Teraz jest 25 kwi 2024, o 05:48

Olej w układzie zapłonowym

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Posty: 30
Dołączył(a): 10 sty 2020, o 19:13
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Olej w układzie zapłonowym

Post przez Wlosek_pl » 13 maja 2020, o 09:16

Dzień Dobry, mam olej w układzie zapłonowym za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego, pod pokrywka układu zapłonowego, czy to normalne?, i dlaczego jest tam olej? I czy to może być przyczyną "zwarcia" bo po przekreceniu stacyjki, na ON od razu mam podawany prąd na świece, cały czas daje iskre, a nawet rozrusznika nie dotykam. Dziękuję za pomoc.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez szopen » 13 maja 2020, o 09:23

raczej przed zbiorniczkiem, tak to jest normalne, jest tam olej, tam jest uzwojenie i olej mu nie szkodzi.. alternator też jest w oleju więc nic się nie dzieje, nie jest to powodem zwarcia na stacyjce

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez jerry » 13 maja 2020, o 10:12

Jeśli masz 1984 to w zasadzie układ zapłonowy stanowi odmę ... Więc olej musi być

 
Posty: 30
Dołączył(a): 10 sty 2020, o 19:13
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez Wlosek_pl » 13 maja 2020, o 15:15

Zna ktoś kogoś godnego polecenia w okolicach Iławy? Bo sam z tym sobie nie poradzę:)

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez jerry » 13 maja 2020, o 17:44

Ale co znaczy że podaje iskre? Trzymasz fajkę w ręce i iskrzy non stop choć silnik się nie kręci?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez szopen » 13 maja 2020, o 18:18

bo ona ma zapłon tranzystorowy, normalnie pulser sterukją transystorami tam, a transystory działają jako takie przekaźniki szybkoprzełączające, coś musiało się zrypać żę transystor jest wyzwalany po stacyjce. Pewnie cewki są na 12v

 
Posty: 2383
Dołączył(a): 7 kwi 2016, o 16:28
Lokalizacja: Pod Krakowem
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez jerry » 13 maja 2020, o 18:46

Znaczy ma taki jak ja.
Na pierwszy ogień wypiąć pulser. Znaczy aparat zapłonowy. Znaczy kabelek co idzie z dupki silnika.
Na drugi wzorem ojca administratora zamienić na ignitecha. :D o ile to 500tka

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez szopen » 13 maja 2020, o 18:59

do 650tki też założysz ignitecha, zapłon skorygujesz sobie według serwisówki... reszta procedury taka sama, koło zamachowe od 500, pulsery i wio...

 
Posty: 30
Dołączył(a): 10 sty 2020, o 19:13
Lokalizacja: Gdynia
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez Wlosek_pl » 13 maja 2020, o 19:43

Tak iskry strzelaja caly czas po przekreceniu stacyjki na ON, cx500 1984r zapłon TI.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Olej w układzie zapłonowym

Post przez szopen » 13 maja 2020, o 20:03

cos się musiało zjebać w module zapłonowym...

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości