przez szopen » 10 maja 2016, o 13:13
Dobra więc ostateczna procedura dla zakręcania uszczelek dla CX500 jest taka.....
Czyścimy cylindry, smarujemy reinzem bądź hylomarem - który jest lepszy? Musicie wybrać sami... Obydwa mają taką samą odporność na temperaturę, reinz wypełnia ubytki większe niż 0.2, hylomar M zaś tylko do 0.03mm. Zaletą hylomaru jest to, że się go łatwo usuwa. 0.03 to jest grubość włosa, tutaj jaca pisał że hylomar dał radę uszczelnić jego głowicę, no nie wiem jak to jest, według tego co podaje karta techniczna - czyli to 0.03 powinno się tego nie stosować, nawet uszczelka może utworzyć szczelinę większą niż 0.03 z łatwością....
Więc raczej reinz????
1. Czyścimy bardzo dokładnie gwinty śrub i otworów w bloku, śruby smarujemy smarem z MOS2
2. Odtluszczamy powierzchnie, smarujemy reinzem/hylomarem....
3 przykręcamy 5/10nm wstępnie
4. Czekamy z godzinę, po to żeby przy dokręcaniu nie wyciskać niepotrzebnie usczelniacza.
3. PO godzinie, dokręcamy 55NM...
4. Ustawiamy zawory i jedziemy rozgrzewajac silnik
5. Na gorącym silniku spuszczamy płyn chłodniczy, ustawiamy cylinder w górnym martwym na ssaniu (zawory poluzowane)
6. Luzujemy głowicę ale tak żeby nie podniosła sie nam na zaworach - ważne,
7. dokręcamy 65NM
Koniec.......
Możemy spróbować od razu zakręcić 65NM...