Teraz jest 25 kwi 2024, o 03:55

Regulacja gaźników w CX-ie

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 841
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 11:53
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez Henryk Kwinto » 11 kwi 2019, o 20:54

Może nieprawidłowo ułożone linki pod zbiornikiem i gdzieś blokuje?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 11 kwi 2019, o 21:01

Wyciągnąłem gaźniki , linki praktycznie po prostej. Ta zamykająca działa na zasadzie wypychania jej a nie wyciągania, sprężyna na nią nie oddziałuje dla mnie bezsensowna konstrukcja. Wywalam tą linkę.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 11 kwi 2019, o 21:03

no przecież nie może jej nic wyciągać bo wtedy musiałaby być jakaś sprężyna w rolgazie, ale zobacz że tylko raczej z tego co mi wiadomo masz problem z powrotem rolgazu, coś masz nie tak, przecież nikt na to nigdy nie narzekał...

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez bromba111 » 11 kwi 2019, o 21:07

Ale jaka to by miała być awaria w której ta powrotna linka ma nas ratować?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 11 kwi 2019, o 21:11

Lika otwierająca wpięta od przodu manetki, zamykająca od tyłu (od strony jeźdźca). Przy gaźniku otwierająca z tyłu, zamykająca przed nią (w stronę przodu). Chyba tak ma być? Jedno spostrzeżenie, w manetce otwór na linkę zamykającą jest obły (fasolka) tak ma być czy wyrobiona manetka i wpływa na opór w jakiś sposób?

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jerry » 11 kwi 2019, o 21:28

Ale jak to wypychania ?
To nie jest tak, że jak dodaję gazu to jedna linka jest wciągana a druga wypychana a ujmuję to odwrotnie ?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 11 kwi 2019, o 21:33

no tak po super głębszym zastanowieniu to jest jak mówisz bo.. dodając gazu naciągasz sprężyne przepustnicy, a jak puścisz to sprężyna przepustnicy ciągnie za rolgaz dając napęd lince powrotnej, więc nie jest tak że ona jest pchana przez gaźnik, tylko jest ciągnięta z powrotem przez linkę gazu..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 11 kwi 2019, o 21:33

Tak jest ale tą otwierająca sprężyna wciąga a tą zamykającą musisz ciągnąć bez wspomagania jakiegokolwiek czyli przy powrocie sprężyna przy gaźnikach ma podwójny opór do pokonania.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez szopen » 11 kwi 2019, o 21:34

no nie ma, po prostu rolgaz ciągnie linka gazu, i wtedy wyciąga ci linkę powrotną, według twojego toku myślenia to tam na dole w przepustnicy mechanizm ją wpycha w pancerz... nie jest tak..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja gaźników w CX-ie

Post przez jackjan73 » 11 kwi 2019, o 21:44

Szopen masz rację ale nie teoria jest przedmiotem naszych rozważań tylko praktyczny problem oporu jaki wywołuje linka zamykająca. Opisałem jak poskładane wszystko (chyba dobrze - nikt się nie wypowiedział?). Więc czemu bez niej chodzi dobrze a z nią nie?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości