jescze taka rzecz, tu się kompletnie nie znam dlaczego co i jak.. ale w przypadku cewki ładującej jeden jej koniec jest podpięty do masy (wedlug schematu), niebieski jest końcem, a biały jest odczepem o mniejszej wartości oporu no ok tylko.... na innym schemacie jest dioda na odczepie, dlaczego na odczepie a nie na drugim jej końcu i jeszcze znowu podpięta do masy?? jakby dali tą diode na drugim końcu to cewka byłaby oddzielona od masy i wówczas napięcie z cewki to byłby tylko tętniący plus/minus w zależności od kierunku diody jeśli się nie myle?? nie wiem nie znam się, dziwne to jest ale w przypadku pulserów mamy w kablach dwa końce cewek..
Gdyby padła ta dioda to wówczas co??? z tymże to jest i tak bez sensu bo drugi koniec jest i tak podpięty do masy bez diody to i tak jest ta cewka zmasowana, byłoby chyba co innego gdyby to drugi koniec był zmasowany przez diode a niebieski z białym to byłby odczep... nie znam się ten schemat jest na 17-3 serwisówki CX78. Po co w ogóle odczep jest połączony do masy? czy to jest jakiś błąd w schemacie... no i jeszcze ta dioda... (prawy przycisk otwórz grafike)
widać też że są diody D1 i D5 przed wejściem na moduł więc prąd jest też prostowany, do modułu trafia tętniący plus..
biały to jest odczep, a niebieski to koniec cewki
Przebieg pradu z cewki przy normalnych warunkach będzie tętniący od minusa do plusa albo od plusa do minusa - akurat to ma znaczenie przy zapłonie TI gdzie jest wtyczka z 4 końcami cewek pulserów i należy podpiąć dokładnie tak a nie inaczej bo w innym wypadku moduły nie będą reagowały w "punkcie" - na konkretnych parach sa jeszcze białe opaski.... o ile mnie pamięć nie zawodzi to wszelakie pulsery z jakimi miałem do czynienia czy to czujniki wału korbowego miały dwa przewody.... a tutaj???
W każdym bądź razie miedzy masą a białym ma być niższe napięcie bo to odczep i to jest to 90v - wedlug schematu ten odczep ma diode? ale po co do czego? Drugi koniec to cały nawój cewki i wywala 110v ac miedzy masą moto....
ze schematu wynika żę mierząc od masy do niebieskiego masz mieć jakiś opór - największy, od masy do białego - jakiś opór mniejszy, oraz między białym a niebieskim też jakiś opór.