Strona 2 z 5

Re: Brak iskry

PostNapisane: 1 sie 2018, o 18:03
przez szopen
Praktycznie cale forum na ignnitechu śmiga umknelo ci to? Dorzuc sie do listy zamowien to aie zrobi..

Re: Brak iskry

PostNapisane: 1 sie 2018, o 18:18
przez Zik_Cortes
Szopenie, ja doceniam, że sprowadzasz/pomagasz w zaopatrzeniu w Ignitechy, nie da się tego nie zauważyć, gdy Ignitech zdaje się z tych pochwał być receptą na wszystko, łącznie z hemoroidami i pomaga zapłonąć konarowi (w końcu moduł zapłonowy) ;) Ale ja chcę najpierw dojść do tego, czy mi jest w ogóle potrzebny (tak wiem, potrzebuję go, bo jest lepszy, bo konar... ;P), czy mój jest uszkodzony. Wierz mi, że jak się na Ignitecha zdecyduję, to się do Ciebie zgłoszę :) Tymczasem byłbym wdzięczny, gdybyś zechciał zerknąć na anomalie w pomiarach rezystancji na alternatorze parę postów wcześniej - sądzisz, że to moduł popsuł mi alternator, czy może padł sam z siebie (jak wspominałem, niezgodności miałem już od dawna, a jednak jeździł...)? Czy warto najpierw wymienić (jeśli to konieczne) alternator, czy może od razu moduł z alternatorem muszę?

---- edit ----
Udało mi się dotrzeć do schematu CDI na forum CXa - jutro kupuję części :)
Obrazek

Re: Brak iskry

PostNapisane: 1 sie 2018, o 20:18
przez jerry
Ty chcesz sobie zlutować nowy moduł CDI ?
Hmmmm nie wiem ... Wiatr niesie wieści, że padają cewki ładujące bez których CDI nie działa a ignitech i owszem ....
Ale czy padł moduł czy cewki ładujące... a może jakiś kabelek sie ukiwał ? kto to motże wiedzieć....

Ja ostatnio dłużaszą chwile szukałem czemu mi jeden tylny migacz nie świeci ... mlokazało się, że rozłączyłem złączke koło lampy ... niby prosta elektryka ale figle płatać potrafi .....

Re: Brak iskry

PostNapisane: 1 sie 2018, o 20:26
przez Zik_Cortes
Co do przewodów, sprawdziłem co mogłem. Tak, chcę zlutować nowy, to grosze będą, i mniejszy żal jeśli padnie od zepsutego alternatora. Cewki ładujące, to te dwie przy wyprzedzeniu, czy w głębi? Bo te co na 87 stronie są (teraz piję i znów nie mogę dodać zdjęcia) to są ok. Pulsuje chyba jak trzeba, bo na wyjściach cewek sprawdzona ale może za mało prądu?
czytałem, że w CDI najczęściej pada foliowy kondensator i nawet można samemu wymienić jeśli ktoś lubi dłubać w żywicy ;)

Re: Brak iskry

PostNapisane: 1 sie 2018, o 20:29
przez szopen
Jak potrafi zmotac modul to i z reszta se poradzi..

Re: Brak iskry

PostNapisane: 1 sie 2018, o 21:09
przez Zik_Cortes
szopen napisał(a):Jak potrafi zmotac modul to i z reszta se poradzi..


Jeśli to o mnie, to cóż, polutować wg schematu to nie problem, ale trzeba jeszcze będzie dostroić, więc możliwe, że właściwsze byłoby słowo zAmotać ;D

Uczę się podstaw elektroniki, bo mi to potrzebne do kolejnego projektu z moim CXem, jest szansa, że na jesień będę miał coś by tu opisać ;)
Ogólnie moja maszyna to custom z elementami grzyba ;D

Re: Brak iskry

PostNapisane: 4 sie 2018, o 10:35
przez maniek-1001
Witam. Mam podobny problem. Brak iskry. Nie wiem czy umarło CDI czy coś innego. Mam pytanie. Jeżeli podłączę moje CDI (przypuszczalnie zepsute) do innego motocykla to nic się nie uszkodzi w tym motocyklu?

Re: Brak iskry

PostNapisane: 4 sie 2018, o 12:55
przez szopen
Nie a jak cos to dopisz sie do listy na ignitecha. Zamówienia startuja od 2 sztuk wzwyz

Re: Brak iskry

PostNapisane: 4 sie 2018, o 14:16
przez Zik_Cortes
Znalazłem w necie info, jak można przetestować moduł (jeśli alternator jest sprawny) - miernik na 250V stałego, + do kabla od cewki (różowy i żółty), - do masy, i kręcisz. Powinno wskazywać minimum 150V (podejrzewam, że napięcie impulsu jest wyższe, no ale miernik, wiadomo, ma jakąś bezwładność). Jeśli ktoś ze sprawną maszyną może potwierdzić ten test - będę wdzięczny.

Re: Brak iskry

PostNapisane: 4 sie 2018, o 15:06
przez szopen
Tracisz sezon. Albo lutuj nowy modul jak potrafisz albo kup ignitecha