Teraz jest 20 kwi 2024, o 01:42

Regulacja luzów zaworowych

Tu postaramy się pomóc w rozwiązaniu problemów mechanicznych z Twoją Hondą CX
 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Regulacja luzów zaworowych

Post przez Marcin K. » 1 kwi 2016, o 13:21

Witam, Panowie zdjąłem pokrywy do przepolerowania i pomyślałem żeby od razu sprawdzić ew. wyregulować luzy zaworowe, posiadam klucze i szczelinomierz, tylko nie bardzo wiem kiedy "wyczuć" moment w którym należy mierzyć luz.
pomożecie?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 1 kwi 2016, o 13:53

odkręć se świece, sprawdza się na tłoku w górnej pozycji kiedy dźwigienki łapią wyczuwalny luz.... czyli na kompresji..... zrozumiał czy jaśniej?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Marcin K. » 1 kwi 2016, o 16:07

czyli jak tłok będzie w najwyższym położeniu?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 1 kwi 2016, o 16:18

czyli jak tłok będzie w najwyższym położeniu i nie będzie na wydechu tylko na kompresji.... czyli sprężyny zaworowe nie naciskane przez dźwignie...

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Marcin K. » 1 kwi 2016, o 16:25

ok dobra i za jednym ustawieniem danego cylindra reguluję ssace i wydechowe czyli 4 zawory ?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 1 kwi 2016, o 17:05

Tak.... tylko zgrywaj to ustawienie tłoka w GMP ze znakiem na kole zamachowym, kapsel inspekcyjny od koła zamachowego odkręciłeś tak?

 
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Marcin K. » 1 kwi 2016, o 17:10

ok, tzn jak pojawi się w kapselku znak i tłok będzie na górze to reguluję , wyczytałem że 0,1 ssące i 0,12 wydechowe?

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 1 kwi 2016, o 17:17

znak na kapselku, tłok na górze w kompresji!!! nie ustawiasz na wydechu.... tłok na górze jest na kompresji i na wydechu, zawory reguluje się na kompresji, czyli zawory są "luźne".

Po 80 roku luzy zostały zmienione na 0.8 ssące, 0.10 wydechowe. Tak bym ustawił..

Avatar użytkownika
 
Posty: 816
Dołączył(a): 13 gru 2015, o 14:09
Lokalizacja: Prawie Krosno
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez Piterrrrr » 1 kwi 2016, o 17:22

Ja w swoim ustawiłem jednak na 0,10 i 0,12. Ten motocykl ma już swoje lata i nie wiadomo jakie ma luzy na klawiaturze. Tak jest bezpieczniej.
Jeśli jesteś pewien swojej to ustawiaj jak Szopen pisze.

Avatar użytkownika
 
Posty: 9477
Dołączył(a): 26 lis 2015, o 19:50
Lokalizacja: Hrubieszów
Galeria: Przesłane zdjęcia

Re: Regulacja luzów zaworowych

Post przez szopen » 1 kwi 2016, o 17:27

0.10/0.12 to gorzej dla wałka rozrządu, są większe luzy i szanse na to że dźwigienki będą klepać w krzywki... ustawiaj ciaśniej, nie sądzę po ocenie Twojego motocykla wizualnej, że coś tam jest wyjechanego, poza tym mniejsze luzy właśnie trzeba stosować na zużytych silnikach, bo jaka w tym logika Peter, masz stary silnik który i tak ma luzy, to jeszcze mu większe robić? po co?

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości