przez szopen » 5 mar 2016, o 11:56
(To nie do końca dobry temat do Twojego problemu, ty nie masz zapłonu TI, masz CDI... więc wydzielam do nowego tematu.)
Motocykl jak stoi, nie jest palony regularnie to nie ma sensu zajmować się pierdołami, że tam gdzieś raz przyszedłeś po 2 czy 3 tygodniach i próbowałeś palić i strzelił. Przecież tak zachowuje się każdy motocykl po przestoju, strzelają, czmychają, potrafią nie palić i inne cuda, a tu z komory pływakowej paliwo odparuje i zaworek iglicowy stanie w miejscu, czasem nawet trzeba puknąć w gaźnik żeby go zluzować, a tu oktany zwietrzeją i te pierwsze palenia są zawsze słabe. Dopiero jak będziesz regularnie jeździł, przepalał ją i przy każdym np porannym zapalaniu będzie się problem utrzymywał to można dochodzić czy coś jest nie tak.
Może być jakiś syfek w gaźnikach/regulacja/synchronizacja. przez to motocykl potrafi prychać, ale fakt również jest taki, że w zapłonach CDI nie ugadniesz, regulacji nie ma tam żadnej jeśli chodzi o przestawienie kąta zapłonu w przeciwieństwie właśnie do TI, jeśli coś pada i cewki nie wzbudzają jak należy to też może czmychnąć, objawy mogą być różne, należy szukać winy zarówno po stronie cewek ładujących jak i po stronie samego modułu CDI.
Ustawienie luzów zaworowych też może dać efekty strzelania w gaźnik, jeśli np na ssącym masz nieszczelność to wówczas na kompresji cofa ci mieszankę pod gaźnik i wtedy czmycha.
Zaś strzelanie z wydechu może być spowodowane kilkukrotnym brakiem iskry.. wtedy mieszanka zbiera sie w kolanku, jeśli następuje zapłon to dopala się również to co tam się nazbierało z hukiem... i to samo spowoduje Ci niedoładowany akumulator (choć to się nie tyczy CDI bo on działa bez aku również), bo prąd wyżera rozrusznik, raz iskra jest raz nie ma, nazbiera się i huknie... to normalne..
Podsumowując moją gadaninę i to co napisałeś, na dany moment nie masz problemu.