Teraz jest 27 kwi 2024, o 16:16

Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i patenty

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 4 kwi 2016, o 10:05

i takie podejscie Szopen mi sie podoba, zdzwonimy sie, mam jeszcze uszczelki z "niebieskiego" tworzywa wiec moge jeszcze z nimi potworzyc póki co.

Online
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 4 kwi 2016, o 12:03

dostałem smsa ale na tych fotkach w telefonie słabo widać, lepiej zamieść na forum i powiedz co mam Ci zorbić, bo jedyne co widzę, że podniosłeś głowice i jest stara uszczelka przyklejona do bloku....

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 4 kwi 2016, o 12:19

spoko... to tylko pogladowo wysłałem, musze przysiedziec i ogarnac tego "fotosika" to cos wrzuce

Online
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 9 kwi 2016, o 21:07

Zrobiłem rozeznanie i dochodzenie jeszcze raz w sprawie tych uszczelek, teraz ty musisz zdecydować się co robić. Fakty są takie, nikomu się nie chce zrobić skanu oryginalnej uszczelki - trudno, pozostaje nam skan twojej podróby oraz korekty tak jak sugerowałem, druga zła wiadomość - nikomu nie udało się uszczelnić w żaden sposób 650ki na uszczelkach nieoryginalnych dostępnych na rynku - strata czasu i kasy. Na forum USA uszczelki wykonuje gość z Australii i oni u niego biorą - nie ma sensu, możemy zrobić uszczelkę w Polsce.

Cała rzecz polega na tym, że hondowska uszczelka ma pierścień metalowy sięgający otworów na chłodzenie, widać to tu, dokładna też jest, pi razy drzwi ok 1mm od krawędzi tulei zaczyna się uszczelka - równo na całym obwodzie:
Obrazek

Obrazek

Z drugiej strony ten pierścień jest ciut mniejszy.

Jeśli popatrzysz się na podjebe to nie ma co już dodawać:
Obrazek

Brak spasowana na krawędzi cylindra, strasznie cienki pierścień, niedokładność większa niż w przypadku hondy (która też mogłaby być wykonana lepiej), masz odpowiedź.

Więc teraz twój ruch, chcesz się babrać w g... no to jak wolisz, ja bym podszedł do tematu jak Tobie mówiłem... czapki do góry, dopracować niedoskonałości, wysłać kolesiowi dopracowane szablony i kazać mu zrobić takie same pierścienie... i musi być.


Gość ten co sprzedaje te uszczelki z Australii, sprzedaje je z takim opisem, wyczyścić powierzchnie styku, wyczyścić dokładnie otwory, gwinty do śrub oraz same śruby. Nasmarować śruby smarem Mos, położyć uszczelki, zakręcić, nie zalewać płynu, odpalić silnik na 90 sekund bez płynu, zgasić, zalać płynem. POjechać 50km i ostro w dupe, wygrzać uszczelki, wrócić, odkręcić śruby głowicy pół obrotu, a następnie znowu dokręcić, wskazany moment większy niż fabryczny. Oni stosują permatex, ten co ja użyłem przy uszczelkach (początek wątku), ale ja tego gówna nie polecam, zamiast tego zastosować warstwę reinza jak jaca...

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 11 kwi 2016, o 01:06

No to dałeś do pieca... już miałem temat 650 i happy end był A teraz klops... inwestujemy w Pl bo dobre bo polskie. Jedno jest pewne nie odpuszczę... jak masz czas w tym tyg to mozemy podjąć temat. Pozdro

Online
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 11 kwi 2016, o 08:47

gdybym miał blok u siebie to byłoby mniej kłopotu, trzeba zacząć od tego że musisz zeskanować uszczelkę nawet tą podróbę, lub... zrób zdjęcie bloku jak go wyczyścisz ale na 100% prostopadle do cylidra, jak to zrobisz.. nie wiem :)

Jeszcze jedna rzecz.... próbowałeś położyć uszczelkę CX500 na cylindrze 650? czy zarys zewnętrzny jest taki sam a różni się jedynie średnica tłoka? bo jeśli tak to jesteśmy w domu....

PS. ja bym nawet na podrobach 650 nie jeździł bo szkoda silnika, kto wie czy w jakimś tam stopniu płyn nie dostaje się do oleju...

PS. nie wysyłaj mi zdjęc MMSem, wszystkie zdjęcia i treści zamieszczaj tu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez Piterrrrr » 11 kwi 2016, o 09:04

Teraz wszystko jasne. Swoją drogą ciekawi mnie, tyle jest firm produkujących zamienniki tych uszczelek. Na pewno mieli oryginał na przymiarkę. To czemu odpieprzają taką manianę zamiast zrobić taką samą....

Online
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 11 kwi 2016, o 09:12

Mało tego... dlaczego w 500tce nawet jeśli trafiamy na uszczelki z dobrze zwymiarowanym pierścieniem, to ciekną na boki jak u mnie czy u jacy. Chińska uszczelka nie jest jeszcze taka zła, ona ma inną wadę właśnie, dlatego jaca zyskał stosując REINZa....

W oryginalnej uszczelce pierścień cylindra jest wykonany z miedzi, ładnie się układa, w podróbie jest wykonany z cienkiej blachy stali, dochodzi do tego że pierścień jest wyższy sporo od płaszczyzny uszczelki.

Obrazek

Na tej fotce aż 20dychy... i dzieje się to co u mnie, cylinder jest doszczelniony, ale sama uszczelka nie jest wystarczająco ściśnięta i pozamiatane. Co jeszcze, uszczelka hondy oryginał ma 1mm... ta ma 1.25 :) i 1.45mm na pierścieniu... ciekawe ile tracimy sprężania przez to, ale z 0.5 bara?

Nie uwierzycie nawet, ale kiedyś jeszcze zaraz po kupnie CXa odkręcałem głowicę na swoich oryginalnych uszczelkach - bo dziwnym trafem na moim złomie były uszczelki oryginalne... pociekł płyn na boki... dokręciłem z powrotem jak stara szkoła mówi i było ok..... :) Później czytam na forum o jakimś cieknięciu myślę... co oni pier..... znowu mają problemy jak przedszkolaki... a jednak. Te uszczelki moje pewnie teraz bym je założył i byłoby git. A popatrz na poprzednie strony z porównaniem uszczelek dół i góra, i popatrz się na niby dobrą markę athena i na pierścień... jaka jest różnica średnic i jak denne wykonanie.

Przy takich różnicach jednemu uszczelni, drugiemu nie, kwestia szczęścia.

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez Piterrrrr » 11 kwi 2016, o 11:36

Różnica 0,20 to jednak jest trochę...Poza tym stal jest twardsza od miedzi... Wiadomo czemu ciekło. A tak z ciekawości oryginalne fabryczne Hondowskie są do dostania?

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez jaca cx » 11 kwi 2016, o 12:34

A czasem w David Silver Spares ?
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości