Teraz jest 3 maja 2024, o 17:44

Regulacja gaźników w CX-ie

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez juhass » 8 kwi 2019, o 20:40

Witajcie,
otóż bogatszy o wiedzę z manuala postanowiłem zająć się swoimi gaźnikami. Objawy- moto nieco przymulał, w sensie w średnim zakresie miał dziurę w obrotach- do tego od czasu do czasu lubił strzelić w komin przy schodzeniu z obrotów, przy hamowaniu silnikiem. Nie wiem czy to normalne w cx ale wątpię więc działam.
To tak- na pierwszy front przegląd gaźników- wyczyszczenie i przedmuchanie kanalików. Chciałem ustawić poziom paliwa jak opisano w manualu ale mam plastikowe pływaki i nie widzę tam możliwości korekty tego parametru.
No nic- idziemy dalej- profilaktyczna wymiana membran air-cut bo stare spękane i jakieś takie workowate były.
Składam odpalam i biorę się za regulację.
Z góry uprzedzam że nie mam doświadczenia w ustawianiu składu mieszanki w pojazdach wielogaźnikowych- robiłem to wielokrotnie w jawie ale tam jest prosto.
No ale skusił mnie manual- niby procedura ta sama- odkręcić śrubę składu o 2 obroty i dalej kręcąc szukać momentu gdy moto pracuje najrówniej- później to samo dla drugiego gaźnika.
Tutaj wychodzi mój brak doświadczenia chyba albo mam coś źle. Otóż w jawie kręcąc składem mieszanki moto reaguje- w sensie zmieniają się obroty, równomierność pracy niemal od razu.
Tutaj kręce i kręce i jakbym nie ustawiał to nie widzę różnicy. Spodziewałem się że moto będzie albo gasnąć przy skrajnych pozycjach albo obroty lecieć. Nic- zupełnie nic z tego.
Olałem sprawę, zostawiłem odkręcone chyba o 2 obroty i zrobiłem mniej więcej synchronizację własnoręcznie popełnionym "wakumetrem" z dykty i węźyka 8mm. ;)
Moto chodzi- w niedziele przejażdżka z 80km i jest dużo lepiej- dziury w obrotach niema pracuje znacznie lepiej- no może dół słabszy ale do akceptacji. Do tego jakoś nierównomiernie schodzi do obrotów jałowych- w sensie lubi się na chwilę zatrzymać na 1500obr a po chwili schodzi do tych 1100. Czasem delikatnie "parcha" w wydech albo gaźniki. Generalnie nie jest idealnie.
Po powrocie kontrola świec i tak- prawy baardzo ubogo bo siwy kolor lewy nieco lepiej ale też bez szału. wyczyściłem i odkręciłem dysze składu w prawym cyl o 1 obrót w lewym o pół. Mam plan przejechać troche i znów sprawdzić ale tak to do końca sezonu mogę składu nie ustawić. ;)
Do rzeczy- czy ja coś robię źle czy coś mam nie tak z gaźnikami że na śrubę składu nie reagują praktycznie??

Online
Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 8 kwi 2019, o 20:43

Czystosc gaznika. Sklad 2.5 obrota. Dobra synchronizacja i ma chodzić

 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez juhass » 8 kwi 2019, o 20:52

Kiedy po mojemu mam czyste- rozebrane, przedmuchane, przemyte ekstrakcyjną. Czy moto ma reagować na kręcenie składem mieszanki jakoś "zauważalnie" czy jednak robi się to w tych gaźnikach nieco na czuja?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 8 kwi 2019, o 21:01

Tak reaguje. Wykręcając podnosisz obroty i śrubą główną obniżasz. Tak się robi zazwyczaj ale Szopen twierdzi, że w CX to nie sprawdza się. Też z tym walczę teraz.

Online
Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 8 kwi 2019, o 21:27

radzę ustawić na te 2.5 obrota i zrobić sobie 3tys km, następnie odkręcić na 3.5... gwarantuje wam że poczujecie mulenie i to że mieszanki jest za dużo.... przy 2 obrota motocykl jest jakby ciut zrywniejszy do połowy skali ale na wysokich obrotach jest słabszy... 2.5 obrota to jest bardzo dobre ustawienie i nie za wiele się już od tego zyska. Powodem waszych problemów mogą być brudne tuby emulsyjne wolnych /średnich obrotów. JackJan - hamulec też męczyłeś temat bardzo długo a powód był prozaiczny... brud....

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 9 kwi 2019, o 10:25

Ale co jeśli przy wykręceniu o 2,5 obrotu śruby składu moto nie kręci się i strzela a przy większej większym wykręcaniu stabilizuje się?
Czy te 2,5 obrotu to na sztywno a przyczyna dławienia leży gdzie indziej?

Online
Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 9 kwi 2019, o 12:33

Powiem tak. Gaźników nie robilem ludziom do cxa duzo. Moze 10 ktore wysylalem. Na miejscu robilem tego na motocyklach drugie tylr. Zawsze 2.5 obrota i chodzi. Mialem jedyny raz problemy z gaznikiem macieja z ktorym nie doszedlem ładu temat zalega. Ale tak to uwazam ze jesli nie chodzi na 2.5 to trzeba szukac przyczyny. Malo tego.. cx chodzi i na pol obrota tylko strasznie slabo sie zbiera..

 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez juhass » 10 kwi 2019, o 18:33

Dziękuję za odpowiedzi. W sobotę przetestuję nastawy na 2,5 obrotu i zobaczę co się wydarzy. ;)

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 10 kwi 2019, o 20:04

Ja złożyłem swoje gaźniki. Chodzi stabilnie na 2,5 obrotu ale d... nie urywa. Moc taka sama jak przy wykręceniu śruby na 5 obrotów. Gaźniki na bank czyste (dwukrotne mycie w ultra i dmuchanie), wszystkie oringi nowe. Jednak wydaje mi się, że dalej zbyt wolno z obrotów schodzi...chyba, że tak ma być przy gaźniku mechanicznym i nie reaguje na ruch manetką jak podciśnieniowy w Yamasze. Nie mam porównania bo nigdy CX nie miałem okazji posłuchać. Co o tym sądzicie...?
Jeszcze jedno, linki wymieniłem są 3cm dłuższe od starych ichoć na jałowo chodzą jak masełko to po złożeniu ciężko jak diabli. Jak powinny być poprowadzone?

Online
Avatar użytkownika
 
Posty: 9478
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 10 kwi 2019, o 20:29

Czy synchronizujesz na jakichś zegarach czy jak to robisz?

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości