Teraz jest 19 kwi 2024, o 19:09

Brak ładowania

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez junioross » 27 sty 2020, o 23:25

szopen napisał(a):nie wiem po co mierzysz te kostki. nie masz ladowania... interesuja cie tylko 3 zolte kable i nic więcej


Mierzyłem żeby wykluczyć awarię stojana.
Jestem przekonany, że ma to jakieś znaczenie - tak samo jak pominięcie pomiaru impedancji pomiędzy pinem 8 a 5 - bo podobno ten odczyt nic nie wnosi. Ktoś mądrzejszy ode mnie opracował tą metodę i program - nie wnikałem bo pewnie wybiega poza moje ograniczone wąskimi ramami postrzeganie elektryki.

Co do 3 żółtych kabli to ta metoda również obejmuje ich pomiar - który w moim przypadku nie wykazał nieprawidłowości.
No chyba, że znasz inną metodę pomiaru albo wiesz, że ta z ich strony jest błędna.


Tak czy inaczej chcę zdiagnozować usterkę zamiast wymieniać na chybił trafił.
Wydać prawie 7 stów na ignitecha, do tego stojan z aprilla (sam nie wiem ile... 200-300..?) i jest ryzyko, że problem leży gdzie indziej bo nie został zdiagnozowany.

Ponowię pytanie. Czy jest sposób żeby zdiagnozować multimetrem sprawność zdemontowanego regulatora napięcia?

________________________________________________

Edit. W serwisówce Haynesa i na stronie Ignitech'a również podają ten sam sposób sprawdzenia stojana.

Czy te pomiary dają wymierne diagnozy? Wg nich mój stojan jest dobry.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 28 sty 2020, o 09:14

junioross napisał(a):Mierzyłem żeby wykluczyć awarię stojana.


to tylko 3 zółte kable...

junioross napisał(a):Jestem przekonany, że ma to jakieś znaczenie - t


aha spoko..... nie ma... ale skoro ma to mierz dalej..

junioross napisał(a):Wydać prawie 7 stów na ignitecha, do tego stojan z aprilla (sam nie wiem ile... 200-300..?) i jest ryzyko, że problem leży gdzie indziej bo nie został zdiagnozowany.


cała reszta alternatora którą uparcie mierzysz potrzebna jest do pracy oryginalnego modułu zapłonowego, i niestety nawet jak padnie część ładująca (3 żółte) a część CDI zostanie sprawna to nie opłaca się tego naprawiać czy wymieniać na inne używane, tu jedno ciągnie drugie, poczytaj sobie na forum jak to jest zbudowane i dlaczego nie ma sensu trwać przy oryginale w razie awarii któregoś z powyższych. Póki co ładowanie - 3 żółte kable oraz kostki z regulatora, cała reszta - układ zapłonowy. Jeśli chodzi o regulator to mierzysz diody mostka prostowniczego w te i we wte, na google masz tego od groma. mosfeta juz tak nie zmierzysz.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez junioross » 28 sty 2020, o 09:47

Więc skoro z pomiarów 3 żółtych kabli wynika, że mam przejście pomiędzy każdym z nich.
Żaden z powyższych pinów nie ma też przejścia do masy.
Czy w takim przypadku mogę uznać swój stojan za sprawny?

Co do sensowności moich pomiarów. Jak sam zauważyłeś ten test, który wykonałem potwierdza sprawność systemu potrzebnego do działania oryginalnego modułu CDI. Jeśli wyszłoby, że jest nie sprawny byłoby jasne, że nie ma sensu go naprawiać nawet jeśli część odpowiedzialna za ładowanie jest ok.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 28 sty 2020, o 09:57

junioross napisał(a):Czy w takim przypadku mogę uznać swój stojan za sprawny?


nie do końca, mierzysz po stronie alternatora? teraz przerzuć multimetr w tryb odczytu prądu zmiennego, odpal motocykl i mierz każdą parę żółtych na jałowym i na wyższych obrotach. Dobrze by było gdyby na jałowym mieć co najmniej 30V jak nie więcej, na przegazówce powinno leciutko wskakiwać 100v. Jeśli tu masz zaniżone prądy tzn że uzwojenie już nie wyrabia.

Tak jak powiedziałem, nie spotkałem się z awarią regulatora w taki sposób żeby zaniżał napięcie, jeśli pada sam regulator napięcia to napięcie strzela w góre, jeśli padają diody prostownicze to nie ma ładowania dopóki nie ominie się uszkodzonej sekcji - jazda na dwa kable bez świateł.

junioross napisał(a):Co do sensowności moich pomiarów. Jak sam zauważyłeś ten test, który wykonałem potwierdza sprawność systemu potrzebnego do działania oryginalnego modułu CDI. Jeśli wyszłoby, że jest nie sprawny byłoby jasne, że nie ma sensu go naprawiać nawet jeśli część odpowiedzialna za ładowanie jest ok.


ładowanie zjebane, CDI sprawne - przejście na ignitecha,
zjebane CDI, ładowanie sprawne - przejście na ignitecha
zjebane to i to - przejście na ignitecha
cdi sprawne/ładowanie sprawne, jebnięty moduł zapłonowy - przejście na ignitecha

Powyższe opcje skazują na ignitecha w ramach rozsądku, pomijam przypadki gdzie "naprawię bo się da bo potrafię bo wszystko się da"

I nadal nie rozumiem po co mierzyć CDI skoro podejrzenie pada na ładowanie.... motocykl zapala tzn że CDI jest sprawne.... <ściana> <ściana>

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez junioross » 28 sty 2020, o 12:00

szopen napisał(a):
I nadal nie rozumiem po co mierzyć CDI skoro podejrzenie pada na ładowanie.... motocykl zapala tzn że CDI jest sprawne.... <ściana> <ściana>


Dlatego, że u mnie pomiar żółtych kabli nie dał jednoznacznej diagnozy. Jakby system ładowania cewek okazał się uszkodzony to nawet bym tego nie musiał pisać tylko już bym myślał o Ignitechu lub Rae San.

Po drugie - z tego co czytałem to uszkodzenie CDI może powodować brak iskry na jednym z cylindrów, a jestem przekonany, że ten silnik da radę chodzić na jednym garze.

Rozumiesz już?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 28 sty 2020, o 13:32

nie za ch.. nie rozumiem i chyba nie chce zrozumieć, na siłę chcesz mnie przekonać że szukając usterki w ładowaniu, jest jakiś sens mierzenia CDI. NIE MA!!! Nie będę 100 razy tego powtarzał - NIE MA!!! CHoćby góry srały to nie ma!!! Więc ci napisałem, nie trać czasu, bo tam nie znajdziesz, jeśli uważasz jednak że jest inaczej, to po co w ogóle zawracać dupe??

Napisałeś że motocykl pracuje i na jałowym ma 7.8v ładowania czy coś takiego, więc... mierzymy tylko to co jest związane z ładowaniem, bo to co dotyczy CDI jest sprawne i nie wpływa jedno na drugie (przecież motocykl pracuje).

Powtarzam, w przypadku utraty ładowania, nawet jeśli CDI jest sprawne, wymusza to zmianę układu zapłonowego ale o tym było wiele razy na forum dlaczego tak a nie inaczej, po prostu raz że powiązane naczynia, dwa istota sensu, trzy, najlepiej jeśli tylko regulator będzie uszkodzony.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez junioross » 28 sty 2020, o 14:19

Ja to rozumiem tylko nadal próbuję ustalić czy mój stojan jest sprawny czy nie.
Jeśli nie będzie takiej potrzeby to nie mam zamiaru przechodzić na Ignitecha. Wolę tą kasę przeznaczyć na tapicera do siodła i tylną oponę, której jeszcze nie kupiłem.
Uprzedzę pytanie i potwierdzę, że znam korzyści z przejścia na ignitecha. Wiem, że lepiej odpala, że równiej chodzi, podobno daje się odczuć poprawę mocy.
Jednak ja dla wyglądu godzę się z pogorszeniem kultury pracy i mocy wyrzucając airboxa i x-pipe. I tak nie będzie chodzić jak trzeba i to bez względu czy założę ignitecha czy nie. Tak więc wolę np customowe wydechy na zamówienie niż puszkę, której nie widać.

Jednak biorę pod uwagę, że może mnie czekać zakup ignitecha i liczę się z tym. Jednak jeśli mój stojan okaże się ok to zostaję przy fabrycznym rozwiązaniu bo koszty tego projektu zbliżą się do 2 krotnej wartości ładnego, oryginalnego egzemplarza.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez szopen » 28 sty 2020, o 14:30

junioross napisał(a):Ja to rozumiem tylko nadal próbuję ustalić czy mój stojan jest sprawny czy nie.


stojan, test zwarcia, między - przejście, do masy - brak przejścia. Potrafi zdarzyć się tak że stojan będzie się zachowywał na tych testach normalnie, wtedy "próba wysiłkowa" miernik w AC, każda para oddzielnie, na jałowym min 30v (lepiej więcej), dodac gazu i powinno szybować pod 100V prądu zmiennego. Jeśli nie, to jest alternator niesprawny, albo magnesy na kole zamachowym "rozładowane" i nie wzbudzają uzwojeń ale to się raczej jeszcze nikomu nie zdarzyło.

Regulator - test mostka prostowniczego - nie da się zmierzyć samego regulatora. Wpisz w google, pomiar regulatoramotocyklowego, filmów i poradników w pip, proste do ogarnięcia, w jedną strone ma puszczać, w drugą blokować na poszczególnych parach pomiarowych, lub nie mierz tylko od razu załóż ten mosfet.

junioross napisał(a):ednak ja dla wyglądu godzę się z pogorszeniem kultury pracy i mocy wyrzucając airboxa i x-pipe. I tak nie będzie chodzić jak trzeba i to bez względu czy założę ignitecha czy nie. Tak więc wolę np customowe wydechy na zamówienie niż puszkę, której nie widać.


czyli dalej mierzysz "CDI" <ściana> no masz swoje nikt Cie nie przekona, do wniosków dojdziesz sam

junioross napisał(a):Jednak jeśli mój stojan okaże się ok to zostaję przy fabrycznym rozwiązaniu bo koszty tego projektu zbliżą się do 2 krotnej wartości ładnego, oryginalnego egzemplarza.


punkt pierwszy, zrób pomiary..

 
Posty: 304
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 17:02
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez bromba111 » 28 sty 2020, o 21:47

YY, mam wrażenie że się nie rozumiecie. Wyjaśniam juniorosowi, Oryginalny stojan ma dwa uzwojenia, ładowania i zasilania CDI. Jeśli padło ci ładowanie to musisz przejść na ignitecha ponieważ nie ma na rynku takich stojanów. Kupujesz stojan z uzwojeniami ładowania , a ignitech jest bateryjny. I żółte kable są od ładowania a nie od zapłonu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 124
Dołączył(a): 5 sie 2019, o 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Brak ładowania

Post przez junioross » 28 sty 2020, o 22:25

bromba111 napisał(a):YY, mam wrażenie że się nie rozumiecie. Wyjaśniam juniorosowi, Oryginalny stojan ma dwa uzwojenia, ładowania i zasilania CDI. Jeśli padło ci ładowanie to musisz przejść na ignitecha ponieważ nie ma na rynku takich stojanów. Kupujesz stojan z uzwojeniami ładowania , a ignitech jest bateryjny. I żółte kable są od ładowania a nie od zapłonu.


Doskonale rozumiem tylko z pomiarów wynika, że oba uzwojenia są dobre. Zarówno test CDI jak i żółtych kabli wypadł pozytywnie.

Jeszcze nie robiłem testów na odpalonym silniku bo nie miałem na to czasu.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości