przez szopen » 15 lut 2023, o 21:01
o chyba nie do końca takie normalne, musi być jakiś komparator bo coś musi zamieniać sygnał analogowy z cewki CDI na sygnał cyfrowy. Inna rzecz, że co Ci da naprawa modułu oryginalnego jak nikt ci cewki nie przewinie z takim skutkiem jak zrobiłaby to fabryka? Tu jest ciężki temat, cewka pracuje w drganiach, w temperaturze, tam jest 130V czyli sporo nawoju. Moduł fabryczny nie ma racji bytu.
Jeszcze pół biedy jakbyś mógł zastąpić cewke CDI zasilaczem DC AC - no problemu. ale jak zrealizujesz "odczep" i pracę "po obrotach" czyli narastanie napięcia od do na niskich obrotach - przewód biały cewki bodajże - niskie napięcie/niskie obroty, a następnie kabel niebieski. To się robi juz mocno skomplikowane bo wychodzi na to, że są dwa źródła napięcia AC, zmienia się częstotliwość wraz z tempem obrotów silnika i wraz z obrotami zmienia się wzbudzenie cewki czyli rośnie napięcie - a w module siedzi coś co to wszystko analizuje i sprowadza do sygnału 0/1 na cewkę zapłonową uwzględniając jeszcze przy tym prądnice kąta zapłonu, która też generuje napięcie. Ten układ jest po prostu mega przekombinowany.