Teraz jest 27 kwi 2024, o 18:01

Ignitech kupno i montaż

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez jerry » 2 paź 2023, o 22:17

marxbox napisał(a):Ok,rozumiem ale z czystej ciekawości ....czym różni sie układ zapłonowy w wersjach Eurosport od innych? Z tego co na Forum wyczytałe to najbardziej awaryjnym elementem układu zapłonowego są jakieś cewki w silniku ,czy ten model ma je jakieś inne?
P.S. Mam zamiar na dłużej związać sie z tym moto i moge mieć duzo pytań ,z góry dziękuje za cierpliwość.


W "klasycznym" znaczy starszym CX jest układ pracujący na dodatkowych cewkach w alternatorze ładujących cewki zapłonowe. I te cewki w alternatorze padają. Rozwiązaniem jest Ignitech, który zasila prądem cewki zapłonowe.
Dodatkowo (na moje oko) oryginalny uklad ma dwie pozycje wyprzedzenia zapłonu - dla niskich i wysokich obrotów.
Ignitech wprowadza normalną mapę.

W Euro "mapa" zapłonu jest realizowna przez ciężarki na sprężynkach - im większe obroty tym większe przyspieszenie zapłonu. Mechanicznie. Impulsy idą do modułów zapłonowych zasilających cewki zapłonowe. Całkiem jak w polonezie :)
Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś padło. Chyba że przy rozkręcaniu. Bo jak wiadomo - jak się grzebie to się zj...e...

 
Posty: 60
Dołączył(a): 15 wrz 2023, o 17:49
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Ignitech kupno i montaż

Post przez marxbox » 3 paź 2023, o 06:14

Bardzo Wielkie Dzięki za wyjaśnienie.

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 74 gości