Teraz jest 28 kwi 2024, o 02:24

Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez szopen » 8 lut 2016, o 18:33

No to i mi się trafił orzech do zgryzienia ;-/

Dzisiaj chciałem ustawić zapłon, domniemam że poprzedni właściciele nie mogli się domyślać, że cała rzecz jest tak spiep***ona....

Po krótce ma być tak.... ustaw koło zamachowe na znakach FSR - ustaw krzywkę przyspieszacza zapłonu dla cylindra pierwszego, następnie koło zamachowe na FSL i krzywka przyspieszacza dla cylindra drugiego.. no dobra.. co w tym trudnego ktoś mógłby powiedzieć.

No otóż to, że od znaku na obudowie, do znaku na kole zamachowym dzieli mnie odległość nie żartuję... 10kilometrów wrrrr! Nie mam do cholery celownika w oku żeby zgrać to prosto. Wystarczy że popatrzę z lekko innego kąta i już widzę co innego wrrrr! wrrrr!
Obrazek

KOlejny problem, sam znak na obudowie nie jest centryczny więc do czego się odnieść??
Obrazek

No co ZA DEBIL TAK TO WYMYŚLIŁ!!! wrrrr!

No to instrukcja obsługi mówi tak, żeby po ustawieniu sobie jeszcze sprawdzić zapłon lampą stroboskopową

Na biegu jałowym...."F" mark: 15 stopni przed TDC na 1,100 rpm
Pełne wyprzedzenie 45 stopni +/- 1.5 stopnia BTDC na 3,000rpm

NO załóżmy że sobie sprawdzam tą lampą stroboskopową i jest źle..... instrukcja mówi optymistycznie, ściągnij wahacz tylnego koła, odkręć dekielek przyspieszacza zapłonu, skoryguj na pracującym silniku ;-/

No co za debil tak to wymyślił..... teraz powoli zaczynam rozumieć, że mój motocykl mógł mieć źle ustawiony zapłon dlatego nie szedł, ktoś tam stukną znak widać przed rozebraniem ale to się na nic zdaje, przy rozbieraniu to się wszystko i tak przestawi ;-/

U nas pewnie nie ma kogoś kto z tym walczył? Czujnik zegarowy w świece chyba będzie coś mi się zdaje po założeniu głowic...

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez jaca cx » 8 lut 2016, o 18:39

<zdziwiony> ja nie wiem nie znam się <haha> trzeba by do konika zadzwonić chcesz nr. <haha>
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez szopen » 8 lut 2016, o 18:44

on nie będzie tego wiedział, jest za cienki... w CDI nie ma takich problemów...

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez jaca cx » 8 lut 2016, o 18:49

No u mnie nie ma , tam jest znak na znak i nie ma kombinacji kurna to wyższa szkoła jazdy nie wypowiadam się
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez Piterrrrr » 8 lut 2016, o 22:34

No jak będę składał swojego to będę Wam zawracał dupę jak to poustawiać potem ;-d

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez szopen » 8 lut 2016, o 22:53

wiesz ja to wypatentuje, jutro pokaże, można zrobić to bardzo dokładnie czujnikiem zegarowym wkręcanym w świece, ale to wymagałoby choć raz ustawić na lampę stroboskopową, żeby wiedzieć ile mm od TDC ustawia się zapłon. Można również też kąt obrotu wału przeliczyć na ruch tłoka ale z tym będzie większy problem, bo kąt wyprzedzenia już na jałowych zwrasta 15stopni - i to jest wiadomo... ale nikt nie podaje, na ile ustawia się kąt, kiedy ustawiamy na znaki FS. Zapytałem się już w US i u Niemców ale zero konkretów... coś mi się wydaje że lampa stroboskopowa i ściąganie wahacza przy każdym rozebraniu silnika <uoee>

Albo przejść na ignitech...

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez jaca cx » 8 lut 2016, o 23:34

ignitech!! ignitech!! ignitech!! <rotfl>
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez szopen » 8 lut 2016, o 23:43

masz racje, ale ja przepowiadam temu silnikowi zejście w przeciągu 10 tys km, nie będę więcej inwestował niż muszę... jak będzie chodził to dostanie ignitecha.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez szopen » 9 lut 2016, o 16:35

Ziolek82 a jak Twój CX zachowuje się przy odpalaniu? Nie miałeś nigdy problemów że "strzelił" Ci z rozrusznika tak jakby zrobił "backfire"? Nie zrobił zgrzytu ani jeden raz?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ustawianie zapłonu w motocykla TI

Post przez ZioLek-82- » 9 lut 2016, o 22:47

Nigdy nie miałem niepokojących objawów przy odpalaniu.
Raczej przy gaszeniu zdarzał się głośny stuk - chyba rozrusznik

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości