Teraz jest 27 kwi 2024, o 13:23

Iskra tylko na jednym cylindrze

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 21:58

to jest wszystko umowne, teraz widzę miernik na yt który wywala 0L przy rozłączonych i 0L przy połączonych z tymże przy połączonych dodatkowo daje sygnał...

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez Kwasiu » 28 maja 2020, o 22:05

To jest OL a nie 0L ;) i jest to odpowiednik 1. Po złączeniu musi być 0 jeśli miernik jest sprawny i to nie jest umowne

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 22:18

no widzisz a vorel wyświetla 1 w przypadku overload, walić to, dla mnie 0 to pelny opór bo tak sobie w głowie poukładałem ale jeszcze raz sprawdzę czy rzeczywiście mój unit pokaże 0 jak złącze....... ale..... kolega napisał 0ohmów czyli pełne przejście brak oporu, czyli ma zwore, no to skąd ma 90v i 110v czyli prawidłowe napięcia...

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 22:39

jescze taka rzecz, tu się kompletnie nie znam dlaczego co i jak.. ale w przypadku cewki ładującej jeden jej koniec jest podpięty do masy (wedlug schematu), niebieski jest końcem, a biały jest odczepem o mniejszej wartości oporu no ok tylko.... na innym schemacie jest dioda na odczepie, dlaczego na odczepie a nie na drugim jej końcu i jeszcze znowu podpięta do masy?? jakby dali tą diode na drugim końcu to cewka byłaby oddzielona od masy i wówczas napięcie z cewki to byłby tylko tętniący plus/minus w zależności od kierunku diody jeśli się nie myle?? nie wiem nie znam się, dziwne to jest ale w przypadku pulserów mamy w kablach dwa końce cewek..

Gdyby padła ta dioda to wówczas co??? z tymże to jest i tak bez sensu bo drugi koniec jest i tak podpięty do masy bez diody to i tak jest ta cewka zmasowana, byłoby chyba co innego gdyby to drugi koniec był zmasowany przez diode a niebieski z białym to byłby odczep... nie znam się ten schemat jest na 17-3 serwisówki CX78. Po co w ogóle odczep jest połączony do masy? czy to jest jakiś błąd w schemacie... no i jeszcze ta dioda... (prawy przycisk otwórz grafike)

Obrazek

widać też że są diody D1 i D5 przed wejściem na moduł więc prąd jest też prostowany, do modułu trafia tętniący plus..

biały to jest odczep, a niebieski to koniec cewki
Obrazek

Przebieg pradu z cewki przy normalnych warunkach będzie tętniący od minusa do plusa albo od plusa do minusa - akurat to ma znaczenie przy zapłonie TI gdzie jest wtyczka z 4 końcami cewek pulserów i należy podpiąć dokładnie tak a nie inaczej bo w innym wypadku moduły nie będą reagowały w "punkcie" - na konkretnych parach sa jeszcze białe opaski.... o ile mnie pamięć nie zawodzi to wszelakie pulsery z jakimi miałem do czynienia czy to czujniki wału korbowego miały dwa przewody.... a tutaj??? ;-/

W każdym bądź razie miedzy masą a białym ma być niższe napięcie bo to odczep i to jest to 90v - wedlug schematu ten odczep ma diode? ale po co do czego? Drugi koniec to cały nawój cewki i wywala 110v ac miedzy masą moto....

ze schematu wynika żę mierząc od masy do niebieskiego masz mieć jakiś opór - największy, od masy do białego - jakiś opór mniejszy, oraz między białym a niebieskim też jakiś opór.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 28 maja 2020, o 23:04

Teraz jeszcze takie info dla kolegi bubac,

The factory fitted system uses two high voltage coils on the stator to generate approximately 100V AC which is rectified to 150 – 200V DC

czyli na wejściu do CDI prą z cewek ładujących jest prostowany do DC, więc wyjście na cewki zapłonowe to również prąd DC a nie AC i taki cytat:
et the digital meter to read DC VOLTS on in the 250V range clamp black probe to ground then test the yellow and pink in turn by sticking the red probe in each as you crank the motor on the button for a few seconds. I'd expect to see >150 VDC flicker on the display with a good CDI box

tak jak powiedziałem cewka CDI będzie wymagała do odpalenia około 120V, w przypadku dobrego CDIka to będzie 150V DC jak pisze jankes więc uwalony CDI, coś się tam dzieje żę na żółtym i różowym od cewek nie masz napięcia.

""Voltage should be up near 200 volts with a good stator. At least 150 anyway. You are lucky if the bike will start below 100."

powstaje pytanie skąd masz takie ogromne przebicie - no chyba jednak coś się dzieje z CDI... może to napięcie jest wyższe ale miernik ci nie wyłapuje tak krótkiego pulsu???


Between the/and the - Lowest resistance (ohms)/Highest resistance (ohms)
Green/White - 387/470
Blue/White - 77/99
Blue/Green - should be the other two values added together.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 30 maja 2020, o 14:36

potwierdzam na mierniku 000 po połączeniu koncowek..

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez Kwasiu » 9 gru 2020, o 07:32

Bubac1 napisał(a):Miernik jest na stówe dobry i dam se za niego rękę uciąć (a mam jedną :D)
Na codzien robię nim pomiary instalacji fotowoltaicznych a tam nie ma prawa na walnięty miernik.


Niestety muszę ostrzec wszystkich przed "kolegą" Bubac1, przy jego problemach z iskrą podesłałem mu swój stary moduł CDI na podmiankę żeby sobie sprawdził czy to nie problem modułu i niestety po wielu wiadomościach modułu już nie odzyskałem. Dla mnie to nie jakaś wielka strata ale ogólnie raczej taka osoba miejsca na forum mieć nie powinna ;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 9 gru 2020, o 10:27

masz racje, cholernie mi przykro... co jeszcze mógłbym zrobić zanim się go zbanuje? pisać do niego? on nie miał nigdy ze mną kontaktu nic nie wysyłał do mnie... gra jest warta świeczki żeby odwiedzać policje z dowodem nadania?

 
Posty: 198
Dołączył(a): 2 sie 2019, o 14:17
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez Kwasiu » 9 gru 2020, o 19:55

Nie ma sensu, stary moduł i cewki, ja i tak na ignitecha przeszedłem ;) Ale wolałem napisać co by ktoś inny nie próbował interesów z tym użytkownikiem robić ;)

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Iskra tylko na jednym cylindrze

Post przez szopen » 9 gru 2020, o 21:55

niemniej jednak ciężko przejść obok czegoś takiego obojętnie... dane logowania tego kolesia są, ustalić kto to i co to to nie problem, zresztą adres jego masz.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości