Teraz jest 17 paź 2018, o 14:56

Utrata mocy/siły

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 6530
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 10 cze 2018, o 22:34

tzn masz na myśli po upadku?? :d czy może chodzi o mnie.... stary... ja już hamulców nie mam to gdzie ty chcesz sprzęgło znaleźć :)

 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 11 cze 2018, o 18:43

Dobra, biorę wszystko pokornie na klatę ! Dziękuję za to że na mnie lecą gromy, bo może dzięki temu coś zajarzę i się nauczę zasad . Nie straszna mi jest krytyka i choć cierpliwość ma swoje granice będę prosić o więcej - w miarę przyzwoitości .
Wieżę w to że kiedyś się może spotkamy na zlocie jakimś i pośmiejemy się z tego, a może będę nie mile widziany ...trudno . Chciałbym się określić że zależy mi na wiedzy którą tu chłonę i przepraszam szczerze jeśli kogoś uraziłem swoim postępowaniem .

Pozdrawiam !

Avatar użytkownika
 
Posty: 6530
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 11 cze 2018, o 18:52

dostałeś ten film z fasolką ode mnie?

 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 11 cze 2018, o 20:30

Tak, dziękuję . W tej chwili sam się nie dostanę do tego łańcuszka i fasolki, gdyż nigdy sam nie rozbierałem silnika motocyklowego . Mam dobrego mechanika, ale oddam CXa na zimę bo teraz jest zawalony robotą . Gdy go oddam to poproszę o wymianę łańcuszka rozrządu, sprawdzenie fasolki, wymianę uszczelniaczy i jeszcze tej pompy wody o której mi napisałeś - zestaw naprawczy pompy wody wystarczy ?

Na tą chwilę u mnie cieńko z forsą, a dziś chcę zamówić te króćce ssące co są między gaźnikiem a głowicą to koszt poniżej 400 zł za lewy i prawy z przesyłką (japońskie Tourmax). Do tego u kolegi co ma parę motocykli i sam je naprawia podjadę wyregulować zawory szczelinomierzem . Zrobię co w mojej mocy by było jak należy . Dzięki !

Avatar użytkownika
 
Posty: 6530
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 11 cze 2018, o 21:04

Sprawdzasz lusterkiem dentystycznym!!! Tlumaczylem... Na zlozlonym silniku w ramie

 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 12 cze 2018, o 00:15

Muszę zdobyć lusterko co nie powinno być kłopotliwe i sprawdzę jak najszybciej się da . Na tym filmie jest otwarty silnik co mnie zmyliło i nie dotarło do mnie że autor tłumaczy jak sprawdzać na zamkniętym . Ale gafy strzelam . Dzięki !
Pozdrawiam !

Avatar użytkownika
 
Posty: 6530
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 12 cze 2018, o 06:53

Luzowanie śruby napinacza:
1. odkręć korek do pokręcania wałem korbowym (klucz 17), masz go pod chłodnicą na środku patrząc od przedniego błotnika, między deklem sprzęgła a pokrywą filtra oleju.
2. Wał pokręcasz też kluczem 17, od frontu zgodnie ze wskazówkami zegara, ustaw tłok lewy przed kompresją i przykładaj siłę na klucz ale tak żeby silnik kompresji nie minął, chodzi o to żeby kompresja stanowiła opór dla twojej siły, wtedy skasujesz luz na łańcuchu rozrządu.
3. Wtedy wciąż "opierając klucz na kompresji", poluzuj śrubę napinacza i od razu ją zakręć, uważaj, nie przesadzaj, w środku śruba ma gwint M6 i jest wkręcona w blok alu także bez rewelacji żebyś nie przeciągnął gwintu... max 12NM
Skuteczniej można przyblokować silnik i skasować luz łańcucha wkręcając zamiast świecy śrubę m12x1.75 i podpierając sobie tłok.
4. Dopiero wtedy jak już śruba jest zakręcona i luz skasowany to patrzysz lusterkiem na fasolkę którą pokazałem na filmie, lusterko kup zwykłe niepowiększające, bo w powiększającym nic nie widać.. (ja się kiedyś na to złapałem)
5. Po robocie, kapsel inspekcyjny dokręcaj tylko do pierwszego oporu i później max 2mm nie wiecej, możesz zmienić oringi 30x3.

Ta czynność to kasowanie luzu łańcucha rozrządu i co najmniej raz na 5tys trzeba ją powtarzać.

 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 12 cze 2018, o 08:56

Dzięki wielkie za taką rozpiskę krok po kroku . W sobotę będę robić . Krućce zamówione .
Pozdrawiam serdecznie !!!

Avatar użytkownika
 
Posty: 6530
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez szopen » 12 cze 2018, o 09:04

2/3mm widzisz fasolki pod i koniec jazdy, widziałeś na filmie co się dzieje z łańcuchem... powodzenia..

 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 maja 2017, o 23:26
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Utrata mocy/siły

Post przez Jarson » 20 cze 2018, o 23:04

No i okazało się że lusterko jest za duże - 35mm posiada kolega . No i do tego brak odpowiedniego klucza do tej śruby co jest w środku z gintem M6 - Co to za klucz ?? Na giętej sprężynie ?
PS. Króćce wymienione, zawory wyregulowane - Moc wróciła !!
Dziękuję i pozdrawiam !

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość