przez szopen » 11 lut 2019, o 21:09
Przy okazji, jeśli chodzi o zgrzyty to... nie wiem jak wbijasz bieg, motorki mają tendencje do głośnego wbijania jedynek, szczególnie jak np teraz robisz próby gdzie olej jest w pełni nie rozgrzany i "sprzęgło ciągnie", zobacz czy nie ma tak że motocykl stoi na luzie a tylne koło się obraca...
Spróbuj wbijać energiczniej, zobacz też na regulacje sprzęgła, skrzynia jest kłowa niesynchronizowana. Najczęstsza usterką takich skrzyń nie są zgrzyty przy zapinaniu biegu bo to jest domeną właśnie skrzyń synchronizowanych gdzie wyrabiają się pierścienie synchronizatora (na stożku), nie występuje wyhamowanie kółek współpracujących..., najczęstszymi usterkami skrzyń kłowych to wybijanie biegu, czyli kiedy na kłach zrobi ci się "ścin" lub nastąpi zużycie kła i wtedy biegi się wypinają... ale to się tobie nie dzieje..... więc są dwie możliwości... albo podczas wbijania biegu kółka są dalej napędzane i stąd te zgrzyty - tu byłby problem z niewysprzęganiem i tak nie może być bo zniszczysz kły i wtedy zacznie się wybijanie biegów bądź, wyrąbane łożyskowanie (tuleje ślizgowe) kół zębatych na wałkach i wtedy kły nie trafiają Ci w otworki.... ale to znowu rzadko... potrafią wyrobić się "widełki" na wybieraku i nie "dociskają" koła zębatego wystarczająco.. ale w CXie.. wątpie..