Teraz jest 18 kwi 2024, o 16:54

Brak ładowania

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Brak ładowania

Post przez Przemysław1 » 28 kwi 2019, o 18:11

Witam w Hondzie Gl 500 nie ma ładowania,akumulator naladowalem na full, podłączyłem do motocykla, odpaliłem i miernik pokazywał nie całe 12v dodałem troszkę gazu napięcie stało w miejscu podczas pracy silnika odłączyłem plus w akumulatoze i motocykl odrazu zgasł. Padł regulator napiecia czy problem będzie z stojanem alternatora

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 28 kwi 2019, o 20:38

odepnij regulator i masz 3 żółte przsewody.. i tak... masz mieć przejśćie między każdym z nich, i nie możesz mieć przejścia do masy na żadnym z nich. następnie przestaw miernik w tryb prądu przemiennego, odpal motocykl i mierz po 2 przewody, na około 2000 obrotów powinieneś mieć min 30v i wraz z obrotami silnika więcej nawet po 100v.

Jeśli powyższe się zgadzają to altek jest dobry a padł regler, jeśli powyższego testu nie przechodzi to padł alternator z tymże... trzeba uważać bo alternatory padają z racji wieku, ale często jest tak że uzwojenie zwiera regulator więc zaraz jak zmienisz alternator wypadałoby obserwować sytuacje czy jest ładowanie, jeśli na nowym altku coś sie dzieje nie tak, zaniżone albo zawyzone ładowanie to od razu zmień regler..

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez Przemysław1 » 28 kwi 2019, o 21:33

Witam dziękuję Ci Szopen za powyższy opis jutro będę działał a uzwojenie alternatora znajduje się w tylnej części silnika? trzeba będzie go wyciągać do wymiany, regulator to mam pod akumulatorem

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 28 kwi 2019, o 21:34

wymiana alternatora to silnik w dół...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez Przemysław1 » 28 kwi 2019, o 21:35

Wyjasnisz mi dokładnie jak możesz

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 28 kwi 2019, o 22:08

silnik w dół, tylny dekiel aut, w środku siedzi alternator, przy okazji wymiana pompy wody jak już tam robisz, inspeckcja slizgów rozrzadu oraz łańcucha rozrządu, w miare potrzeb i w zależności tego co tam znajdziesz przegląd innych rzeczy na silniku.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez junioross » 27 sty 2020, o 20:37

szopen napisał(a):odepnij regulator i masz 3 żółte przsewody.. i tak... masz mieć przejśćie między każdym z nich, i nie możesz mieć przejścia do masy na żadnym z nich.(...)


Masz na myśli żółte przewody wychodzące z regulatora czy uzwojenia?

Też ma problemy z ładowaniem - 3.8V na jałowym - 7.6 przy 3000 obrotów!

Test statora wg programu z motofaction.org wyszedł dobrze. Iskrę mam na obu świecach więc alternator sam w sobie powinien być ok.

Podejrzewam w takim razie ten regulator napięcia i mierzę wchodzące do niego żółte kable i przejścia pomiędzy nimi brak - czy to znaczy, że jest uszkodzony?
Tak czy inaczej to już zamówiłem regulator z GSXR K8 bo mosfet jest bardzo wskazany przy akumulatorach z ogniw litowo-jonowych i lifepo4.
Zastanawiam się tylko czy mając zdemontowany regulator mogę sprawdzić jego sprawność multimetrem.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 27 sty 2020, o 21:12

mierzysz od strony altka, regulator też da się przemierzyć ale w twoim przypadku - 7.6v nie będzie winny regulator, w przypadku awarii choćby jednej diody prostowniczej regulator nie wypluwa prądu tylko się grzeje, można w tym przypadku "ominąć" część mostka prostowniczego (praca na dwa kable z altka przez sprawne sekcje) ale wtedy ładowanie będzie w granicach 13.3v na pełnych obrotach i to werjsa optymistyczna. Winnym będzie altek, ustawiaj się w kolejce po ignitecha (raczej)

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez junioross » 27 sty 2020, o 22:34

No właśnie tak niskie parametry mnie zaskoczyły.
Regulator się nie grzeje.

Nie mogę się doszukać wzorcowych parametrów bo nie posiadam też serwisówki.
Podczas pomiaru wyszły mi takie dane przy założeniu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

1/5 105.1
2/5 88.6
3/5 197
4/5 104.4
6/5 89.6
7/5 195.5
9/5 279.1
9/8 78.3

A/B 1
B/A 1
C/A 0.8

A , B , C nie mają też zwarcia do masy.

Obrazek

Jak już wspomniałem to nie znam wzorcowych parametrów ale jeśli wierzyć programowi ze strony motofaction.org to opory pomiędzy danymi pinami mieszczą się w granicach 5% odchyłki od parametrów fabrycznych.
Skoro na obie świece dają mocną iskrę to czy na pewno mój stojan kwalifikuje się do wymiany?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 27 sty 2020, o 22:39

nie wiem po co mierzysz te kostki. nie masz ladowania... interesuja cie tylko 3 zolte kable i nic więcej

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości