Strona 8 z 11

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 21:07
przez jackjan73
Mój cx jest z 1979, pływak czarny z metalowym uchwytem więc małe czy duże? Jak mam poznać, że emulsja wkręcana?

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 21:08
przez szopen
ta pierwsza to się zupełnie nie nadaje, zobacz na jej dół, ta gumka musi być dociskana przez pokrywke pływaka, dlatego musi mieć dolną część odpowiedniej wysokości, inaczej nawet jak wcisniesz to istnieje ryzyko że przy wibracji ci wylata w trakcie pracy i co? Ta druga to nie wiem czy ci będzie pasować, masz dysze wkręcane czy prasowane? Gość pisze "DUŻA" no to nieźle, bo to właśnie o to chodzi ale 27 zł? Za 35 zł wytocze Ci dwie takie zaślepki na oring. Te "cienkie" zaślepki kosztują 5 zł za sztuke to bez jaj...

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 21:11
przez szopen
jackjan73 napisał(a):Jak mam poznać, że emulsja wkręcana?


viewtopic.php?f=13&t=296&start=60#p10595

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 21:15
przez jackjan73
To chętnie skorzystam, będzie raz a dobrze. Mam zmierzyć średnicę dokładnie?

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 21:19
przez szopen
ja mam taki gaźnik na stanie, nie musisz mierzyć średnicy ale.... to pod warunkiem że masz wykręcane te emulsje, jeśli masz prasowane to zaślepke masz w cenie 5 zł szt.

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 21:43
przez jackjan73
Jutro spróbuję wykręcić bo jeszcze tego nie robiłem. Jak puszczą to napiszę jakie mam.

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 16 kwi 2019, o 20:31
przez jackjan73
Sprawdzone mam dysze wprasowane. Więc gdzie te kołki do tego typu mogę dostać?
Doraźnie w moich wyfrezowałem delikatny rowek, założyłem oringi i weszły ciasno. Silnik pracuje równo i nie zalewa ale muszę nowe założyć bo ne wiem ile to wytrzyma. Skład zmieniłem na 2 obroty mam wrażenie, ze lepiej się wkręca niż na 2,5. Jak przejadę kawałek to sprawdzę kolor świec. Czy zmniejszyć jeszcze na 1,5 obrotu?

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 16 kwi 2019, o 20:38
przez szopen
ależ tobie ciężko poszukać..... TOURMAX CPP102, od zawalenia tego jest
https://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/prod ... p-102.html

nie zmieniaj składu, zostaw te 2.5... oczywiście że masz wrażenie że lepiej się wkręca na 2 - przecież o tym pisałem, ale na 2 obrotach nie będzie mieć siły przy vmax.... zostaw na 2.5 przez 1000/2000 km, wjeździj się i nie patrz na kolor świecy, wtedy sobie od tego punktu dasz pół obrotu do góry/ w dół...

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 20 kwi 2019, o 16:49
przez GHOST
Panowie więc tak:
wymieniłem dysze 78>90 / 112>120
wolne obroty ustawione na 1400-1500
moto ładnie wkręca się na obroty które po odjęciu gazu dynamicznie maleją no ok czyli jest lepiej niż wczśniej.

Ale za cholerę nie jestem wstanie wykonać synchronizacji....
Wakuometry glicerynowe o podziałce 0,05 do -1bar
Prawy gaźnik odczyt -0,4
Lewy gaźnik odczyt -0,1
kręciłem śruba od synchronizacji i w tym momencie mam ją skręconą na maxa.
Jak poluzuje to obroty wzrastają i nie jestem ich już wstanie obnżyć śruba od obrotów bo brak zakresu.
Jeśli kręce składem paliwowym w lewym gaźniku - brak reakcji. Prawy reaguje.
Jak zatkam ręką lewy gaźnik to rzeka paliwa - moto nie gaśnie. Jak zatkam prawy to gaśnie od razu.

Raczej nie powinienem tego chyba tak zostawiać bo nie jest to chyba normalne. - Jakieś pomysły?

Re: Gaźniki CX500

PostNapisane: 20 kwi 2019, o 18:02
przez szopen
ghost nie kręć skłądami bo nie ma sensu, logika nakazywałaby w tym momencie zejść ze składów ponieważ dysza 90 odpowiada również za podlewanie częśćiowo biegu jałowego więc śrubki ustaw np na 1.5. I tak zostaw i synchronizuj, co do czego dlaczego masz różnice i nie możesz odczytu zrobić z zegarów to nie wiem, powinieneś regulować śrubką przepustnic aż osiągniesz równy odczyt...

często jest tak że w motocyklu bez tłumików i filtra oryginalnego wahania wskazówek są bardzo duże, no ale mimo wszystko trzeba potrafić zrobić odczyt i w tych "wahaniach" wiedzieć kiedy trafiamy w punkt synchronizacji...

GHOST napisał(a):kręciłem śruba od synchronizacji i w tym momencie mam ją skręconą na maxa.


no nie... to w żadnym moto który robiłem to to nie... to na pewno nie będzie poprawnie...

GHOST napisał(a):Raczej nie powinienem tego chyba tak zostawiać bo nie jest to chyba normalne. - Jakieś pomysły?


mam taki pomysł że czasami jak nie wychodzi to będzie szybciej i taniej dać komuś 100 zł za tą regulacje i mieć w dupie... nie to że, ale jak walczyłem z gaźnikiem macieja to za 5 tym razem wolałbym go komuś oddać i zabrać motocykl jeżdżący po prostu niech ktoś się męczy.. powiem ci gdybyś miał stare graty, to na czas synchronizacji polecałbym założyć choć oryginalny airbox, to pomoże, później sobie go ściągniesz. czym więcej oryginalnych gratów do synchronizacji tym lepiej. NO i nie bedzie idealnie, ale jeśli nie możesz zsynchronizować to wrzuć ten gaźnik na motocykl oryginalny kompletny, zsynchronizuj i na takim jeździj wtedy i będzie praktycznie dobrze...