Strona 8 z 12

Re: Uszczelniacz Permatex pod glowicę...

PostNapisane: 18 kwi 2016, o 19:12
przez jaca cx
jaca cx napisał(a):Ja mam cały silnik złożony na reinz i żadnych wycieków hylomar też miałem w poprzednim silniku i nie było problemów ze szczelnością ;) ale czemu nie wypróbować czegoś dedykowanego <tak>
o pisałem już o tym ;)

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 10 maja 2016, o 13:13
przez szopen
Dobra więc ostateczna procedura dla zakręcania uszczelek dla CX500 jest taka.....

Czyścimy cylindry, smarujemy reinzem bądź hylomarem - który jest lepszy? Musicie wybrać sami... Obydwa mają taką samą odporność na temperaturę, reinz wypełnia ubytki większe niż 0.2, hylomar M zaś tylko do 0.03mm. Zaletą hylomaru jest to, że się go łatwo usuwa. 0.03 to jest grubość włosa, tutaj jaca pisał że hylomar dał radę uszczelnić jego głowicę, no nie wiem jak to jest, według tego co podaje karta techniczna - czyli to 0.03 powinno się tego nie stosować, nawet uszczelka może utworzyć szczelinę większą niż 0.03 z łatwością....

Więc raczej reinz????

1. Czyścimy bardzo dokładnie gwinty śrub i otworów w bloku, śruby smarujemy smarem z MOS2
2. Odtluszczamy powierzchnie, smarujemy reinzem/hylomarem....
3 przykręcamy 5/10nm wstępnie
4. Czekamy z godzinę, po to żeby przy dokręcaniu nie wyciskać niepotrzebnie usczelniacza.
3. PO godzinie, dokręcamy 55NM...
4. Ustawiamy zawory i jedziemy rozgrzewajac silnik
5. Na gorącym silniku spuszczamy płyn chłodniczy, ustawiamy cylinder w górnym martwym na ssaniu (zawory poluzowane)
6. Luzujemy głowicę ale tak żeby nie podniosła sie nam na zaworach - ważne,
7. dokręcamy 65NM

Koniec.......

Możemy spróbować od razu zakręcić 65NM...

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 18 maja 2016, o 10:08
przez masa03
Wrzuć linka lub foto na tego reinzera

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 18 maja 2016, o 10:36
przez szopen
Reinz reinzosil... google

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 18 maja 2016, o 11:05
przez Piterrrrr

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 18 maja 2016, o 23:23
przez masa03
thenkju <luzik>
a co z permatex? lepszy reinz?

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 18 maja 2016, o 23:31
przez szopen
permatex to spray.. odpuścić... chyba że chcesz jeszcze eksperymentować to są silikony miedziane, ma je permatex i loctite... ale.. skoro reinz działa to nie kombinowalbym...

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 19 maja 2016, o 06:10
przez masa03
Ok posłucham, mam nadzieję ze to ostatnie uszczelki jakie kupilem

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 22 wrz 2016, o 07:48
przez szopen
A więc rzecz następująca, rozbierawszy wczoraj silnik, zmierzyłem mikrometrem uszczelkę głowicy. To jest tak, uszczelka hondy ma 1.10 stara, czyli mogła mieć góra 1.20mm jako nowa.

Chińska, wyciągnięta z silnika ma miejscami 1.50mm, z nałożonym sprayem miedzianym. Także.. ja teraz zrobię uszczelki 1mm, one siądą przy składaniu ale tym razem posmaruje je reinzem to będzie troche wyżej.

Wracając jeszcze do tego sprayu miedzianego, ja bym go ponownie nie zastosował, przez ten spray uszczelka nie przykleiła się do powierzchni bloku ani głowic, miejscami jedynie, jest duża szansa że gdyby nie było tego sprayu to ten materiał przykleiłby się całą powierzchnią i nie byłoby problemu......

Re: Uszczelki głowicy - temat zbiorczy, uszczelnienie i pate

PostNapisane: 26 wrz 2016, o 18:37
przez masa03
zastanawiam sie jeszcze nad uszczelniaczem DIRKO... podobny w parametrach do reinza