marxbox napisał(a):Ok,rozumiem ale z czystej ciekawości ....czym różni sie układ zapłonowy w wersjach Eurosport od innych? Z tego co na Forum wyczytałe to najbardziej awaryjnym elementem układu zapłonowego są jakieś cewki w silniku ,czy ten model ma je jakieś inne?
P.S. Mam zamiar na dłużej związać sie z tym moto i moge mieć duzo pytań ,z góry dziękuje za cierpliwość.
W "klasycznym" znaczy starszym CX jest układ pracujący na dodatkowych cewkach w alternatorze ładujących cewki zapłonowe. I te cewki w alternatorze padają. Rozwiązaniem jest Ignitech, który zasila prądem cewki zapłonowe.
Dodatkowo (na moje oko) oryginalny uklad ma dwie pozycje wyprzedzenia zapłonu - dla niskich i wysokich obrotów.
Ignitech wprowadza normalną mapę.
W Euro "mapa" zapłonu jest realizowna przez ciężarki na sprężynkach - im większe obroty tym większe przyspieszenie zapłonu. Mechanicznie. Impulsy idą do modułów zapłonowych zasilających cewki zapłonowe. Całkiem jak w polonezie
Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś padło. Chyba że przy rozkręcaniu. Bo jak wiadomo - jak się grzebie to się zj...e...