Teraz jest 19 kwi 2024, o 15:55

Regulacja gaźników w CX-ie

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez juhass » 8 kwi 2019, o 20:40

Witajcie,
otóż bogatszy o wiedzę z manuala postanowiłem zająć się swoimi gaźnikami. Objawy- moto nieco przymulał, w sensie w średnim zakresie miał dziurę w obrotach- do tego od czasu do czasu lubił strzelić w komin przy schodzeniu z obrotów, przy hamowaniu silnikiem. Nie wiem czy to normalne w cx ale wątpię więc działam.
To tak- na pierwszy front przegląd gaźników- wyczyszczenie i przedmuchanie kanalików. Chciałem ustawić poziom paliwa jak opisano w manualu ale mam plastikowe pływaki i nie widzę tam możliwości korekty tego parametru.
No nic- idziemy dalej- profilaktyczna wymiana membran air-cut bo stare spękane i jakieś takie workowate były.
Składam odpalam i biorę się za regulację.
Z góry uprzedzam że nie mam doświadczenia w ustawianiu składu mieszanki w pojazdach wielogaźnikowych- robiłem to wielokrotnie w jawie ale tam jest prosto.
No ale skusił mnie manual- niby procedura ta sama- odkręcić śrubę składu o 2 obroty i dalej kręcąc szukać momentu gdy moto pracuje najrówniej- później to samo dla drugiego gaźnika.
Tutaj wychodzi mój brak doświadczenia chyba albo mam coś źle. Otóż w jawie kręcąc składem mieszanki moto reaguje- w sensie zmieniają się obroty, równomierność pracy niemal od razu.
Tutaj kręce i kręce i jakbym nie ustawiał to nie widzę różnicy. Spodziewałem się że moto będzie albo gasnąć przy skrajnych pozycjach albo obroty lecieć. Nic- zupełnie nic z tego.
Olałem sprawę, zostawiłem odkręcone chyba o 2 obroty i zrobiłem mniej więcej synchronizację własnoręcznie popełnionym "wakumetrem" z dykty i węźyka 8mm. ;)
Moto chodzi- w niedziele przejażdżka z 80km i jest dużo lepiej- dziury w obrotach niema pracuje znacznie lepiej- no może dół słabszy ale do akceptacji. Do tego jakoś nierównomiernie schodzi do obrotów jałowych- w sensie lubi się na chwilę zatrzymać na 1500obr a po chwili schodzi do tych 1100. Czasem delikatnie "parcha" w wydech albo gaźniki. Generalnie nie jest idealnie.
Po powrocie kontrola świec i tak- prawy baardzo ubogo bo siwy kolor lewy nieco lepiej ale też bez szału. wyczyściłem i odkręciłem dysze składu w prawym cyl o 1 obrót w lewym o pół. Mam plan przejechać troche i znów sprawdzić ale tak to do końca sezonu mogę składu nie ustawić. ;)
Do rzeczy- czy ja coś robię źle czy coś mam nie tak z gaźnikami że na śrubę składu nie reagują praktycznie??

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 8 kwi 2019, o 20:43

Czystosc gaznika. Sklad 2.5 obrota. Dobra synchronizacja i ma chodzić

 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez juhass » 8 kwi 2019, o 20:52

Kiedy po mojemu mam czyste- rozebrane, przedmuchane, przemyte ekstrakcyjną. Czy moto ma reagować na kręcenie składem mieszanki jakoś "zauważalnie" czy jednak robi się to w tych gaźnikach nieco na czuja?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 8 kwi 2019, o 21:01

Tak reaguje. Wykręcając podnosisz obroty i śrubą główną obniżasz. Tak się robi zazwyczaj ale Szopen twierdzi, że w CX to nie sprawdza się. Też z tym walczę teraz.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 8 kwi 2019, o 21:27

radzę ustawić na te 2.5 obrota i zrobić sobie 3tys km, następnie odkręcić na 3.5... gwarantuje wam że poczujecie mulenie i to że mieszanki jest za dużo.... przy 2 obrota motocykl jest jakby ciut zrywniejszy do połowy skali ale na wysokich obrotach jest słabszy... 2.5 obrota to jest bardzo dobre ustawienie i nie za wiele się już od tego zyska. Powodem waszych problemów mogą być brudne tuby emulsyjne wolnych /średnich obrotów. JackJan - hamulec też męczyłeś temat bardzo długo a powód był prozaiczny... brud....

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 9 kwi 2019, o 10:25

Ale co jeśli przy wykręceniu o 2,5 obrotu śruby składu moto nie kręci się i strzela a przy większej większym wykręcaniu stabilizuje się?
Czy te 2,5 obrotu to na sztywno a przyczyna dławienia leży gdzie indziej?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 9 kwi 2019, o 12:33

Powiem tak. Gaźników nie robilem ludziom do cxa duzo. Moze 10 ktore wysylalem. Na miejscu robilem tego na motocyklach drugie tylr. Zawsze 2.5 obrota i chodzi. Mialem jedyny raz problemy z gaznikiem macieja z ktorym nie doszedlem ładu temat zalega. Ale tak to uwazam ze jesli nie chodzi na 2.5 to trzeba szukac przyczyny. Malo tego.. cx chodzi i na pol obrota tylko strasznie slabo sie zbiera..

 
Posty: 24
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:34
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez juhass » 10 kwi 2019, o 18:33

Dziękuję za odpowiedzi. W sobotę przetestuję nastawy na 2,5 obrotu i zobaczę co się wydarzy. ;)

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 10 kwi 2019, o 20:04

Ja złożyłem swoje gaźniki. Chodzi stabilnie na 2,5 obrotu ale d... nie urywa. Moc taka sama jak przy wykręceniu śruby na 5 obrotów. Gaźniki na bank czyste (dwukrotne mycie w ultra i dmuchanie), wszystkie oringi nowe. Jednak wydaje mi się, że dalej zbyt wolno z obrotów schodzi...chyba, że tak ma być przy gaźniku mechanicznym i nie reaguje na ruch manetką jak podciśnieniowy w Yamasze. Nie mam porównania bo nigdy CX nie miałem okazji posłuchać. Co o tym sądzicie...?
Jeszcze jedno, linki wymieniłem są 3cm dłuższe od starych ichoć na jałowo chodzą jak masełko to po złożeniu ciężko jak diabli. Jak powinny być poprowadzone?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 10 kwi 2019, o 20:29

Czy synchronizujesz na jakichś zegarach czy jak to robisz?

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości