Teraz jest 28 mar 2024, o 23:23

Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i patenty

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 559
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

Post przez jaca cx » 18 kwi 2016, o 19:12

jaca cx napisał(a):Ja mam cały silnik złożony na reinz i żadnych wycieków hylomar też miałem w poprzednim silniku i nie było problemów ze szczelnością ;) ale czemu nie wypróbować czegoś dedykowanego <tak>
o pisałem już o tym ;)
Jeśli nie żyjesz na krawędzi to zajmujesz za dużo miejsca!

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 10 maja 2016, o 13:13

Dobra więc ostateczna procedura dla zakręcania uszczelek dla CX500 jest taka.....

Czyścimy cylindry, smarujemy reinzem bądź hylomarem - który jest lepszy? Musicie wybrać sami... Obydwa mają taką samą odporność na temperaturę, reinz wypełnia ubytki większe niż 0.2, hylomar M zaś tylko do 0.03mm. Zaletą hylomaru jest to, że się go łatwo usuwa. 0.03 to jest grubość włosa, tutaj jaca pisał że hylomar dał radę uszczelnić jego głowicę, no nie wiem jak to jest, według tego co podaje karta techniczna - czyli to 0.03 powinno się tego nie stosować, nawet uszczelka może utworzyć szczelinę większą niż 0.03 z łatwością....

Więc raczej reinz????

1. Czyścimy bardzo dokładnie gwinty śrub i otworów w bloku, śruby smarujemy smarem z MOS2
2. Odtluszczamy powierzchnie, smarujemy reinzem/hylomarem....
3 przykręcamy 5/10nm wstępnie
4. Czekamy z godzinę, po to żeby przy dokręcaniu nie wyciskać niepotrzebnie usczelniacza.
3. PO godzinie, dokręcamy 55NM...
4. Ustawiamy zawory i jedziemy rozgrzewajac silnik
5. Na gorącym silniku spuszczamy płyn chłodniczy, ustawiamy cylinder w górnym martwym na ssaniu (zawory poluzowane)
6. Luzujemy głowicę ale tak żeby nie podniosła sie nam na zaworach - ważne,
7. dokręcamy 65NM

Koniec.......

Możemy spróbować od razu zakręcić 65NM...

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 18 maja 2016, o 10:08

Wrzuć linka lub foto na tego reinzera

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 18 maja 2016, o 10:36

Reinz reinzosil... google


 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 18 maja 2016, o 23:23

thenkju <luzik>
a co z permatex? lepszy reinz?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 18 maja 2016, o 23:31

permatex to spray.. odpuścić... chyba że chcesz jeszcze eksperymentować to są silikony miedziane, ma je permatex i loctite... ale.. skoro reinz działa to nie kombinowalbym...

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 19 maja 2016, o 06:10

Ok posłucham, mam nadzieję ze to ostatnie uszczelki jakie kupilem

Avatar użytkownika
 
Posty: 9467
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez szopen » 22 wrz 2016, o 07:48

A więc rzecz następująca, rozbierawszy wczoraj silnik, zmierzyłem mikrometrem uszczelkę głowicy. To jest tak, uszczelka hondy ma 1.10 stara, czyli mogła mieć góra 1.20mm jako nowa.

Chińska, wyciągnięta z silnika ma miejscami 1.50mm, z nałożonym sprayem miedzianym. Także.. ja teraz zrobię uszczelki 1mm, one siądą przy składaniu ale tym razem posmaruje je reinzem to będzie troche wyżej.

Wracając jeszcze do tego sprayu miedzianego, ja bym go ponownie nie zastosował, przez ten spray uszczelka nie przykleiła się do powierzchni bloku ani głowic, miejscami jedynie, jest duża szansa że gdyby nie było tego sprayu to ten materiał przykleiłby się całą powierzchnią i nie byłoby problemu......

 
Posty: 271
Dołączył(a): 5 mar 2016, o 18:55
Lokalizacja: Szamotuły Wlkp
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

Post przez masa03 » 26 wrz 2016, o 18:37

zastanawiam sie jeszcze nad uszczelniaczem DIRKO... podobny w parametrach do reinza

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości