Teraz jest 28 mar 2024, o 16:12

CX500 Hamulec przód blokuje się

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Hamulec przód blokuje się

Post przez szopen » 30 lip 2019, o 21:14

czyli to trwało dobre kilka miechów, dziś przyznajesz jednak że wałkowalismy temat a układ był dalej brudny, czyli to co samym początku było pisane, wynika z tego że ja nadal będę twierdził że jeśli nie wymieniałeś przewodów gumowych to one ci pruchnieją i zanieczyszczają układ, dlatego fabryczny otworek nie wyrabiał, u wszystkich działa czemu u ciebie miałby nie działać.

 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 maja 2021, o 19:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Hamulec przód blokuje się

Post przez kruhy84 » 30 lip 2021, o 11:59

Odgrzeję trochę kotleta.
Mam podobny problem. Podczas jazdy prawy zacisk się nagrzewa przez to że gdzieś się blokuje. Klocki nowe, zacisk i prowadnice wyczyszczone, prowadnice nasmarowane. Dodatkowo cały układ wyczyszczony założone nowe przewody w oplocie. Skręcone wszystko momentem z serwisówki i dalej gdzieś ten prawy zacisk nie odbija i przez tarcie wewnętrznego klocka nagrzewa tarczę, zacisk, a przy dłuższej jeździe lagę.
Zacisk lewy tak samo zmontowany i dokręcony ma jakby trochę luzu tzn. jestem w stanie nim poruszyć, ten prawy siedzi sztywno. Co jeszcze można zrobić/sprawdzić?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Hamulec przód blokuje się

Post przez szopen » 31 lip 2021, o 15:42

czy złozyłeś na oryginalnych uszczelniaczach czy używałeś nowych?

głupie pytanie, czy przewody hamulcowe mają ustawione oczka w odpowiedni sposób? czy może przewód "przekasza" cały zacisk? bo mam teraz motocykl który robił to samo, ale teraz po rozebraniu zrozumiałem przyczyne, przewód jest z obrotem oczek o 45 stopni, a w cxie powinno być przestawienie oczek względem siebie o 90 stopni. to sprawia że trzeba "łamać" przewód kiedy się go dokręca, a on później chce się odkręcić z całym zaciskiem, a stalowe mają to do siebie że mają potencjalną możliwość "kumulowania" wystarczającej siły, żeby cały zacisk przekosić.

 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 maja 2021, o 19:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Hamulec przód blokuje się

Post przez kruhy84 » 1 sie 2021, o 11:43

Złożyłem na oryginalnych uszczelniaczach. Na ustawienie oczek przewodów również zwracałem uwagę.
Wczoraj rozebrałem go jeszcze raz i złożyłem. Przejechałem kawałek i wydaje mi się że już jest ok ale muszę zrobić dłuższą trasę żeby to potwierdzić.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Hamulec przód blokuje się

Post przez szopen » 1 sie 2021, o 11:45

kupcze usczelniacze mają to do siebie że są z twardszej gumy i rozmiary się różnią, unikam tego jak ognia to już nie raz pisałem, jak przewody mają odpowiednie ułożenie oczek to już nic mi nie przychodzi do głowy bo nie ma w tym wielkiej filozofii, ot płyn pcha, gumki się odkształcają a następnie tłoczek "wciągają" minimalnie z powrotem żeby właśnie nie blokował tarczy. NO chyba że zacisk jest zużyty na bolcu pływającym i wtedy nie układa się już w osi i leży przekoszony, nie wiem.

 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 maja 2021, o 19:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Hamulec przód blokuje się

Post przez kruhy84 » 8 sie 2021, o 10:39

Zrobiłem wczoraj jakieś 40 kilometrów i zaciski zimne. Także się udało. Jedna prowadnica jakby gdzieś się blokowała mimo wyczyszczenia i nasmarowania. Pomogło jej delikatne szlifowanie, nasmarowanie i złożenie.

 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 lis 2020, o 18:07
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: CX500 Hamulec przód blokuje się

Post przez johny_85_2005 » 19 sty 2022, o 13:25

Miałem ten sam problem w Eurosporcie, za każdym razem czyscilem wszystko i dawałem chińskie gumki które niestety puchły od płynu hamulcowego i po kilku użyciach znów wszystko było zablokowane. Szopem doradził mi sklep i tam taniej kupisz dobrej jakości gumki uszczelniające, zgarniające gumki lub harmonijka może być zwykła gumą ale te stykające się z płynem hamulcowym muszą być z jakiegoś tworzywa odpornego. 8 razy rozbierałem wszystko zanim doszedłem co źle robiłem i w sumie Szopen mnie na prawidłowe tory nakierował. Zobacz post.

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości