Teraz jest 27 kwi 2024, o 17:27

Iskra tylko na jednym cylindrze

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25 sty 2019, o 17:27
Lokalizacja: Podhale
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez mauzer » 28 maja 2020, o 18:39

To, że wychodzi z nich napięcie 90 i 110v to chyba dobrze.
Biały powinien mieć 90v a niebieski około 100v (110 chyba nie zaszkodzi) Chyba, że jest na odwrót i biały ma 110 to wtedy moze spalić CDI.
Jak coś to leży mi zapłon w garażu odłogiem moge Ci pożyczyć na testy. Chociaż jeśli 9-5 nic nie bangla to znaczy, że stator dupnięty. Ignitech powinien załatwić sprawe.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 19:00

nawet gdyby mieć za 100 zł używke moduł sprawny to i tak się nie opłaca bo padnie albo to albo to, szkoda czasu i nerwów.

 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 maja 2020, o 13:50
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez Bubac1 » 28 maja 2020, o 20:37

I to w tym wszystkim najdziwniejsze. 9/5 nie Bangla a iskra jest na obu, z tym, że na jednym mega mocna na drugim mega słaba. Nie zrozumcie mnie też źle, nie tyle staram się to naprawić, co zrozumieć, o co w tym chodzi i jaka jest przyczyna awarii

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 20:41

no to zastanów się, miernik na oporze na cewce ładującej pokazuje ci z tego co rozumiem 0, czyli obwód z przerwą, znaczy się nie ma prawa ładować bo cewka jest uwalona, ty mówisz że masz z niej napięcie - zmień miernik.

 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 maja 2020, o 13:50
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez Bubac1 » 28 maja 2020, o 20:56

Miernik jest na stówe dobry i dam se za niego rękę uciąć (a mam jedną :D)
Na codzien robię nim pomiary instalacji fotowoltaicznych a tam nie ma prawa na walnięty miernik.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 20:59

no to przecież noga nie jesteś, wiesz co to jest cewka indukcyjna i co się z nią dzieje jeśli przemieszcza się obok niej magnes ... wiesz że przerwana cewka nie indukuje prądu na jej końcach... u ciebie jest prąd więc cewka nie ma przerwy, jest nawinięta więc indukuje, więc musi mieć jakiś opór bo to cewka...

co do tego co się dzieje dalej... no dalej to już ten prąd wpada do modułu, a tam jest elektronika i albo wiesz, albo nie wiesz... a jak nie wiesz to nie rozumiesz, lub nie rozumiesz to i nie wiesz i tego nie rozwikłasz <rotfl> później z modułu prąd sobie wędruje do cewki która w przypadku zapłonu CDI można określić niefachowo jako transformator szybkiej reakcji wyładowawczy (nie magazynujący tak jak w przypadku TI), on dostaje krótkie impulsy i ma z tego zrobić prund o wysokim napięciu i ma polecieć na świece.

Gdybyś miał oscyloskop to mógłbys coś tam te przebiegi prądów porównać np miedzy sprawnym modułem, a twoim... no ale... po co, naprawisz to CDI? znasz isę? nawet gdybyś się znał naprawiłbyś CDI to jaki jest tego sens jeśli jego zasilanie zależy od dwóch cewek na aleternatorze które się notorycznie palą i nikt tego nie nawinie dobrze - nikt.. chyba że kupisz oryginalny nowy alternator hondy i znowu cewki będą ci ładować kolejne 30 lat.... lub jeśli sobie stworzysz jakiś zasilacz AC dla CDI tylko tu znowuż jest problem bo w CXie niskie obroty są na niskim napięciu, a wysokie są na wysokim napięciu więc trzeba coś kombinować obrotozależnego i znowu skomplikowanego... i jeszcze jest jedno uzwojenie do zmiany kąta zapłonu - czyli nawet jakbyś wszystko to naprawił to jeszcze uzwojenie kąta zapłonu może się zjarać i nici z powyższego bo motur bedzie palił ale od 3tysi nie będzie wyprzedzał zapłonu i będzie mulił... - są te takie usterki - iskra jest motur nie jedzie bo nie wyprzedza zapłonu.

W innym wypadku.. ignitech... tu byli już tacy co nawijali cewki, i byli tacy co moduły naprawiali tylko co z tego...

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez Kwasiu » 28 maja 2020, o 21:11

Dla jasności jak opór jest 0 to coś jest zwarte nie przerwane...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 21:16

chyba dawno miałem miernik w ręku ale mój uni t - jesli się nie myle wywala 0L (pełny opór) jeśli przejdę w pomiar oporu i 1 jeśli połączę końcówki miernika ze sobą.... (pełne przejście brak oporu) więc albo coś mylę albo idę zgodnie ze źle zobrazowanym schematem działania miernika....

zwarta cewka do masy też nic nie wypluje... raczej...

PS. widzę na YT multimeter VOREL, jest na odwrót niż w unit, przy przejściu w tryb pomiaru oporu wywala 1, przy zwarciu przywodów wywala 0.

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez Kwasiu » 28 maja 2020, o 21:40

Myślisz się albo masz popsuty miernik.. jak połączysz końcówki że sobą to opór między nimi wynosi 0ohm więc na mierniku wyskakuje 0. Jak je rozłączysz to opór jest nieskończony a na mierniku wyskakuje 1 co oznacza wyjście poza zakres pracy miernika a sporo opór jest nieskończony to wyjdzie poza każdy zakres. Tak to działa i inaczej być nie może bo ty to było po prostu głupie

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 21:44

mój pokazuje identycznie jak ten
https://www.youtube.com/watch?v=2JbT5gOfZJc

0L kiedy koncówki są rozłączone, jeśli połączę to prawie rękę dam uciąć zę wywala 1 - ale tu mogę się mylić.

Vorel przy odpaleniu pokazuje 1 kiedy końcówki są rozłączone, nie wiem co pokazuje po połączeniu ale chyba 0 (miałem dawno temu takie tanie mierniki ale się psuły i przeszedłem na unit i nie pamiętam)
https://www.youtube.com/watch?v=seCQLObHQKk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości