie do końca dobrze mówisz... jeśli miałbyś okazje zobaczyć tą regulacje którą robisz na świecy kolortune, to wręcz wiedziałbyś że takie ustawienie jest ustawieniem za ubogim. Dlatego żę w ten sposób ustawisz powiedzmy idealny skład "na niebieski płomień" dla biegu jałowego... ale... jest jedna rzecz... CX nie ma regulacji biegu jałowego. Regulacje którą ma CX będzie wpływała na caly zakres pracy ponieważ otwory PILOT również leją i to ostro jak silnik idzie na obroty, paliwo z jałowego również trafia pod dysze 78 - poniekąd widać połączenie kanałów pod gumową zaślepką - boczny kanał. Więc.... wniosek jest taki.... dla motocykla w którym jest oddzielna całkowicie dysza obrotów jałowych i oddzielny otworek zasilający jedynie jałowy - możesz zrobić swoją regulacje lub ustawić świecą na błękit błękitny że tak powiem. Dla wszystkich innych gdzie dysza pilot/jałowa jest również dyszą zasilającą cały zakres pracy, powinno się teoretycznie najlepiej ją ustawić przed punkt przełamania płomienia z niebieskiego na żółty... i tak zostawić. Dlatego zwróć uwagę.. w wielu manualach serwisowych jest napisane tak jak mówisz, ale na koniec jest dopiska, od tego ustawienia wykręć pół lub obrót w zależności od motocykla, własnie po to żeby ustawienie tego jałowego wzbogaciło cały zakres pracy i przeszło z biało niebieskiego na prawie niebiesko żółty. Co do CX, 6 obrotów to jest za dużo, 2.5 to jest max.... chyba że masz gaźnik brudny i zapchany to szukasz poprawy tą śrubą - ale na daremno.

CX jeśli masz fabryczny wydech i puszkę powietrza jeździ ok, regulacji jałowych nie poprawisz, możesz upychać podkładki pod iglice i sprawdzać, możesz zmienić dysze średnich obrotów.. z 78 np na 80 - wtedy też wzbogacisz dół i średnie... stary typ gaźnika ma też regulacje poziomów.. można się bardziej pobawić ale czego szukasz? w jakim zakresie obrotów silnik ci się dławi lub nie rozwija mocy? A wiesz że na ignitechu motocykl jeździ lepiej? Sama iskra też ma znaczenie....

Jeśli masz zmieniony filtr powietrza na stożki i brak portek to dysze od razuy 85/120.. i powinno być ok..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez jackjan73 » 6 kwi 2019, o 10:57

Wszystko w oryginale, silnik się nie dławi tylko z obrotów schodzi wolno i chciałem to poprawić. Przy moim ustawieniu jest prawie OK (prawie podkreślam). Silnik kręci się do 11 tyś. płynnie i płynnie schodzi (nie strzela). Gdy jest na jałowym (1500obr. ustawione) ma chwilę zadławienia przy energicznym odkręceniu manetki. No i to schodzenie z obrotów (moim zdaniem za długo). Mam xj900 i tam jest reakcja na błyskawiczna. chyba jeszcze raz wyczyszczę gaźniki i poskładam i zobaczymy...? Te 5 obrotów...co jest??

 
Posty: 2183
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez jerry » 6 kwi 2019, o 13:56

Hmmm 1500 jałowe?
To chyba nie jałowe już są. Ja się martwie, że musze mieć 1200 ustawione bo czasem zgaśnie.
Może dlatego wolno schodzi ?
A weź mu ustaw 1100 i wykręć śrubke o 1.5 - 2 obroty

Avatar użytkownika
 
Posty: 9074
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez szopen » 6 kwi 2019, o 14:46

masz coś nie tak, albo brudny gaźnik albo air cuty już zniszczone, 2 obroty i ma chodzić i schodzić, brak zejścia z obrotów to powietrze zazwyczaj. NIe ustawiaj 1100 obrotów, liczy się smarowanie góry, jeśli lubi 1500 to ok, jeździj tak.. ja mam min 1300

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez jackjan73 » 6 kwi 2019, o 16:51

Gaźniki rozebrane na cz. pierwsze. Po niedzieli zawiozę na ultradźwięki. Air cut-y jak nowe, myślę że poprzednik wymieniał. Pod dyszami trochę nalotu (brudu). Wymyję, poskładam i zobaczymy. Linki nowe też zamówiłem bo 40-letnie trochę tępo chodzą.

 
Posty: 2183
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez jerry » 6 kwi 2019, o 22:31

Hayes pisze 1100 +- 100 ... Jak chyba każdy silnik benzynowy ...
A synchronizacja gazników nie ma aby wpływu ?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez jackjan73 » 7 kwi 2019, o 12:06

Zastanawiają mnie te zaślepki gumowe (chyba dyszy głównej), po co one są. Jaki sens ma zatykanie dyszy?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9074
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez szopen » 7 kwi 2019, o 12:26

żeby dysza średnich obrotów i niskich nie była zasilana paliwem bezpośrednio z komory tylko z kanalu, a gaźnik ma taką konstrukcje a nie inną, tak robili otwierty że ta zaślepka ma być, w innym wypadku będzie zalewać.

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Gaźniki CX500

Post przez jackjan73 » 7 kwi 2019, o 12:53

Nawiązując jeszcze do AIR CUTa w zestawie w sprzedaży występują 3 elementy (membrana, sprężyna i mała gumka). Ja po rozmontowaniu Air cutów mam tylko dwa elementy (membrane i sprężynę) nie mam tej małej gumki. Za co ona odpowiada i gdzie powinna być zamontowana.
Czy w ogóle ktoś dysponuje schematem tych gaźników bo mam obawy, że w moich trochę za mało gumek (oringów) jest zamontowane?
W zestawach naprawczych jest ich kilka a ja po zdemontowaniu mam tylko oring składu mieszanki uszczelki komór pływakowych i to wszystko.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość