Teraz jest 30 kwi 2024, o 22:16

Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i patenty

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez Piterrrrr » 20 lut 2016, o 13:58

Pytanie czy reinz jest odporny na płyn chłodniczy?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez szopen » 20 lut 2016, o 16:38

jest średnio odporny, karty techniczne specyfików określają starzenie kiedy uszczelniacz poddany jest olejowi, glikolowi czy temperaturze. Wartości średnie oscylują w wartościach, że tak powiem wystarczających, działa to tak, że mamy sobie reinza on ma napisane np 300stopni wytrzymałości.. ale jest to wytrzymałość krótkotrwała, w karcie technicznej masz napisane na jak długo można uszczelniacz takiej temperaturze poddać. Normalnie jest odporny do 250stopni ale jeśli pracuje w wyższych temperaturach to jego wytrzymałość znowuż spada, w kartach technicznych są wykresy. Do glikolu używam 5699

https://tds.us.henkel.com/NA/UT/HNAUTTD ... 699-EN.pdf

Zwróć uwagę na cure time np. niektórzy mówią że jak suchy to już jest.. nic bardziej mylnego, 100% wytrzymałość dopiero po 10 dniach w temperaturze pokojowej :) Ciekawą również tabelą w specyfikacji jest odporność chemiczna podana w %ntach

Chemical/Solvent Resistance

Aged under conditions indicated and tested @ 22 °C.
% of initial strength

Environment °C 100 h 500 h 1000 h
Multi-grade 120 95 95 90
Multi-grade 150 80 80 75
ATF (Dextron II oil) 120 70 85 75
ATF (Dextron II oil) -
Japanese Grade 150 75 65 35
Water/glycol 50/50 100 85 90 65

Jak widać np. uszczelniacz po 1000godzinach pracując w oleju ATF dexron II na rynek Japoński traci ponad 100% wstępnego wiązania, w wodzie i klikolu jest to 65% wytrzymałości wstępnej po 1000 godzin. Jak na tym tle przedstawia się reinz to trzeba czytać dokładnie karty techniczne i dobierać uszczelniacz do naszego zadania.

Kolejna tabela jest też ciekawa:
TYPICAL PERFORMANCE OF CURED MATERIAL
Adhesive Properties
After 14days @ 23 °C / 60±5% RH and 0.5 mm gap
Lap Shear Strength, ISO 4587:
Aluminum N/mm² 0.1 to 0.7
(psi) (15 to 102)
Zinc dichromate N/mm² 0.7 to 1.5
(psi) (102 to 213)
Mild steel (grit blasted) N/mm² 1.3 to 2.1
(psi) (189 to 305)
Aluminum (abraded) N/mm² 1.3 to 2.0
(psi) (189 to 290)

Jest to tabela przyczepności do materiału, np aluminiu, alumnium szczotkowane, stal piaskowana. Jak widzisz uzyskuje średni ok 1NM na mm2... czy na mm2 trzeba użyć 1NM żeby oderwać, na 10mm2 = 10nm... to nie mają... rzekłbym w pip, ale są uszczelniacze które dają np 3nm na 1mm2... wtedy na 10mm2 masz 30nm, to jest w cholere... w praktyce tylko odcięcie żyletką.


Nie wiem czy pamiętasz, ale kiedys wankster mówił żeby używać silokonu permatex rtv do glikolu, zarówno ten permatex jak i loctite są na takim samym wypełniaczu robione czyli oxime silicone rubber - cokolwiek to jest ma większą odporność na glikol, ale również odporność na olej i inne.


Rozpisuje się po to, żebyście podchodzili do tematu właściwie... nie ma idealnego uszczelniacza, można jedynie wybrać pi razy drzwi najlepszy do danego zastosowania. Ja np uwielbiam czerwony silikon, ten co śmierdzi octem.. jest idealny do połączeń w aucie wydechu... po 3 latach rozkręca się wydech i rozłącza się go jakbyś dopiero co go wczoraj skręcił <lol>

Reinz jest dobry do wszystkiego, jego zaletą jest że jest czarny, ciągliwy, ale nie jest tak np przyczepny jak beżowy dirko. Jak w tamtym roku robiliśmy z salomonem testy przyklejając do gołej odtłuszczonej blachy uszczelnacz wody, to chcąc go oderwać pogięliśmy sprężyne wszystko się rozpadło, a uszczelniacz jak trzymał się blachy tak się trzymał. Zależy co potrzebujesz bo reinz z mojej praktyki wynika że nie trzyma tak mocno..

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez szopen » 23 lut 2016, o 00:45

To już dopiszę również i w tym wątku. Po odpaleniu silnika pojawiły mi się kropelki na rantach uszczelki, motocykl rozgrzał się do 1/4 skali wskaźnika temperatury. W tym momencie nie wiem co nie wytrzymało, czy kompresja przedostaje się do płynu chłodniczego - wtedy żaden uszczelniacz nie pomoże = uszczelka jest marnej jakości, czy też może ten środek permatex nie dał rady - obstawiam właśnie to drugie.

W takim razie, to już nie pierwszy raz słyszę że uszczelki kupcze potrafią na CXach cieknąć i że dzieją się cuda. Jeśli Jaca przesmarował uszczelkę pod głowicę reinzem i to działa to nie ma nad czym się zastanawiać kupując uszczelki kupcze. Należy robić tak jak on bo u mnie permatex wychodzi na to, że nie spełnił swojej roli.

Obrazek

PS.
nadal nie polecam reinza do oringów - oringi trzymają wszystkie cacuś, uszczelki papierowe karterów też... poziom oleju się nie podnosi, czyli wszystko jest szczelne.

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez jaca cx » 23 lut 2016, o 12:01

Użyłem też kiedyś hylomar i też trzymało może na to nie ma reguły , ale reinz naprawdę daje rade ostatnio regenerowałem dzwigienkę sprzęgła bo końcówka cięgna w niej latała i ostatni dekiel który nie był posmarowany już jest <lol> puki co tam gdzie mam ten uszczelniacz to jest szczelnie <okok> najlepiej jest kupić tą tubkę
Obrazek
praktyczna jest przy następnym użyciu ściągasz tylko zastygniętą końcówkę i działasz ;)
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez szopen » 23 lut 2016, o 16:20

Panie ja już dzisiaj dokręcałem szpilki i co najmniej dwie wymagały dokręcenia tak na fest, reszte dokręciłem lekko z czuciem. Dzwoniłem również do człowieka który dorabia uszczelki na dolnej marii panny w lublinie, oni robią to dobrze. POwiedziałem mu o co chodzi, to powiedział mi że jego (on też ma okazuje się cxa) uszczelka kropelkowała jakiś czas zanim ostatecznie się wszystko ustabilizowało. Dam temu silnikowi trochę więcej czasu na rozgrzanie się.

Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez jaca cx » 24 lut 2016, o 13:09

Czyli tak jak się powinno robić panie ;) oby się ustabilizowało .
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez Piterrrrr » 24 lut 2016, o 14:17

Oby oby bo szkoda zdejmować głowicę.

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez masa03 » 13 mar 2016, o 01:31

Witam. Ja zakupiłem uszczelki przez Larssona ale czy to coś lepiej niż allegro to nie wiem... faktycznie nie są idealnie dopasowane ale jak już mam to założę najwyżej rozbiórkę jeszcze raz <mysli> a Wy gdzie kupujecie ulg?

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez masa03 » 13 mar 2016, o 01:33

Sorry za przeinaczone wyrazy (rozbiorę upg) ... translator

Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez szopen » 13 mar 2016, o 10:31

doszły CI uszczelki? może najpierw pokaż jak tobie one leżą na cylindrze, z tego co słyszałem w 650 zamienniki są bardzo niedokładne... (usiądź na spokojnie i przejrzyj forum, nazbierało się już sporo potrzebnej wiedzy)

Podobna sytuacja jest w CX500, jest kilka rodzai uszczelek na rynku i żadna nie leży właściwie, nawet hondowskie nie leżą tak jak trzeba, ale ratuje je to że są z dobrego materiału, który wydaje się od temperatury puchnąć i uszczelniać.

Przykładowe uszczelki i niedoskonałości uszczelek, na rynku jest 4 firmy.
Obrazek

Uważaj bo wszystkie te uszczelki mają pewien myk, jak je kładziesz na cylinder to wydaje się, że źle leżą, ale tak ma być, bo w CXie dokładnie tak idzie granica głowicy, gdyby nie było tych wyobleń na uszczelce, to wtedy zawory ssące uderzyłyby w pierścień uszczelki. Tu akurat masz chińską uszczelke z zestawu TOP-END za ok. 100 zł na allegro. Co dziwne ta uszczelka świetnie leży w porównaniu do tych, które pokaże za moment, ale jej problem jest w tym że materiał nie puchnie i jak widzisz po moim przykładzie, złożyłem silnik, blok był planowany, głowice też i od razu wycieki. Zrobiłem już 120km i jest coraz lepiej, ale wydaje mi się że czeka mnie zrzucenie głowic ponowne. W dodatku zaczynam podejrzewać (a nie mierzyłem), że uszczelka jest wyższa sporo od oryginału i dlatego są różnice w kompresji. Tak to wygląda i tak ma być... oczywiście nie może być tak, żeby pierścień pracował na krańcu tuleji cylindra..
Obrazek

Inne uszczelki do porównań jak leżą z powyższych to tak:
Oryginał:
Obrazek

Obrazek

Motomike.eu
Obrazek

Athena:
widać że ma ciut grubszy pierścień w okół tuleji, ale i inne niedoskonałości:
Obrazek

w athenie głębokość tego wyoblenia ma 3mm, oryginalna honda ma 2mm
Obrazek

CMS:
Obrazek

Obrazek

Chińczyk
Obrazek

W chińczyku otwory na kołki centrujące trzeba troszkę poprawić:
Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości