Teraz jest 27 kwi 2024, o 16:21

Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i patenty

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 19 mar 2016, o 14:40

0.02 w stosunku do czego? Skąd wnioskujesz 0.02 zużycia? Na pewno tyle nie będzie po 70tys. Historie krążą o przebiegach rzędu 300tys. Japonia składa różnie silniki z tego co wnioskuję. W miejscu niewypracowanym na tuleji bylo 0.06 do tłoka. Na górze miałem okolice 0.075. Silnik złożyłem na 0.04. Chodzi super na razie co dalej zobaczymy. Uważam, że teraz mój silnik jest lepszy niż 30 letni, nie remontowany, zajeżdzony bo to się nie psuje bo to cx. Te motocykle nie są aż tak super trwale w ich newralgicznych punktach. Dochodzi jeszcze wiek i przebieg i zazwyczaj trudna historia serwisowa. Czy się nie remontuje.. nie wiem. Dla.mnie silnik CXa to po prostu normalny spalinowy silnik, nie ma w nim cudów typu spieki ceramiczne czy inne jak to bywa w nowych. Czy będzie chodził pożyjemy zobaczymy. Trochę o remoncie masz w moim wątku..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez Misiek » 19 mar 2016, o 16:01

Wymiar nowego cylindra znalazłem na angielskim forum i mój szlifierz zmierzył mój cylinder średnicówką więc w łatwy sposób można sprawdzić wyrobienie jeżeli wiemy jaki wymiar ma fabrycznie nowy cylinder. Największy przebieg jaki widziałem w CX'ie na własne oczy to 420tys. bez remontu, ostatnie 80tys. na ceramizerze bo brał już dużo oleju.

Wytrzymałość to jedno, wiek to drugie to, że przez 30 lat coś jest niezawodne nie oznacza że będzie takie przez kolejne lata. Tyczy się to wszystkiego czy to samochód czy motocykl. Chyba każdy z posiadaczy klasyków się z tym liczy. Moim motocyklem zamierzam przejeżdżać rocznie jakieś 2tys km. Taki przebieg dla starego wyjadacza, który cx'ami zjeździł pół kontynentu wyda się śmieszny. Mimo wszystko wierze, że konstrukcja tego silnika pod pewnymi względami przewyższa inne 500tki a nawet jeśli coś się popsuje to mam głowę i ręce.

Jest jedna rzecz, która łączy stare japońskie motocykle i nowe chińskie. Ciągłe majsterkowanie, w przypadku tych pierwszych robimy to z entuzjazmem, drugich z czystej konieczności.

EDIT: Szopen wszystko zależy od spasowania, na tą chwilę nie mogę znaleźć tych wymiarów 0,04 to dość ciasno spasowany tłok ciaśniej chyba niż w serii. Sam jestem zwolennikiem ciasnego pasowania ale tylko w przypadku jak sam docieram silnik.
EDIT2: Znalazłem teraz info że luz tłoka w serii wynosi 0,1mm to dość dużo obstawiałem jakieś 0,06mm.
Ostatnio edytowano 19 mar 2016, o 16:10 przez Misiek, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 19 mar 2016, o 16:05

Nie wierze w 400tys na jednym wałku rozrządu tego motocykla. Wał korbowy może sie kręcić i 400tys. Ale po drodze wymiana 4 pomp olejowych walka i dzwigienek rozrzadu. Zużycie 0.02mm wskazuje na większy przebieg niż 70tys. (akurat kolega ma silnik z przebiegiem 65tys niby.... zero zużycia), i zawory też do wymiany bo w trzonkach zaworowych będą po prostu dziury...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 19 mar 2016, o 17:22

Misiek napisał(a):EDIT: Szopen wszystko zależy od spasowania, na tą chwilę nie mogę znaleźć tych wymiarów 0,04 to dość ciasno spasowany tłok ciaśniej chyba niż w serii. Sam jestem zwolennikiem ciasnego pasowania ale tylko w przypadku jak sam docieram silnik.
EDIT2: Znalazłem teraz info że luz tłoka w serii wynosi 0,1mm to dość dużo obstawiałem jakieś 0,06mm.


na temat spasowania Tobie nie odpowiem rzetelnie bo instrukcja nie podaje danych, podaje tylko dane do selekcji, i największy luz tłoka to 0.06 a najmniejszy to 0.02 obliczony przez odejmowanie średnicy cylindra do średnicy tłoka. 0.1mm to jest wartość klasyfikująca do szlifu. Jeśli popatrzysz na serwisówkę GL1000 zaś, a ona używa takich samych tłoków jak CX, to już japońce napisali najmniejszy luz 0.02 w serwisówce więc to się może zgadzać. Tak.... to jest ciasno, dlatego ostro srałem żarem że coś się stanie, ale wszystko jest ok.

Mój silnik fabrycznie był spasowany na 0.06... jeśli uwzględnilibyśmy zużycie tłoka - które jest w moim przypadku znikome, to 0.05...


a wracając do uszczelek UPG, zwróć uwagę na zdjęcia na uszczelki athena, one są pokrywane taką odbijającą światło warstwą, to coś z mojego doświadczenia wynika że przykleja uszczelkę do alu podczas pracy, lepsze uszczelki samochodowe są robione tak samo... także te chińskie to loteria.

Misiek napisał(a):Ja kupiłem zestaw z drugiego linku u Sebek motor, podejrzewam jednak że to jeden chłam. Motor zrobiłem typowo pod miasto więc jak coś pocieknie to daleko od domu nie będę :)
Jak chodzi silnik po remoncie? Odkąd pamiętam krąży opinia że japonii się nie remontuje bo nie będzie chodzić jak wcześniej. Prawda to? Na swoim mam nakręcone 70tysi ale wyrobienie na cylindrach jest rzędu 0,02mm na wcześniejszym forum Cx'ów ktoś mowił o wyrobieniach rzędu 0,10mm i dalej jeździł.
EDIT: Większość części do Cx'ów to chińszczyzna te wszystkie Tourmaxy itd. to przecież chiny są...



odniose się jeszcze do tego.... jak widać na zdjęciach nie jest to taki sam chłam, w tym drugim zestawie jest inny koleor uszczelek, materiał jest niebieski więc coś się tam różni. Jeśli chodzi o Tourmax to masz racje jest to przepakowywacz, ale w ich zestawach są dobre rzeczy, np kupując ich uszczelki przychodzą takie same jak w workach hondy, te same oznaczenia, numery itp. Te części tourmaxa to jeszcze z ręką na sercu można polecić, porównaj np chiński regulator napięcia za 100 zł, do tourmaxa za 350 czy 450 zł. Ten z tourmaxa będzie miał taką samą naklejkę co i fabryczny z motocykla, co innego, że mają tylko eksploatacje no ale cóż..

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 28 mar 2016, o 12:02

a ja teraz przejechałem 30 km i sucho.. zobaczym dalej ;-d

edit:
drugi wyjazd po południu i znowu rzygło <wnerw>

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 1 kwi 2016, o 23:28

Panowie pomocy! uszczelki mi znów padły... pytanie jakie sa dostepne najlepsze upg? do 500 zakładałem atheny kupowane przez larssoa na materiale "moto gasket 1.20" i było ok a przy 650 krawedz uszczelniajaca jest ciensza i te nie dały rady... macie jakies inne propozycje producentów?

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 1 kwi 2016, o 23:31

moj nr tel 693 904 722 jak by ktos miał jakies namiary na uszczelki...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 2 kwi 2016, o 08:03

a mówiłem Tobie, że tak będzie to nie posłuchałeś... trzeba było zrobić zdjęcie jak leży uszczelka to popatrzymy się zastanowimy.. telefon na PW...

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 4 kwi 2016, o 00:03

Spox ogarnie temat chciałem tylko wiedzieć na jakich uszczelkach Wy jezdzicie? Cx-a już nie jednego robiłem... samo dopasowanie uszczelek pozostawiało wiele do życzenia... dopasowalem pierścień sprężania i skrecilem, maszyna pali ale wybija kompresję w chlodziwo... miałem nadzieję że może macie jakiś sprawdzonych producentów upg...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 4 kwi 2016, o 08:38

wszystko Ci napisałem w wątku od razu...

Z tego co jestem zorientowany, do CX650 nikomu kupcze uszczelki nie uszczelniły, na zachodzie mają kasę i kupują oryginalne.

Wyjściem wydają się być.. albo uszczelki oryginalne, albo zdobyć uszczelki oryginalne i wysłać do kogoś kto dorabia uszczelki, taki zakład jest na dolnej marii panny w Lublinie, właściciel również posiada CXa500, zna temat... ale najlepiej gdybyś miał oryginalne uszczelki żeby mu wysłać na opomiarowanie. Do CX500 ja uszczelki oryginalne trzymam, obrysuje je w autocadzie, żeby poprawić otwory na płyn chłodniczy, ale do CX650 nie mam...


Gość na Dolnej Marii dorobi uszczelki, ale musiałbym mieć skan choćby tej podróby oraz zdjęcia, żeby ją skorygować, musiałbyś to wydrukować, położyć na cylindrze i sprawdzić czy to już jest to, i dopiero taki zarys wysłać jako prawidłowy do dorobienia.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości