Strona 1 z 2

Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 21:29
przez matthieu
Sorry że z CB się wcinam ale mam pytanie :)
Ostatnio stałem się posiadaczem Honda CB 550 Nighthawk rok 84 i mam problem z silnikiem
Odpala idealnie i niby wszytko o.k ale gdy silnik złapie już temperature to wyraźnie słychać hałas i moim zdanie to jest łańcuszek rozrządu Jeśli ktoś już to przerabiał to proszę o praktyczne porady czy to o napinanu łańcuszka czy o jakieś info gdzie poszukam jakieś instrukcje
Pozdrawiam

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 21:33
przez szopen
nie miałem w ręku dokładnie CB550, no ale mam silnik CB więc na pewno łańcuch idzie przez środek silnika, jako że jest to stara cebula to podejrzewam że łańcuch nawet nie jest płytkowy tylko podejrzewam). Teraz jak jest z napiczem, wewnętrzny w głowicy jak w mojej nowszej CB, czy wystaje śruba manualna do podkręcania czy może śruba z napinaczem automat?

http://www.dotheton.com/downloads/CB500-550_Manual.pdf

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 21:48
przez szopen
Dobra.... to jest chyba to
https://www.cmsnl.com/honda-cb550sc-nig ... ml#results

to jest rozrząd taki jak w magnie na napinaczu trzpieniowym, ale tutaj nie tylko występuje łańcuch rozrządu, jest też łańcuch alternatora i dwa ślizgi jego.. obstawiałbym właśnie ten łańcuch, wymiana nie będzie prosta....

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 22:11
przez matthieu
Szopen Dzięki za szybką odpowiedz
Śruby od napinacze mogą być pod gaźnikiem bo bez demontażu zbiornika to nigdzie ich nie widzę i co do łańcuszka od alternatora to teraz tez myślę że to może być ten problem bo hałas dochodzi jakby z prawej strony
Tylko zastanawia mnie dlaczego tylko hałas pojawia sie na ciepłym silniku

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 22:35
przez szopen
Ogólnie jak patrzę na katalog to łańcuch alternatora niedostęny, ślizgi niedostępne... także chyba czeka ciebie rozstawnie, napinacz jest pod pokrywą zaworów, między cylindrami, koła zębate są na środku wałków rozrządu. Nie chce źle wróżyć ale jeśli to jest łańcuch alternatora to możesz mieć dość skomplikowaną naprawę przed sobą..

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 22:41
przez jerry
A tak z czystej ciekawości - różne łańcuszki to są totalnie inne? Nie da się kupić czegoś podobnego ale dłuższego i "przekuć" skrócić ?

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 22:42
przez szopen
w cbr łańcuch laternatora to zupełny nietyp, niektóre płytkowe są w standardzie i można je z metra kupować, inne nie... CX np całkowity nietyp, GL1000 to samo...

PS.
jest też dokument dida z rodzajami łańcuchów płytkowych, a tu też ciekawe:
http://2011.olekmotocykle.pl/download/l ... ep_did.pdf

To ten dokument
http://didsunstar.pl/wp-content/uploads ... r_2013.pdf

rozmiary ogniw średnica bolów itp

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 23:22
przez jerry
Pacze i nie wierze. Łańcuszek DHA odporność 100h, SDHA - 300h. Toż to jest 6000 / 18000 km ......

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 6 kwi 2018, o 23:49
przez matthieu
szopen napisał(a):napinacz jest pod pokrywą zaworów, między cylindrami, koła zębate są na środku wałków rozrządu.

t/z że regulacja napinacza też będzie pod pokrywą ?
Widziałem że w innych modelach cb regulacja napinacza była na zewnątrz silnika, wyglądało jak by poluzować dwie śruby i sprężyna sama naciągała napinacz
W 550 nie widzę tych śrub bez demontażu zbiornika

Re: Honda CB 550 Nighthawk

PostNapisane: 7 kwi 2018, o 09:34
przez szopen
Weź znajdź swój model na tej stronie CMNSl, wpisz rocznik i zobacz jak jest, w tym co ja pokazałem nie ma żadnej regulacji, to automat trzepiniowy na sprężynie i jest zamontowany w środku głowicy miedzy cylindrami.